Ga naar inhoud

[Koeling] Fanspeed Q-Fan


Aanbevolen berichten

In mijn bios kan ik de 'Fan Speed Ratio' instellen. Dit werkt dan met de 'Q-Fan Control' functie van mn P4B533 moederbord. Uit ASUS P4B533 motherboard user guide: [size=18:73e1338081]Fan Speed Ratio [10/15][/size:73e1338081] This item allows you to select the appropriate fan speed ratio for the system. The default [10/15] is the minimum fan speed ratio. Select a higher ratio if you installed additional devices and the system requires more ventilation. This item appears only when the [b:73e1338081]Q-Fan Control [/b:73e1338081]item is set to [Enabled]. Configuration options: [10/15][11/15][12/15][13/15][14/15][Full Speed] Nou mijn vragen: Voor welke fans geld dit systeem? Voor de cpu-fan alleen? of ook voor de casefan (3-pins, aangesloten op t moederbord) bijvoorbeeld. Die heb ik er ook een inzitten. Als de temperatuur hoger wordt, zorgt dat Q-Fan control er dan ook voor dat de fans harder gaan blazen?
Link naar reactie
Thanks, he ik heb mn pc over geclocked van een P4 1.6 naar 2000 Mhz, door de FSB op te schroeven naar 125 Mhz. Ik heb het ASUS P4B533 moederbord, denken jullie dat ik m nog verder kan opschroeven? Ik heb een normale koeler op de processor zitten en voor de rest een fan en de ventilator van de koeling natuurlijk. De temperatuur van de processor is in rust 32 Gr, en ik krijg m niet verder opgestookt dan 41 Gr. Mn case-temp is ook 32 Gr en bij intensief gebruik (SUPER-PI een uur laten draaien) komt ie op 38 Gr. BTW: het is wel zo dat als de temperatuur na intensief gebruik daalt, tot even onder de 32 Graden en dan weer wat stijgt tot 32 Gr. Zou dit te maken kunnen hebben met dat Q-Fan gebeuren? Bedankt alvast!
Link naar reactie
Welke serie je hebt zal niet veel uitmaken. De P4 1.6a is een geweldige overklokker (mijn vorige dan) :D Als je de voltages van je cpu op of onder de 1.75v houdt zal de cpu niet overlijden, ook niet na 3 jaar. Pas als je echt extreem gaat doen, net als ik met 1.89v, ja dan ga je grotere risico's lopen. Gewoon een kwestie van proberen. Zet de vcore op 1.75v en ga in kleine stapjes hoger tot de pc niet meer stabiel is (testen met 3dmark2001 bijvoorbeeld). Als ie vast loopt zet je hem een stapje terug. Als je op de max zit ga je proberen het voltage weer lager te krijgen en of die dan nog stabiel is. Ik haalde met mijn P4 1.6 @ 182 Mhz FSB [b:e15bd4c491]2912 Mhz[/b:e15bd4c491] die cpu is door het te hoge voltage overleden (2 maanden), hou daarom het voltage op of onder de 1.75 :)
Link naar reactie
whaaa 2912 Mhz :o Wat is die 'a' die je achter P4 1.6a hebt staan? Hoe weet ik of ik die ook heb? Ik heb btw niet zo heel veel koeling in mn kast. Er zit nu een extra fan in. Er passen er ook officieel niet meer in (miditower). Wat is een aanvaardbare max. temperatuur? Zie een eerdere post van mij voor huidige temperaturen.
Link naar reactie
Je temps zijn prima, hou er wel rekening mee dat die Asus P4B533 de temp te laag aangeeft, ik had die eerst ook, daarna de P4PE (opvolger) daar waren de temps hoger (eerlijker denk ik). Maar je temperaturen zijn toppie. Zorg dat je ze onder de 55 graden houdt, zoiets is netjes :) De 'a' houdt Northwood in, je hebt een nieuwe P4 1.6 core dat is dus Northwood en een oude willamette. De willamette heeft een kleinere L2 cache (256 kb) en is nog een Socket 423. Jij hebt een Northwood want je hebt een socket 478 moederbord (de oude 423 zou niet passen). Ik denk dat je de 150 Mhz fsb wel haalt (met goed geheugen enzo) dat is 2400 Mhz :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...