Ga naar inhoud

Opstart probleem :/


Aanbevolen berichten

ik ondervind dus de laatste dagen een opstart probleem als ik probeer op te starten krijgt mijn pc stroom enzo maar wil mijn beeld gelijk niet aanslaan. ik heb 2 lichtjes op mijn case staan en het 1 brand en het ander knipperd dan zo wa aan en uit. het rare is dat na een tijdje rebooten ik in het bios terechtkom waar mij naar een pas gevraagd word, die ik natuurlijk nie weet (waarschijnlijk daar gezet door computor shop persoon ) en als ik dan gewoon op reset knop druk als ik dat bois ben start hij gewoon op .. :? ik heb gedacht misschien mijn grafische kaart ofzo, maar ik zou nie weten waarom die dan nu zo plots raar deed en ervoor niet .... ik heb een readon9700 pro, p4 2.5 ... vrij goeie pc alee ik heb de case al eens opgedaan maar zach daar niks verdacht, en ik heb alle kabels al eens wa harder aangeduwd iemand die misschien zou weten waaron dit ligt kan het iets met temp te maken hebben ofzo? virus?
Link naar reactie
Sorry ik begrijp je niet helemaal. Heb je nou nooit beeld behalve als hij opstart in het bios? Het kan ook een standaard wachtwoord zijn dan moeten we echter eerst het merk van je moederbord weten Kijk hier maar eens tussen misschien dat er wat bij zit: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75859&highlight=bios+wachtwoord en http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/search.php?mode=results Succes
Link naar reactie
# Heb je dit probleem alleen bij een koude start? Dus als ie eenmaal draait e n je reboot wil hij wel gewoon doorstarten? # Ik denk namelijk adt het aan je voeding ligt, je systeem is redelijk zwaar en dat vereist een krachtige voeding. Wat voor een voeding zit erin? # Meet de voltages eens als ie stressed is, dat kan met bijvoorbeeld CPUcool, www.podien.de
Link naar reactie
Ik ga seffes die links een bezien ik zal ff eerst wa meer info geven Operating System Microsoft Windows 2000 DirectX Version 9.0 Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Mobo Model P4T533-C AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x CPU Intel Pentium 4 2539 MHz FSB 133 MHz Memory 768 MB Graphics Chipset ATI RADEON 9700/9500 Series Driver Name RADEON 9700/9500 SERIES En die voeding.... da zou normaal het prob niet mogen zijn aangezien mijn comp nog maar net is binnengeweest voor herstelling en toen is mijn mobo voeding processor vervangen En die koude start ... ik heb idd enkel het prob bij een opstart als hij lange tijd heeft stilgestaan, eens hij dan aanstaat zoals nu kan ik gewoon rebooten en doet hij wat hij moet doen :/ wat al vrij raar want da betekent toch dat em nog normaal funcioneert Ik heb dat ge met deze info misschien al iets verder kunt ... als ge nog meer wilt weten just ask, want het is irritant van hier constant voor mijn reset knop te zitten voor een uur eer hij eindelijk opstart
Link naar reactie
We hebben hier ongeveer hetzelfde prob met een Duron1300 en 256Mb PC133. Ook geen beeld bij opstarten, als je dan een keer of 10 op de reset knop drukt krijg je opeens wel beeld. Voeding spanningen zijn goed. (dit gebeurt ook wanneer alleen mobo (ob VGA) mem+CPU+cooler aan zette) Jou probleem is simpel, Ga je garantie halen en er vooral niet zelf mee kloten. Dan heb je ook nog de kans je dat garantie vervalt. Suc6
Link naar reactie
ok ik heb dus naar de technieker gebeld die mijn pc de laatste maal hersteld had. Ik legde hem mijn prob uit en die zei datik mijn ati readon 9700 pro eens moest vervangen en zien wat dat gaf Maar aangezien geen 3bibs gaf bij het opstarten verwachte ik niet dat dat het prob zou zijn. En ik had hem toen ook gevraad of hij soms iets over een pas wist die op mijn bios stond ... de slimmen had daar toch wel ne pas opgezet om mij te verhelpen van da te overclocken zekers :) anyway ik heb dan die pas gekregen, kreeg na een uur eindelijk mijn pc in het bios opgestart, voerde de pas in en ging wat snuffelen Toen viel mijn oog op een error message over dat mijn cpu speed te hoog stond :? Ik heb dus een p4 2.5 ghz, die stond op 2.533 ofzo iets ... ik geloof dat wa wel vrij normaal is Ik kon kiezen uit een menuken om da te veranderen ofwel manual ofwel 1.9, omdat ik nie te veel wou kloten aan mijn pc heb ik maar voor 1.9 gekozen. En wonder boven wonder die pc starte direct op Ik snap het echt niet hoe da zo plost is gekomen, ventilators werken nog goe enzo Ik zit er niet mee in om met 1.9 te gamen aangezien ik toch maar 1spel speel en dat is op de oude Hl engine Maar ik zou toch graga mijn 2.5 graga terug zien wara ik tenslotte voor betaald heb Ik ben nu wel nog niet zeker dat mijn pc morgen gaat opstarten als ik weet een "cold boot" zal proberen Ik hoop dat hij het dan wel zal doen ....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...