Ga naar inhoud

Verschil CPU temp


Aanbevolen berichten

Ik heb een AMD XP 1700 TRAY op een MSI K7T - 266 PRO Socket A + RAID, DDR CPU temp is 41C is natuurlijk prima, case temp 31C, 2 casefans. Nu zit er bij dat MSI MB een proggie PC Alert. Bij dat PC Alert zit een optie Cooler XP. Als ik dat Cooler XP start dan zakt de CPU temp binnen 10 minuten naar 31C, case temp blijft 31C Bij de sensor die in de Heatsink zit van de digidoc daar zakt ook de temp met 10C. Als ik met MBM kijk dan zakt ook de temp maar de CPU belasting die blijft konstant op 100% staan. Wat doet Cooler XP dat die temp zo ver zakt. En is dat nu aan te bevelen om het maar aan te laten staan? bvd voor de antwoorden.
Link naar reactie
Het proggie stuurt halt cycles naar de processor. Dat houdt in dat hij delen van de proc uit gaat schakelen en alleen de delen aanhoudt die echt nodig zijn op dat moment. Dat verklaart dus die 100%, alle delen die nog aan zijn zijn namelijk voor 100% bezig. Het is echter een nutteloze functie, want op het moment dat het erop aan komt, namelijk als ie full stressed is, dan gebruikt ie de hele CPU weer en dan stoppen de halt cycles. Het kan bovendien storingen veroorzaken in onboard geluid, lekker uitlaten dus.
Link naar reactie
[quote:a74e3836d9="Marcel de Reus"]Het proggie stuurt halt cycles naar de processor. Dat houdt in dat hij delen van de proc uit gaat schakelen en alleen de delen aanhoudt die echt nodig zijn op dat moment. Dat verklaart dus die 100%, alle delen die nog aan zijn zijn namelijk voor 100% bezig. Het is echter een nutteloze functie, want op het moment dat het erop aan komt, namelijk als ie full stressed is, dan gebruikt ie de hele CPU weer en dan stoppen de halt cycles. Het kan bovendien storingen veroorzaken in onboard geluid, lekker uitlaten dus.[/quote:a74e3836d9] Dat is een duidelijk antwoord, bedankt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...