Ga naar inhoud

Wat vinden we van deze voorgenomen aankoop?


Aanbevolen berichten

Wat vinden we van deze voorgenomen aankoop: AOpen Middletower ATX, 300W Silent P4+USB (H600A) 96.00 Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb 19.00 Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400MHz,CAS2.5 229.00 Hercules 3D Prophet 9700 Pro, 128Mb DDR,Retail 475.00 Western Digital 80.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache 133.00 Asus A7N8X Deluxe,SockA,nForce2,Audio,SATA/RAID,LN 179.00 AMD Athlon XP 2600+, 333Mhz, SocketA 353.00 Zalman CNPS6000Cu CPU Cooler (SocketA/370) 38.00 Totaalbedrag 1522.00 DVD-speler, rewriter Plextor 24/10/40, en Hdd Maxtor 30Gb, worden vanuit mijn huidige pc overgezet. Ik ga geen RAID gebruiken, maar gebruik de 4 connectoren afzonderlijk. Het gaat minder om de prijs (het zal wel goedkoper kunnen, maar ik wil hem geassembleerd kopen) dan om de prijs/kwaliteit verhouding. Er is nog wel iets meer geld beschikbaar. Kan het beter, sneller, mooier etc??
Link naar reactie
Als je van die kast nu een Chieftech miditower maakt. Meestal hebben die een 360 Watt voeding, is al beter. Je kan er ook een zonder voeding kopen en er een losse voeding bijkopen. Dan bij voorkeur een Antec TruePower voeding. Heb je keuze uit diverse vermogens tot 550 Watt en bovendien erg stil+sterk. Dan kun je er gelijk ook 4 Papst 1500rpm fans inhangen. Die maken bijna geen geluid (12dB) en koelen de kast toch goed.
Link naar reactie
die 300watt voeding lijkt me ook een beetje kantje boordje, zo'n athlon verbruit nogal een pak stroom, en dat dan nog met die radeon 9700pro, als je dan achteraf nog eens eenharde schijf zou willen bijsteken ben je helemaal de pineut. Voor de rest ziet het er allemaal schitterend uit, je zal een bom van een pc hebben. Kwestie van prijzen lijken me het normale prijzen, de cpu vind ik zelfs heel goedkoop.
Link naar reactie
Die Zalman CNPS6000AlCu is niet veel lichter dan de Cu, terwijl de Cu veel beter koelt. Je kunt beter of gewoon niet met je PC slepen of een Alpha 8045t met een Papst fan nemen, en je moet zoiezo nog iig 1 casefannetje nemen (Papst). Als je idd bij Informatique gaat kopen, zou ik een Chieftec kast nemen idd, die Aopen voeding is ronduit slecht. Je hebt kans dat het geeneens wil booten.
Link naar reactie
Ik hoor overal dat Aopen voedings slecht zijn. Maar er zijn er ook goeden hoor. Kijk maar naar mijn syteempje (soms ook nog met 2de HDD) en dat alles op een aopen 250 watt. Niet veel voedingen kunnen dit trekken, maar een Aopen wel. En is ook lekker stil. Maar ja, deze is misschien een van de betere Aopens.
Link naar reactie
[quote:4907168d9b="no_name"]Ik hoor overal dat Aopen voedings slecht zijn. Maar er zijn er ook goeden hoor. Kijk maar naar mijn syteempje (soms ook nog met 2de HDD) en dat alles op een aopen 250 watt. Niet veel voedingen kunnen dit trekken, maar een Aopen wel. En is ook lekker stil. Maar ja, deze is misschien een van de betere Aopens.[/quote:4907168d9b] Er zijn verhalen bekend dat een P4 2.6ghz op een Aopen 300W geeneens boot, het zijn gewoon erg zwakke voedingen. Een HD vreet alleen met opstarten veel stroom, het is vooral de proc en de videokaart die het grote deel voor hun rekening nemen.
Link naar reactie
Antec voedingen zijn toch het best imho. Die Antec Truepower voedingen hebben een gescheiden circuit voor +3,3V en +5V. Bij een normale voeding wordt 'dezelfde trafo' gebruikt voor deze twee spanningen (om 't maar krom te formuleren :wink: ), vandaar dat er ook wel eens zoiets op staat als '+3,3V and +5V combined maximum 200 Watts'. Bij die truepower apparaten geldt dit niet. Heb net zelf de TruePower 550 Watt gekocht. Daar moet 't wel weer even mee vooruit kunnen :wink: . Is nog stil ook trouwens.
Link naar reactie
[quote:7681e721f7="[-P.C.F.-]eddie"]ik zal zeker geen Western Digital neme ik heb veel verhale gehoord dat ze kapot[/quote:7681e721f7] dat ze kapot.... Wederom lekker NL. Western Digital levert op dit moment de snelste en kwalitatief beste IDE schijven die er zijn. Stond laatst nog een leuke test in de C!T.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...