Ga naar inhoud

hoe snel is die pentium 3.06 nou?


Aanbevolen berichten

Nou: the system (lid) gaat zich dus een nieuwe pc halen, ik denk zo dat ie gewoon vergeten is op dit forum te posten want hij word "geteisterd door twijfel"... het geld hoeft boven een bepaald limiet niet van hem te komen maar de 3.06 zou dat dan net overschrijden (pc privé) Nou is het zo dat er (bij sommige mensen tenminste) niet om de 2 weken een nieuwe pc wordt aangeschaft en vandaar dat hij zich dan afvraagt of het een goede investering zou zijn voor de toekomst. En om de een of andere reden wil hij geen AMD (weird maarja) Het grote idee is om met de nieuwe pc zoveel mogelijk te netwerken, online gamen, gewoon gamen, jullie vatten het wel... 8) duuusssssssssssssssssss....... :-?
Link naar reactie
[quote:4e97f5eabc="rwilligen"]Andere optie:neem zolang de goedkoopste cpu die er is en zit het ff een tijdje ermee uit, er komen ook lager (en nog hoger) geklokte p4's met HT.[/quote:4e97f5eabc] Zo blijf je wachten, als je wacht en de HT's zijn wat goedkoper, dan is die met 800Mhz FSB er bijna al weer. Dus weer ff wachten. En in de tussentijd zit je met een trage CPU.
Link naar reactie
Tja, is ook waar. Maar ja : als je niet de poen voor een 3 ghz hebt en 'm wel wilt hebben..... En traag?, ik vind een 1 a 2 GHz pc toch echt niet meer traag, ik weet 't : voor surfen en een spelletje spelen heb je eigenlijk een dual p4-3 Ghz nodig en dan is 1 a 2 Ghz toch wel echt behelpen maar ja, als het niet uit de lengte kan dan moet het uit de breedte :wink: :wink: Heb van het weekend na 1,5 jaar mijn pc-tje ge-upgrade van een p3-550 naar de cpu die ik destijds niet kon betalen en ik ben er nu best wel happy mee, ook al is ie ondertussen hopeloos veroudert. Maar ik was voor €150 van het weekend klaar..... En zeg nou niet dat je voor een game 2 GHz "moet" hebben, je moet helemaal nix, ik heb Quake3 on-line gespeeld op een P3-450 met een matrox G400, dat ging best wel goed op 800x600 en ik had er erg veel lol in(en daar gaat het toch om?) Met een vast budget van zit een monster pc er nou eenmaal niet in, koop dan in ieder geval een goed snel en stabiel mobo en wacht met die hele dure cpu een half jaartje , die ligt dan bijna in de 5 piek-grabbelbak op een beurs.
Link naar reactie
[quote:7642541e42="rwilligen"]Tja, is ook waar. Maar ja : als je niet de poen voor een 3 ghz hebt en 'm wel wilt hebben..... En traag?, ik vind een 1 a 2 GHz pc toch echt niet meer traag, ik weet 't : voor surfen en een spelletje spelen heb je eigenlijk een dual p4-3 Ghz nodig en dan is 1 a 2 Ghz toch wel echt behelpen maar ja, als het niet uit de lengte kan dan moet het uit de breedte :wink: :wink: Heb van het weekend na 1,5 jaar mijn pc-tje ge-upgrade van een p3-550 naar de cpu die ik destijds niet kon betalen en ik ben er nu best wel happy mee, ook al is ie ondertussen hopeloos veroudert. Maar ik was voor €150 van het weekend klaar..... En zeg nou niet dat je voor een game 2 GHz "moet" hebben, je moet helemaal nix, ik heb Quake3 on-line gespeeld op een P3-450 met een matrox G400, dat ging best wel goed op 800x600 en ik had er erg veel lol in(en daar gaat het toch om?)[/quote:7642541e42] Ik weet dat je niet 2000 Mhz nodig hebt. ( heb hier zelfs nog een P2 350 met daarop WC III en UT2k3!!) Maar in de toekomst kun je er spijt van hebben dat je eerst zo'n "gare" CPU hebt gekocht terwijl je er een kon krijgen die dan nog redelijk up to date is.
Link naar reactie
Is ook waar. Ik wil meer een beetje zeggen : denk is na voordat je zo'n bult geld neerlegt, je hoeft helemaal niet zo'n haast te hebben. 1 van de ijzeren wetten in pc land is dat hij die geduld heeft meer met zijn geld doet. Zon HT cpu is natuurlijk wel erruuuuuuuuug geil, maar ja..... Voor het geld van een 3 ghz koop je nu een 2 Ghz+ over een half jaar een 3 Ghz met HT en dan hou je nog genoeg geld over voor een nieuw mobo MET geheugen,ruimschoots..... Maar zoals alle discussies: iedereen heeft een beetje gelijk :wink:
Link naar reactie
[quote:b2b1792de3="rwilligen"]Is ook waar. Ik wil meer een beetje zeggen : denk is na voordat je zo'n bult geld neerlegt, je hoeft helemaal niet zo'n haast te hebben. 1 van de ijzeren wetten in pc land is dat hij die geduld heeft meer met zijn geld doet. Zon HT cpu is natuurlijk wel erruuuuuuuuug geil, maar ja..... Voor het geld van een 3 ghz koop je nu een 2 Ghz+ over een half jaar een 3 Ghz met HT en dan hou je nog genoeg geld over voor een nieuw mobo MET geheugen,ruimschoots..... Maar zoals alle discussies: iedereen heeft een beetje gelijk :wink:[/quote:b2b1792de3] Ik adviseerde ook de HT te laten liggen. En de 2.8 te nemen. Een klein stapje minder dan de 3,06 HT en een bak geld minder. En als je de prijzen zo bekijkt springt de 2,8 niet eens zo uit de ban En ja, beide partijen in deze discussie hebben een beetje gelijk :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...