Ga naar inhoud

CPU temp wiebelt op en neer.


Aanbevolen berichten

Volgens mij kan ik in mijn bios (van een P4b533) de agp en pci vastzetten op een bepaalde snelheid, bijv. 66/33. Loopt dan niet mee op met de FSB. Ik heb btw op dit moment mn P4 1.6 op 2.0 zitten met fsb van 125, en totaal geen problemen met pci/agp, lijkt dus echt te werken ook :D (temp. CPU bij draaien SuperPI 42*C, hoger komt ie niet, case-temp: 35*C) MessWith
Link naar reactie
I'm stuck... Ik kom niet verder wat ik ook doe :cry: Ik heb ondertussen na wat leeswerk(oude CT! uit de kast gerukt) tot de conclusie gekomen dat mijn agp meeloopt met de ram snelheid en wordt dus alleen maar hoger en hoger. Dit in tegenstelling tot mijn pci bus die wel getrapt werkt en dus op 133 mhz weer netjes 33 mhz draait. Bij 120 mhz bus draait mijn agp dus op 80 en da's kennelijk te veel. De stappen hoger werken ook niet, hij boot gewoon niet meer. Let wel: dit is een BX bord en die hebben nooit een AGP multiplier gehad om op 133 mhz bus te lopen met 66 Mhz AGP bus, dat bestond toen nog niet. Ik heb nog de cpu spanning iets verhoogt naar 1.85 volt,daarna nog de spanning van chipset,agp en ram verhoogt naar 3.65 volt (ipv 3.5) maar dat helpt ook niet. Ik denk dat ik het een tijdje maar ff zo laat, ach 15% extra en nog steeds niet boven de 50 graden coretemp is een mooie waarde. :D Ik weet dat het met een ATI beter gaat, bij mijn vader draait ie op 133 mhz met een Rage-Pro(een zeeeeer oud kaartje), maar aangezien ik verknocht ben aan mijn G400 blijf ik dus maar hier op hangen. Ik denk dat er binnenkort nog wel een nieuwere bios komt, wellicht brengt die nog verbetering
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...