Ga naar inhoud

Wie helpt mij?!?


Aanbevolen berichten

[quote:b2755d9984="Marcel de Reus"]Tuurlijk kan dat, maar het is alleen een beetje voorbarig om te zeggen dat een virus die error zou veroorzaken. Als ik me goed herinner is het grootste errors uitspugende virus Windows zelf namelijk ;)[/quote:b2755d9984] Het is ondertussen algemeen bekend dat jij (op zijn zachtst gezegd) geen windows liefhebber bent. Maar hoe lang is het geleden dat jij uberhaupt windows gedraaid heb? Volgens mij uit het tijdperk Windows 3.1. Ik snap echt niet waar mensen zo over zeuren. Bijna 90% van alle problemen met pc's ligt toch echt aan de hardware. En ga me nu niet vertellen dat diezelfde hardware niet ondersteunt word door Windows(XP), want daar kent Linux ook wel een houtje van. Dat vind ik nu echt een crime om daar mee te werken. Dan moet je toch echt wel heel erg stout zijn geweest in je vorige leven om dat nu te moeten gebruiken. Je kan mij niet wijsmaken dat je dat voor je lol gebruikt. Ja, misschien als dual boot wat ik in het [b:b2755d9984]verleden [/b:b2755d9984]heb gehad. Sorry hoor, maar ik kan geen pinguin meer zien :lol:
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
# Ik heb nog een aantal weken XP gebruikt dus zolang geleden is het nu ook weer niet. # Linux heeft bewezen een beter hardware support dan Windows NT(x) (dus ook XP, 2000) De hardware support van Windows 9x is wel beter dan die van Linux. # Kan ik even een link krijgen naar het onafhankelijke onderzoek waaruit blijkt dat 90% hardware problemen zijn?? Wat is volgens jou dan BTW de definitie van probleem? Op mijn oude P3 450mhz had ik op een geknalde voeding na geen enkel hardware prob gehad, over Windows 98 maar niet te spreken. # Heb je ooit wel eens serieus met Linux gewerkt dan? Ik denk het niet anders zou je het namelijk niet zeggen. Tjaa, in het begin kunnen er soms wat probleempjes zijn. Als je voor alles wat niet lukt weer ff reboot naar Windows dan lukt het je idd nooit. Ik heb in een ver verleden ooit een doosje SuSE 8.0 gekocht. Ik had nog nooit iets met Linux gedaan, nooit me erin verdiept. Binnen 8 minuten was het geïnstalleerd en draaide alles behalve mijn onboard geluid. Na wat gekloot, draaide na ongeveer 2 uur alles. Toen nog even wat handigheidjes ontdekken en ik was ingeburgerd. Even voor de duidelijkheid, vanaf het moment dat ik de SuSE CDrom in mijn PC deed heb ik nooit meer Windows gebruikt (behalve noodgedwongen op school dan). # Ik gebruik het niet voor mijn lol, maar gewoon omdat het veel beter is dan Windows, en het is bovendien gratis. Je kunt veel doelmatiger en sneller werken onder Linux. Ik heb niets geen dual-boot nodig. Het loopt als een trein en ik kan alles doen wat ik wil, en het is niet omver te krijgen. Het staat als een olifant, crasht nooit. Het heeft zelfs een stroomuitval van ~10 seconde overleeft zonder uit te gaan, try that with Windows.
Link naar reactie
Zal ik eens wat vertellen. Ik heb onder XP (sinds het bestaat) nog nooit een crash gehad. Klink misschien raar, maar is echt zo. En al mijn hardware werd ondersteunt. Alleen mijn scanner (mustek scanexpress 600 SEP) deed het niet. Nu ondertussen wel. Die 90 % waar ik het over heb ligt misschien nog wel hoger. Kom maar eens hier kijken dan kan je de reparatie rapporten zien waaruit blijkt dat de klant dacht dat het een software probleem was, er toch wat mis was met de hardware. Ik heb Linux ongeveer 6 maanden "gebruikt". Het installeren was idd een fluitje van een cent (Suse 7. nog wat) Alleen sommige hardware werkte niet: vage netwerkkaart, Zip-drive en geluidskaart. Ik ben op zoek gegaan naar drivers, maar kon ze niet 123 vinden en als ik ze al had het heel ingewikkeld was om dat te installeren. Ik vond het grafisch wel heel mooi, maar om nu eerst te gaan studeren om een besturingssysteem onder de knie te krijgen gaat mij wat te ver.
Link naar reactie
Tjaa XP is bij mij in die paar weken dat ik het gebruikte vaak zat gecrasht. Mensen die met problemen naar jouw komen hebben vaak serieuze problemen, anders zouden ze geen hulp nodig hebben. Ik vind een crashend instabiel systeem ook een probleem, een driver die niet wil installeren, een virus enz enz. Ik denk niet dat jouw reparatierapporten een goede indruk geven over de gemiddelde oorzaak van problemen met PC (denk ook aan databases die crashen, infrastructuur die down gaat enz enz).
Link naar reactie
[quote:809c2fac91="Marcel de Reus"] Ik denk niet dat jouw reparatierapporten een goede indruk geven over de gemiddelde oorzaak van problemen met PC [/quote:809c2fac91] Voor mij geven ze juist een goede indruk van de gemiddelde problemen. Er zitten toch ook een paar aardige bedrijven bij. Maargoed, jij bent een Linux fan en dat zal je waarschijnlijk altijd blijven. En ik ben geen Linux fan, maar sluit niet uit dat in de toekomst te worden. We zullen zien..........................
Link naar reactie
ik probeer t wel ik heb al een keer 4in1drivers van via vernieuw. weet niet meer welke versie. Als mijn pc een nacht heeft uitgestaan en ik zet m de volgende dag weer aan begint ie halverwege de opstartprocedure opnieuw. Ook viel ie net uit toen ie nog geen 5 minuten aaanstond en ik alleen aan t internetten was. ik heb een radeon 9000 videokaartje met 128 MB, en er is wel een biosupdate geweest voor mijn mobo omdat de radeon 8500 videokaart niet gebruikt kon worden op dit mobo. misschien kan dit ermee te maken hebben? ik weet t niet. Ik probeer de via 4 in 1 die je aanbeveelt, en dan zie ik weer verder. Desnoods nieuwe koeler. Processor werkt normaal onder ongeveer 55 graden. die 70 was heavily stressed. en hoger kwam ie niet. ook niet na een half uur. Ik heb er 1 casefan inhangen, maar ook met de kast open doet ie bovenstaande en start opnieuw op. Probeer t nog wel eens met een ventilator op de open kast gericht ofzo. Ik heb nu oingeveer 2 maanden problemen en ga steeds harder aan een mobo probleem dneken. weet t alleen nog niet zeker. toch bedankt
Link naar reactie
Nog een leuke ervaring: Gigabyte mobo met DDR2100. In de bios stond auto. Bleek de FSB default te draaien op 140Mhz. Memory check gaf ook geen problemen, maar om de haverklap vastlopen. In de bios de frequentie handmatig op 133 gezet, nooit meer vastgelopen. Moraal: if memcheck OK, check voor de zekerheid toch nog even je frequenties en timings.
Link naar reactie
bij de restart krijg ik nu het befaamde blauwe scherm met de melding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA met de volgende adressen(?): stop 0x00000050 (0x87875995, 0x00000000, 0x87875995, 0x00000000) en nog iets raars: mijn automatische windows update doet er ongeveer een week over om die update te downloaden terwijl ik normaal toch een 8 Mbit connection heb van TweakDSL (werkt super trouwens, zon mooie download van 1 Megabyte/seconde). En voor de rest doet de verbindeing t wel snel. Is dit een instelling in XP, kon hem nog niet vinden namelijk? ik ga morgen aan de slag met die geheugensnelheden/timings om te kijken of dat helpt. Alles staat nu nog op auto, dus wie weet. p.s. ik heb ook wel eens de melding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL weet iemand waar dit geheel van vage medingen en gedragingen op slaat?? alvast bedankt. zoals gezegd ga ik morgenmiddag aan de slag met deze problemen/geheugentiming/andere geheugenmodule proberen. thanx rudilio
Link naar reactie
Maak ervan wat je wil, maar 70-75° is té warm. Mogelijk is er iets beschadigd door de hitte, proc/Mbo? Uw probleem wijst eveneens naar een driver/dll fout. Meestal is dat de oorzaak bij het onverwachts opnieuw opstarten van WinXP. Dit is hetzelfde dan bij vroegere Win-versies: uitzonderingsfouten en blauwe schermen. [u:e7229580a7]Wanneer dat echter gebeurd bij een (her-)installatie kan je tevens ook met een [b:e7229580a7]RAM-probleem [/b:e7229580a7]zitten. Uw aankoop is slechts 2 maand geleden gebeurd: begin met de omwisseling daarvan, en begin nog eens opnieuw.[/u:e7229580a7] Indien je daarna met het probleem blijft zitten, is er idd iets beschadigd: mogelijk uw mbo. 75° Is voor iedere proc té warm, zeker wanneer hij de ganse dag draait, maar toch zal eerder je mbo de geest geven. Neem je proc eraf, en wanneer je in het middelpunt van je socket een donkere verkleuring ziet, mag je je mbo weggooien. En dan is nog maar de vraag of je proc ook niet van de warmte weet.
Link naar reactie
allereerst mijn drivers: ik gebruikte de via 4 in1 drivers (versie 1443) dus niet de hyperion. Toen ik die net wilde installeren liep ie vast. Bovendien is ook de XP beschadigd want start helemaal niet meer op. Zegt nu dat er een probleem is met een file c:\windows\system32\config\system. Die is corrupt or missing. videokaart ATI geprobeerd met detonator van Nvidia (nieuwste), met Ati Cataclyst (nieuwste) en een combi van deze twee. Geluidskaart, gewoon de driver van de site van Creative, nieuwste, maar ook zonder geluidskaart geeft ie dit probleem. nu dus een verse install van XP op een andere partitie gedaan. kan weer internetten, ff mijn bestanden redden van de vorige keer en dan helemaal opnieuw ofzo. maar ik kijk wel naar de temp. Hij komt alleen maar aan die 70-75 tijdens die test met burnk7. Anders niet, en tijdens die test geen problemen. RAM probleem: ik onderzoek t wel met een module van mijn huisgenoot, en als blijkt dat die okee is hou ik t ff op mijn mobo. Ik zal tevens mijn processor in het systeem van mijn huisgenoot testen. ruud (die er echt moe van begint te worden)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...