Ga naar inhoud

DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijd last van een spontaan opnieuw startende pc. Nu ik in configuratiescherm de optie 'opnieuw opstarten' heb uitgeschakeld krijg ik tegenwoordig steeds een donkerblauw scherm met de volgende melding: DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL Weet iemand wat dit betekent? Waar het door komt? En wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Je weet dat dit al je derde mailtje is betreffende hetzelfde onderwerp. Kijk is op de microsoft site zoals ik al aangaf in mijn mailtje in [b:baed72b6d5]oswindows[/b:baed72b6d5]. De oplossing voor je probleem heb ik ook al vermeld in mijn mailtje. Heb je dat al gedaan ? Nog éénmaal dan omdat je zo hardleers ben. [quote:baed72b6d5]Bug Check 0xD1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL The DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bug check has a value of 0x000000D1. This indicates that the system attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high. Parameters The following parameters are displayed on the blue screen. Parameter Description 1 Memory referenced 2 IRQL at time of reference 3 0: Read 1: Write 4 Address that referenced memory Cause A driver tried to access an address that is pageable (or that is completely invalid) while the IRQL was too high. This bug check is usually caused by drivers that have used improper addresses. [b:baed72b6d5]Resolving the Problem To begin debugging, use a kernel debugger to get a stack trace. [/b:baed72b6d5] Gevonden op de site van microsoft. [/quote:baed72b6d5]
Link naar reactie
Sorry dat ik zo hardleers overkom, maar ik ben geen computerdeskundige of zo, ik weet er wel één en ander vanaf, maar dat stelt niet erg veel voor! Het is me gewoon niet helemaal duidelijk hoe ik het probleem kan oplossen. Moet ik iets met de hardware doen, of juist met de software of beide? (Ik heb m'n pc trouwens nooit overclocked, of hoe je dat dan ook maar noemt)
Link naar reactie
Deze foutmelding kan komen door een fout in de hardware maar ook in de software (b.v. kaza lite 2.0). Het is dus moeilijk om te vertellen dat het aan één bepaald ding lig. Maar ik zie bij de foutcode staan 0xd1, heb jij toevallig een mylex raid controller met driver Dac2w2k.sys. Als dat zo is dan moet je contact opnemen met mylex voor een update voor de drivers. [quote:70d8ecf9b3]Sorry dat ik zo hardleers overkom[/quote:70d8ecf9b3] Maakt niet uit, zolang hij het niet doet moet je blijven zeuren :wink: .
Link naar reactie
Als het niet je raid controller is dan zou ik, alleen opstarten met de kleurenkaart want dan heb je een irq conflict (teveel kaarten die hetzelfde adres oproepen) tussen verschillende kaarten, of een driver probleem. Start alleen op met je kleurenkaart, en zet je kaarten er één voor één bij, op deze manier weet je welke kaart het probleem geef, een firewire kaart of de kleurenkaart bijvoorbeeld. Download ook zo snel mogelijk de laatste nieuwe drivers. [quote:3f97321cbe]Ik heb KaZaA Lite 2.0 niet geïnstalleerd [/quote:3f97321cbe] Dat was een voorbeeld, om aan te geven dat deze foutmelding zowel hardwarematig als softwarematig kan zijn.
Link naar reactie
De Windows XP Pro die ik nu gebruik staat er vanaf gisteravond op. Heb sindsdien alweer 1x zo'n blauw scherm gehad en 1x spontaan opnieuw opstarten, terwijl er eigenlijk nog bijna niets geïnstalleerd is. Heb ook al een paar keer de harde schijven opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd, vervolgens Windows XP weer installeren, maar ook dat haalt niets uit.
Link naar reactie
[quote:75596423e1]Resolving the Problem To begin debugging, use a kernel debugger to get a stack trace[/quote:75596423e1] Heb je dat al gedaan, zoniet druk dan op onderstaande link om het debugging tooltje te downloaden. Die vertel je precies waar de fout zich bevindt. Lees eeret goed de uitleg. http://www.microsoft.com/ddk/debugging/
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...