Ga naar inhoud

Northbridge wordt idle 60 graden


Aanbevolen berichten

Met jaloerse blikken kijk ik naar de pc van Turbulence die met gemak de 200MHz fsb haalt. Ik d8, ik kan er toch wel meer uit halen dan die schamele 138MHz waar hij stabiel op blijft lopen. Op mijn Soltek SL-75DRV5 zit een heatsinkje met een coolertje die ik er ff afgehaald heb. Ik daarna de pc weer opgestart en de temp sensor met mijn vinger er tegen aan gehouden en in het bios gekeken net na het opnieuw opstarten welke hoe warm hij nu zou worden. Hij werd 60 graden. Nu in windows loopt hij op 133MHz hoger dan 62 graden. Ik kan mijn vinger er niet lang op houden. Vreemd toch dat hij zo verschrikkelijk warm wordt...
Link naar reactie
heb zelf ook deze gehad, en er zit al een actieve cooling op, kleine 40 mm heatsink met fan ofzo... vreemde is, mijn NB wordt bij een FSb van 196 rond de 36 graden, en dat dan nog steeds met het originele passieve blokje wat er standaard opzit... vreemde is, de EPOX 8k3a heeft dezelfde northbridge chipset als de Soltek SL75DRV-5.... daarnaast wordt de EPOX volgens mij ook passief gekoeld, echter kan die wel FSB speeds van rond de 200 FSB aan...
Link naar reactie
[quote:582d63c007="De Geest Van Oirlo"]Dez heb ik van Marcel :D Zet er een oud coolertje op van een CPU Socket 7??? Als je die temp omlaag wilt hebbe natuurlijk :wink:[/quote:582d63c007] # Ik had idd een 40mm Global Win uit een 486 erop gezet. # Je hebt ook AS3 glue, kun je mee lijmen en het geleid goed warmte, echt ideaal. (OC-shop verkoopt het, 18 euro flesje dacht ik) # Die Epox heeft gewoon een goede PLL, ik betwijfel of die Soltek met NB cooling veel verder komt.
Link naar reactie
[quote:18b35c6588="Marcel de Reus"][quote:18b35c6588="De Geest Van Oirlo"]Dez heb ik van Marcel :D Zet er een oud coolertje op van een CPU Socket 7??? Als je die temp omlaag wilt hebbe natuurlijk :wink:[/quote:18b35c6588] # Ik had idd een 40mm Global Win uit een 486 erop gezet. # Je hebt ook AS3 glue, kun je mee lijmen en het geleid goed warmte, echt ideaal. (OC-shop verkoopt het, 18 euro flesje dacht ik) # Die Epox heeft gewoon een goede PLL, ik betwijfel of die Soltek met NB cooling veel verder komt.[/quote:18b35c6588] En ik twijfel met je mee, daarom vind ik 18 euro + verzendkosten toch wat te gek voor die paar MHzjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...