Ga naar inhoud

Game port jitter ?!


Aanbevolen berichten

Wat ik ook doe, het signaal op mijn analoge Game Port jittert (bibbert) als een gek. Maakt niet uit welke joystick ik gebruik, en ook na wisselen van de geluidskaart blijft het probleem bestaan. Ook wisselen van PCI-slot helpt niet. Mijn moederbord (ASUS P4T533-C) beschikt over een onboard Game Port, dus dacht ik aan een conflict tussen mijn geluidskaart (waarvan ik de Game Port gebruik) en deze on-board Game Port (had ik natuurlijk wel gedisabled in het BIOS). Maar ook als ik de on-board Game Port gebruik in plaats van de geluidskaart blijft het joystick signaal jitteren. Lijkt me toch een conflict tussen interrupts, PCI slots of weet ik wat, aangezien het probleem blijft bestaan bij 3 verschillende joysticks en 2 PCI geluidskaartjes... Ik werk trouwens met Win98SE. Wie weet wat ik verkeerd heb ingesteld ? Jurjen
Link naar reactie
Ja - ik had dit elders ook al aangekaart, maar inmiddels lijkt het toch echt een moederbord probleem dus ben ik hier naar verhuisd. Heb zojuist de PCI geluidskaart eruit gehaald en gebruik nu dus de on-board Game port van de ASUS P4T533-C, en: geen enkele jitter meer. Terwijl die on-board Port wel jittert als de geluidskaart is aangesloten.. Ik denk dus steeds meer aan een conflict tussen de on-board Game port en die op de geluidskaart. Zou kunnen dat het BIOS de on-board Game Port niet echt uitschakelt als je 'm disabled, maar ik zag op de ASUS website geen melding van een dergelijke bug. Blijft de vraag: wat is er verkeerd ingesteld in BIOS, W98SE of op het moederbord..??? Jurjen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...