Ga naar inhoud

Welke configuratie (Dell) raden jullie me aan


Aanbevolen berichten

Ik heb de keuze tussen de volgende configuraties: Intel® 850-E chipset 533MHz Front Side Bus Dual Rambus DRAM 512MB RDRAM 1066MHz (2x256) Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz/ 533 FSB of Intel® 845-PE chipset 533MHz Front Side Bus 512MB DDR SD RAM 1 x 512 MB Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz/ 533 FSB Het prijsverschil is behoorlijk (de eerste variant is circa 150 euro duurder). Is het slim om de tweede te kiezen? Passen dat moederbord, geheugen en processor goed bij elkaar?
Link naar reactie
[quote:3a03836121="Marcel Fritschy"]Ik heb de keuze tussen de volgende configuraties: Intel® 850-E chipset 533MHz Front Side Bus Dual Rambus DRAM 512MB RDRAM 1066MHz (2x256) Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz/ 533 FSB of Intel® 845-PE chipset 533MHz Front Side Bus 512MB DDR SD RAM 1 x 512 MB Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz/ 533 FSB Het prijsverschil is behoorlijk (de eerste variant is circa 150 euro duurder). Is het slim om de tweede te kiezen? Passen dat moederbord, geheugen en processor goed bij elkaar?[/quote:3a03836121] Over de eerste variant kan ik weinig zeggen, het enige wat ik weet is dat de combinatie p4 en rambus sneller is als ddr geheugen :) Over de 2e weet ik meer, ik heb zelf een p4-2666 met 845e bord. En het bevalt me prima, stabiel, snel en idd goedkoper :wink: Kijk anders ook eens op google, zoeken op p4 reviews en dan met bovengenoemde geheugen varianten. Succes met je keuze
Link naar reactie
[quote:23b69fb999="no_name"]Die met DDR natuurlijk, is veel sneller.[/quote:23b69fb999] huh??? waar haal je die wijsheid vandaan dan??? onderbouw jouw theorie dan maar eens... :-? DDR Double Data Rate. Een techniek waarbij per kloktik twee maal zoveel data kan worden getransporteerd; op zowel de op- als neergaande klokflank wordt een bit vervoerd. Wordt toegepast voor DDR-SDRAM maar ook voor RDRAM. RDRAM Rambus DRAM. Ook wel DRDRAM (Direct Rambus DRAM) genoemd. Een techniek die afwijkt van alle eerder genoemde geheugensoorten. Het basisprincipes van data opslaan en adresseren is hetzelfde, echter, alle overige zaken verlopen anders. Het grootste verschil is dat er van het parallelle principe is afgestapt. Hierdoor zijn veel hogere snelheden te bereiken; 400MHz met het DDR principe (800MHz effectief) en zelfs 533MHz DDR (1066MHz effectief). De overige RDRAM chips sluiten als een ketting gewoon aan op de eerste RDRAM chip (serieel principe). Het grote voordeel is dat er een hoge theoretische bandbreedte beschikbaar is, de keerzijde van de medaille zijn de hogere latenties. probeer jij maar eens 1066 mhz te halen met jouw DDR geheugen.... sorry hoor, maar als je niet weet wat het verschil is tussen de 2 geheugens plaats dan geen msg... de topic starter heeft er ook niet veel aan..
Link naar reactie
[quote:9d8161789a]Hierdoor zijn veel hogere snelheden te bereiken; 400MHz met het DDR principe (800MHz effectief) en zelfs 533MHz DDR (1066MHz effectief). De overige RDRAM chips sluiten als een ketting gewoon aan op de eerste RDRAM chip (serieel principe). Het grote voordeel is dat er een hoge theoretische bandbreedte beschikbaar is, de keerzijde van de medaille zijn de hogere latenties. [/quote:9d8161789a] Je vergeet te vermelden dat de bitbreedte van RDRAM veel kleiner is dan die van (DDR)-SDRAM. De effectieve snelheid van PC1066 is 1066MHz, maar de bitbreedte is slechts 16 bits. De effectieve snelheid van DDR333 is 333MHz, maar de bitbreedte is 64 bits. Met als gevolg dat PC1066 2,1Gb/s bandbreedte heeft en DDR333 2,7Gb/s. Daar staat tegenover dat de 850E twee kanalen RDRAM gebruikt voor een totaal van 4,2Gb/s, terwijl de 845PE slechts éen kanaal gebruikt voor 2,7Gb/s.
Link naar reactie
RDRAM is duurder en "zeldzamer".. als je wat wilt bijprikken is geheugen ook duurder. Maar het is sneller. DDR-geheugen configuratie is gangbaarder, echter de architectuur van de P4 is hier eigenlijk niet helemaal voor gemaakt en is ook snel maar minder snel als een Pent 4 met Rdram. Ik zou kiezen gewoon voor de DDR-variant die 150 EURO goedkoper is, omdat deze ook al snel is en een significante verhoging in snelheid is bij de RD-Ram configuratie nou ook weer niet aanwezig waardoor die de duurdere prijs van 150 EURO alsmede de duurdere geheugenchips rechtvaardigd. Da's ook de reden dat Rambus (RDRAM) nooit echt lekker van de grond is gekomen tot nu toe, totdat Rambus de prijs van zijn geheugen aanzienlijk verlaagt.
Link naar reactie
Ik zou zeker voor de DDR gaan, vooral om de reden die Aswin noemt, de kans is groot adt als je nog eens wilt upgraden de repen lastig te krijgen zijn. Zoiezo ziet de toekomst voor RIMM er niet zo zonnig uit, maar zelf dat buiten beschouwing gelaten is Rambus overgestapt op PC4200. 32bits RIMM repen die niet meer met zijn tweeën dual channel draaien, maar weer gewoon los worden geplaats. Deze repen zijn ook 533mhz, maar het scheelt wel een extra bank en de techniek biedt betere mogelijkheden voor de toekomst.
Link naar reactie
Over twee á drie maanden is het afgelopen. Dan brengt Intel 800MHz FSB CPU's uit. Alleen de Springdale familie (Dual DDR) ondersteunt de 800MHz FSB, er is geen 850 (RDRAM) variant voor geplanned. Nadat de oude 533MHz P4 is uitgerangeerd kun je RDRAM dan alleen nog gebruiken in combinatie met P4 Celeron :)
Link naar reactie
[quote:438e458942="egslim"]Over twee á drie maanden is het afgelopen. Dan brengt Intel 800MHz FSB CPU's uit. Alleen de Springdale familie (Dual DDR) ondersteunt de 800MHz FSB, er is geen 850 (RDRAM) variant voor geplanned. Nadat de oude 533MHz P4 is uitgerangeerd kun je RDRAM dan alleen nog gebruiken in combinatie met P4 Celeron :)[/quote:438e458942] lol...hoe hard mag ik hier eens lachen...ik ben er van overtuigd dat Intel met een RDRAM chipset komt die de 800MHz FSB ondersteunt.. [quote:438e458942="Marcel Fritschy"]Ik heb de keuze tussen de volgende configuraties: Intel® 850-E chipset 533MHz Front Side Bus Dual Rambus DRAM 512MB RDRAM 1066MHz (2x256) Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz/ 533 FSB of Intel® 845-PE chipset 533MHz Front Side Bus 512MB DDR SD RAM 1 x 512 MB Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz/ 533 FSB[/quote:438e458942] Zelfs Intel geeft hier de raad van RDRAM te kiezen --> What comprises the Ultimate Gaming PC? Today's PC games test the capabilities of even the highest performing systems. That's why gamers of all skill levels choose the Pentium 4 processor to power their PCs. See what else game developers recommend when building the ultimate gaming platform: Component Standard Recommended Processor Intel® Pentium® 4 Processor, 2.53 GHz or higher Intel® Pentium® 4 Processor, 2.80 GHz or higher Chipset Intel® 845 Intel® D850E Memory 512 MB DDR 333 PC1066 RDRAM Graphics Any 64 MB or above graphics card Any 128 MB graphics card Sound Integrated with SoundMax Cadenza* 24-bit audio with 6.1 speaker support, EAX* compatible Hard Drive 80 GB 120 GB Controllers Optical mouse/trackball Optical mouse/trackball http://www.intel.com/buy/wtb/wtb1024.htm?pl_code=MIHC110C6493P107473B107475S2&cprn16468=1068186445
Link naar reactie
[quote:49de468bca="Marcel de Reus"] 2. //nougabolle: zucht..... Je hebt daar je eigen topic voor, gelukkig maar dat je zo vertrouwt in de toekomst van RDRAM.[/quote:49de468bca] marcel...zolang egslim die nonsens blijft beweren dat DDR beter is dan RDRAM en dat RDRAM zal verdwijnen mag ik toch wel eens reageren zeker ?.... :-?
Link naar reactie
[quote:d4cfd6e26c="nougabolle"][quote:d4cfd6e26c="Marcel de Reus"] 2. //nougabolle: zucht..... Je hebt daar je eigen topic voor, gelukkig maar dat je zo vertrouwt in de toekomst van RDRAM.[/quote:d4cfd6e26c] marcel...zolang egslim die nonsens blijft beweren dat DDR beter is dan RDRAM en dat RDRAM zal verdwijnen mag ik toch wel eens reageren zeker ?.... :-?[/quote:d4cfd6e26c] Ja, maar dit topic was al afgerond en zo'n post roept alleen maar weer een nieuwe discussie in het leven en die discussie hebben we dus al. Er zijn hier erg veel mensen overtuigt van DDR en dadelijk DDR-II en er komen ongeveer 2 topics per dag langs waar er om advies wordt gevraagd, zo kun je dus blijven discussieren van wat nu beter is.
Link naar reactie
[quote:0202c6b56b="nougabolle"][quote:0202c6b56b="Marcel de Reus"] 2. //nougabolle: zucht..... Je hebt daar je eigen topic voor, gelukkig maar dat je zo vertrouwt in de toekomst van RDRAM.[/quote:0202c6b56b] marcel...zolang egslim die nonsens blijft beweren dat DDR beter is dan RDRAM en dat RDRAM zal verdwijnen mag ik toch wel eens reageren zeker ?.... :-?[/quote:0202c6b56b] Ehm.....zelfs Samsumg (DE bakker voor Rambus modules) [url=http://www.samsungelectronics.com/investor_relations/faqs/faqs_business_memory.html]verwacht[/url] dat het Rambus aandeel in de geheugen markt met 40% omlaag zal gaan. Ook het pushen door Intel wat DDR-400 betreft, voorspelt niet veel goeds. En Intel heeft in het verleden al vaker aangegeven zwaar te zullen snoeien in de Rambus ondersteuning (op een punt hebben ze zelfs gezegd dat Rambus een "niche" techniek is, en er mee te willen stoppen). Rambus is een leuke techniek, maar de toekomst ziet er toch somber uit. (wat niet wil zeggen, dat je er daarom nu niet voor hoeft te kiezen),
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...