Ga naar inhoud

slot 1 slot A ? / beste slot 1 mb ever


Aanbevolen berichten

Halloi! Ben ik aan het struinen voor een slot 1 moederbord, kom ik een slot A moederbord tegen, ABIT KA7 KX133 Slot-A ATX. Is slot A werkelijk iets anders dan slot 1? Op de foto lijken ze wel een beetje hetzelfde, als die bruine reep horizontaal rechtboven. Of is dat weer iets anders? [url]http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1222&p=1[url] grBB[/url] ... amd - intel?
Link naar reactie
Het is allebei met een "insteekkaart"- processor. Dus het lijkt bijna hetzelfde. Het is inderdaad die horizontale reep. Alleen gebruikte Intel de zgn. Slot-1 aansluiting en AMD de Slot-A. Die zijn net even anders (het slot zelf, maar ook de chipset bijvoorbeeld). Dus een Slot1 proc op een Slot-A mobo zal niet gaan (en vise versa)
Link naar reactie
wat voor processor? (en bijbehorende FSB) Zelf heb ik een Asus P2b boardje (proc = PII 350 @ 402) met de bekende Intel 440BX chipset, en die is erg goed. Ruim een jaar later (toen de nieuwe generatie chipsets uitkwam) was er een test waaruit bleek dat de 440BX chipset nog steeds beter was! Welk board je precies moet nemen hangt ook van de uitrusting af (hoeveelheid sloten en andere mogelijkheden). Ik geloof dat ook een Asus P3B-F heel goed is.
Link naar reactie
Inderdaad Intel 440BX is wel ongeveer het beste voor slot 1. Heb ooit een Gigabyte GA-6BA hiervoor gekocht. Heeft gedraaid met een Celeron 300 (@450MHz/100MHz FSB) en met een PIII-500 (nu nog steeds). De GA-6BA is een BAT-bord (voor AT- of ATX-voeding), maar er is ook een ATX-bord van Gigabyte, de GA 686BX, met verder dezelfde specificaties. Dat is nog eens als beste getest geweest in de Computer! Totaal (van juli/aug '98 alweer), als je de prijs buiten beschouwing laat dan... want die vonden ze te hoog. Dat zal nu wel niet meer zo zijn :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...