Ga naar inhoud

domme vraag


Aanbevolen berichten

[quote:698f61b508="In_The_Aire"]misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat ik op een oudere pc (pentium3) gewoon een [b:698f61b508]UDMA133[/b:698f61b508] schijf kan aansluiten, ook al is het moederbord er niet op voorbereid? ik begrijp dat de harde schijf daardoor niet zn max snelheid haalt.[/quote:698f61b508] Dat heb je goed begrepen ;) Het zal prima werken hoor, idd iets langzamer.
Link naar reactie
Dit kan inderdaad problemen geven. Als je die boot cd'tjes erbij hebt (OEM) en je gebruikt deze dan wordt de harddisk niet meer automatisch herkend. Je moet elke keer handmatig de drivers installeren en er kunnen compabiliteitsproblemen optreden. Het kan echter ook goed gaan. Ligt eraan wat voor compaq je hebt Grtz Ps: Compaq sucks (had er zelf ook 1 :S)
Link naar reactie
[quote:819b7deea8="In_The_Aire"]dus als ik m gewoon aansluit op de IDE kabel, dan werkt ie niet direct? het is een pentium 3. het is overigens niet mijn pc, ben ook geen compaq fan :x hoe kom ik aan drivers? krijg ik er niet bij als ik de HD koop moet ik het wagen een harde schijf te kopen?[/quote:819b7deea8] De schijf kan direct werken. Maar omdat het een compaq betreft heb je kans dat je eerst een biosupdate moet doen, en of het dan werkt is nog maar de vraag. Het beste is een HDD kopen en zeggen dat je hem eerst wil proberen of ie het doet. Drivers zitten niet bij een HDD, hoogstens een paar utillity's.
Link naar reactie
hehehe my mistake. Ben het echter niet volledig met je eens, ik heb ook een HD bijgeprikt in een compaq pc (een jaar of wat geleden) en deze heeft hij nooit geaccepteerd. Als je de OEM schijf gebruikt krijg je een standaard install. Hier staat toch echter wel in dat er bijvoorbeeld een C en een D partitie is of 1 en dezelfde schijf. Die 2e schijf wordt niet direcht in die OEM install herkend...
Link naar reactie
Als je het zo instelt, zal het geen problemen opleveren ;) Ik weet niet wat jij weet van partities, formateren etc, dus ik maak maar ff een lijstje hoe je het het beste zou kunnen doen ;) 1. Je moet in je bios ale 'channels'(Primary Master, Primary Slave, Secundary Master en Secundary Slave :P ) op auto zetten. Dit werkt het makkelijkste. 2. Zorg dat je óf een bootdiskette hebt, óf een boot cd-rom(wat ik het handigste vind ;) ) Ook dit zou je in de bios moeten kunnen vinden. Het is iets zoals: 1st boot device - Harddisk, 2nd boot device - floppy, 3rd - enz... In elke bios verschilt dit nogal, maar het zou hier op moeten lijken :) 3. De disk moet je 'partitioneren' met bijv. fdisk.exe. 4. Nu kun je formateren (wat Windows-setup ook zelf kan ;) ). Dit doe je met format.com(dus dan word het format C: ;) ) 5. Windows installeren. Vanaf stap 5 zou het moeten lukken. Mijn excuses ervoor als ik een beetje 'rude' overkom :oops: , maar ik weet niet wat jij al weet ;) Gr, Ruud
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...