Ga naar inhoud

Athlon XP 2000+ en KT133a


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI k7t Turbo 2 Moederbord, hierop zit een Athlon XP 2000 en 3x 256Mb Infineon geheugen. De chipset op het board is een KT133a chipset. Ik vraag mij nu af of ik er veel op vooruit ga als ik een nieuw board koop, als het verschil niet zo groot is vind ik het namelijk zonde van het vele geld dat nieuw DDR geheugen kost.
Link naar reactie
Hat probleem is dat op mijn huidige board 3 x 256 MB SD-Ram geheugen zit , dat werkt dus niet op een KT400. Dat betekent dus dat ik (ik wil minimaal 512 MB geheugen hebben) weer behoorlijk moet investeren in duur geheugen, dat wil ik vermijden. Als ik er nou heel veel meer snelheid mee krijg wil ik nog best wel nieuw geheugen aanschaffen, maar liever niet. Ik kan ook niet echt vergelijkende tests vinden tussen de twee chipsets. De nieuwere chipsets zullen uiteraard wel sneller zijn, maar praten we over 10% of meer dan 30%.
Link naar reactie
[quote:0515d6a104="2FAST"]Als je puur de chipset veranderd en de rest van je systeem niet, dus ook je SDram houden, dan ga je er 3-10% op vooruit. (btw wat is de snelste chipset voor amd mét sdram?) [/quote:0515d6a104] Dan wordt je keuze erg beperkt... [quote:0515d6a104="2FAST"] Als je DDR geheugen zou aan gaan schaffen en een KT400 ja dan ga je richting de 25% denk ik :)[/quote:0515d6a104] En zoals ik al zei met de Nforce II nog meer.
Link naar reactie
# Geen KT400, maar zoals diniz zegt natuurlijk een nForce2 plank, met 2 repen PC2700 erop. Daar ga je echt enorm mee vooruit. # Snelste socket A chipset met SDRAM zal de Sis735 wel zijn die op de ECS K7S5A wordt gebruikt, iig wel een van de stabielste chipsets. # Zo'n punt is nieuw geheugen ook niet natuurlijk. DDR is nauwelijks duurder dan SDRAM en je kunt je 3 oude latten nog voor aardig wat geld verkopen. Misschien zelfs wel dekkend voor 2x256MB.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...