Ga naar inhoud

Overclocken van FSB


Aanbevolen berichten

[quote:83d02c75ad="Black Shadow"]//turbulence En die Nforce2 zou ook makkelijk 200 moeten kunnen halen, gezien de Barton die later ook op 200Mhz FSB zou lopen ;) Dat is dus een beperking van je processor :) btw, leuke woonplaats heb jij :D[/quote:83d02c75ad] ik kan ook wel makkelijk 200 draaien, echter met een MP onder de 10, en als je met de EPOX onder MP 10 komt is er een zware performance drop met het oog op de barton kun je nog helemaal niet zeggen dat ie op 200 FSB gaat lopen.... denk zelf dat je hetzelde krijgt met de P4... 533 en 400 mhz FSb speeds zijn daar toch in... datzelfde zul je met de Barton denk ik ook krijgen... begin ratings allemaal gewoon nog op 166 mhz, en hogere en nieuwere ratings op 200, tegen die tijd is er allang weer een nieuwe versie 8RDA+ uit, die wel de 200 FSB standaard ondersteund... check [url=http://www.tweakers.net/nieuws/25277]hier[/url] ook maar even, de roadmap geeft aan dat de lagere ratings allemaal 166 FSB zijn, echter over de XP 3200 zijn ze nog niet zeker....
Link naar reactie
[quote:ab0abd19bd="turbulence"]hangt er geheel vanaf wat voor moederbord je hebt..... een beetje een goed overclockbaar bord moet die 166 mhz makkelijk halen... mijn XP2400 draait op mijn Epox met een FSB van 195 mhz... maar goed, dan is epox ook echt HET merk op gebied van overclocken.....[/quote:ab0abd19bd] Daar heb je best gelijk in. Toch ben ik van mening dat overklokken nog steeds de nodige aandacht en expertise vraagt. Ik geloof niet dat jou systeem zonder aanpassing van de default instelling zo hard loopt. Ik denk dan aan voltage settings, goede koeling, MPL, dividers etc. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben met de verschillende componenten. Niet iedere mem module wil bv. zo hard lopen (die van mij gaat al over z'n nek bij 344 Mhz) Als ik dan de vraagstelling van de topicstarter bekijk, denk ik dat ie die expertise juist nog mist. En een XP 2400+ naar 166Mhz brengen is toch niet een bepaald kinderachtige bezigheid lijkt me.
Link naar reactie
[quote:bb4c03f3c6="Captain_Kansloos"]Daar heb je best gelijk in. Toch ben ik van mening dat overklokken nog steeds de nodige aandacht en expertise vraagt. Ik geloof niet dat jou systeem zonder aanpassing van de default instelling zo hard loopt. [/quote:bb4c03f3c6] nee, was het maar zo... heb natuurlijk een boel lopen rommelen om toch deze results te krijgen.. maar goed, het is misschien ook meer een hobby... ik wist er eerst ook niks van, en nu ben ik al aardig op de hoogte... misschien heeft hij dat ook wel, misschien wil hij ook wel overclocken.. we zijn ooit allemaal eens begonnen als n00bs.. [quote:bb4c03f3c6="Captain_Kansloos"]Ik denk dan aan voltage settings, goede koeling, MPL, dividers etc. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben met de verschillende componenten. Niet iedere mem module wil bv. zo hard lopen (die van mij gaat al over z'n nek bij 344 Mhz) Als ik dan de vraagstelling van de topicstarter bekijk, denk ik dat ie die expertise juist nog mist. En een XP 2400+ naar 166Mhz brengen is toch niet een bepaald kinderachtige bezigheid lijkt me.[/quote:bb4c03f3c6] het hangt er ook vanaf wat het mag kosten... als je geld hebt, en je wil het goed besteden, dan kijk je ook niet op een paar euros en koop je een goed geheugenreepje (corsair, samsung) ipv een brak oem reepje...
Link naar reactie
Van de site: Model: KX400-8X (VIA KT400/8235) Feature: AMD Athlon™/Athlon™XP/Duron™ Processor Socket 462 with FSB 200/266/333MHz 3 DDR400/333/266/200 Memory Sockets AGP 8X , 6 channel AC 97 Audio 2 ATA133 Channels, up to 4 ATA 133 IDE Devices 6 USB 2.0/1.1 Ports (4 ports by cable) BIOS Mirror™ Voice Genie™ Processor Socket 462 AMD Athlon™/Athlon™XP/Duron™ Processor 500 MHz to 2800+ FSB 200/266/333MHz Chipset VIA KT400/8235 Winbond W83697HF Memory 3 DDR sockets DDR333/266/DDR200 unbuffered ECC/none-ECC DDR SDRAM up to 3GB Adjustable CPU frequency by 1 MHz increment, Adjustable VCore, VAge, VMemory
Link naar reactie
[quote:950c6eb4ab="Wouter_AMD_2400+"]...[/quote:950c6eb4ab] er zit ook zon knopje boven het bericht die je geschreven hebt: [img:950c6eb4ab]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/ct/images/lang_dutch/icon_edit.gif[/img:950c6eb4ab] ook wel handig evt.. :wink: maar weet niet of dat bord wel zon overclockertje is... denk het persoonlijk niet echt... je hebt gelukkig wel wat voltage instellingen die je kan veranderen zie ik, dat is iig al een meevaller... echter moet je er echt rekening mee houden dat als je gaat overclocken de boel wel wat warmer wordt... probeer maar eens de FSB te verhogen met 1 mhz per keer, download ook even een temperatuur proggie [url=www.podien.de]cpu cool[/url] en houdt de temps goed in de gaten... wordt het warmer dan 50/60 graden, dan zou ik maar rap stoppen.... je kunt daarna de cpu testen met een burn in proggie: [url=http://www.passmark.com/products/bit.htm]Burn in CPU[/url] die stuurt een hele partij berekeningen naar de processor, als ie te hoog staat overgeclocked, dan begint ie wel fouten te generen in de berekeningen of zal vastlopen. je weet dan dat je te hoog geclocked hebt... dus rebooten en weer een stapje lager.... wat voor mem had je nu? PC2700 toch?
Link naar reactie
In mijn bios kan ik de FSB alleen van 133Mhz naar 166Mhz zetten, deze stap is echter te groot, want als ik dan de pc opnieuw wil opstarten krijg ik een foutmelding over de PCI Bridge. Hoe kan ik de FSB in kleinere stappen omhoog krijgen. In het bios staat wel een CPU Host Speed die ik kan invullen tussen 100 en 233 MHz, waar heeft dit mee te maken???
Link naar reactie
[quote:c8e4579250="Wouter_AMD_2400+"]In mijn bios kan ik de FSB alleen van 133Mhz naar 166Mhz zetten, deze stap is echter te groot, want als ik dan de pc opnieuw wil opstarten krijg ik een foutmelding over de PCI Bridge. Hoe kan ik de FSB in kleinere stappen omhoog krijgen. In het bios staat wel een CPU Host Speed die ik kan invullen tussen 100 en 233 MHz, waar heeft dit mee te maken???[/quote:c8e4579250] je moet die 1e gewoon op 133 laten staan, en de 2e gebruiken. de 1e gebruik je volgens mij om direct de gewenste cpu snelheid te behalen. de 2e is echt om specifiek te overclocken.. zet bijv die cpu host speed eens op 135, en reboot dan eens. kijk even hoeveel mhz hij aangeeft. geeft ie 2025 mhz cpu aan, dan is het gelukt... nu moet je gewoon de speed telkens met 1 mhz ofzo omhoog gooien, en dan ff testen in windows met burnin programma of evt 3dmark. slaat ie vast, dan weet je dat je FSB te hoog staat en je een stapje terug moet.. mocht je dan nog hoger willen, dan kun je de MP evt 1tje verlagen, zet je hem op 14 bijvoorbeeld, en gooi je de FSB weer wat omhoog. ik draai nu op MP12, maar dan tegen een FSB van 195 mhz. dus gewoon proberen, en iig goed je temperaturen in de gaten houden he
Link naar reactie
[quote:9ac4f8baa4="Wouter_AMD_2400+"]2 vragen: In mijn bios kan ik de MP niet lager zetten dan 13, is dit te veranderen?? En wat is nu eigenlijk het nut van het unlocken van je processor?[/quote:9ac4f8baa4] 2 antwoorden ;) # Het nut van een MP unlock is dat je dan de MP kun veranderen, dit is echter bij de 2400+ niet nodig. Deze kunnen via het BIOS unlocked worden mits je een geschikt mobo hebt. # Welk mobo heb je?
Link naar reactie
[quote:f3819e57b2="Marcel de Reus"]Welk mobo heb je?[/quote:f3819e57b2] paar antwoorden terug: Van de site: Model: KX400-8X (VIA KT400/8235) Feature: AMD Athlon™/Athlon™XP/Duron™ Processor Socket 462 with FSB 200/266/333MHz 3 DDR400/333/266/200 Memory Sockets AGP 8X , 6 channel AC 97 Audio 2 ATA133 Channels, up to 4 ATA 133 IDE Devices 6 USB 2.0/1.1 Ports (4 ports by cable) is dus een Albatron KT400 bordje, dus in principe met een goed bios moet je hem kunnen unlocken... download eens een nieuw bios [url=http://www.albatron.com.tw/product/BIOS/KX400_8X.htm]Albatron bios voor kx400[/url] ... weet je hoe je een bios moet flashen? misschien dat er een lagere MP setting bijzit... maar ja, ze hebben het in de 1e bios over ondersteuning voor XP2600 met 166 FSB, en die heeft nu net een MP van 13... zou best kunnen dat ie niet lager ondersteund..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...