Ga naar inhoud

nieuw mobo


Aanbevolen berichten

ik zoek me en slag in het rond om een oplossing te vinden voor het volgende probleem. :o heb een nieuw mobo geplaatst, Shuttle AI61 met AMD Athlon 700 Mhz en 128 Mb Dimm PC100, 1x/2x AGP en 4 PCI slots. Maar bij opstarten doet hij alleen het volgende, led CD speler gaat aan, led brander gaat aan, detectie fdd, led hdd brandt even, luidspreker geeft 1 lange en twee korte piepen en dat is het, ook geen beeld. :cry: ook als ik bij het opstarten de opstartdiskette in de fdd doe, doet hij niets. ik heb het ook nog meet andere, kleinere HDD geprobeerd, met alleen de fdd, maar niets helpt. HDD is Maxtor 30 GB, Videokaart is Gateway Ensiniq 3DFX Voodoo-Banshee 16 Mb SGRam 2x AGP. Wie helpt me want ik wordt gek!
Link naar reactie
bedankt voor de tips zover. helaas geen antwoord in het manual en de door passer aangegeven site heeft net alles verwijderd. ja de fans draaien allemaal. volgens een site op google is het bij AMI de volgende diagnose: base 64 memory failure. het mobo ondersteund ook pv133 ram, dus ik ga dat er maar eens inzetten, die heb ik nog liggen.
Link naar reactie
:) begin al wat verder te komen, nieuwe videokaart erin, nieuw geheugen was niet nodig. computer start op, ik heb beeld, maar dan gebeurd het volgende, "checksum error, default setting"en er is geen beweging meer in te krijgen. ook opstart dicette doet het nog steeds niet. op de hdd staat winxp en volgens mij ondersteund dit mobo dat niet, maar dan moet het toch zo zijn dat de fdd het wel doet?
Link naar reactie
'k ben er vermoedelijk te laat mee, maar misschien is het nog voor iemand anders goed: [i:427865bb61]Onderstaand de foutsignalen die bij het IBM-BIOS bij technische problemen te horen zijn 1 x kort POST werd op de normle manier beeindigd, het systeem is ok. 2 x kort POST Fout, er is een storing in het video-systeem. Duurtoon Fout in de voeding van het Motherboard. herhaald kort Fout in de voeding van het Motherboard. 1x lang 1x kort Fout op het Motherboard. 1x lang 2x kort Fout in de beeldschermkaart (CGA, MDA). 1x lang 3x kort Fout in de Beeldschermkaart (EGA). 3x lang Toetsenbord-Interface-Fout (3270) [/i:427865bb61] (ergens op het net gevonden) - ondertussen weet ik ook weer dat die andere site gesloten is... :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...