Ga naar inhoud

Help, mijn socket 370 moederbord doet het nog niet!!!


Aanbevolen berichten

Van mijn bestand/printerserver en softwarematige router is onlangs het mobo naar de piep gegaan. Heb vandaag een MS-6153 ver 2.1 [url]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=110&MODEL=MS-6153VA [/url] opgestuurd gekregen. Alles overgezet (celeron 400, hdd's etc) behalve de geluidskaart en netwerkkaarten, die komen later wel. Dit mobo heeft 4 diagnose led's". Als ik het systeem aanzet gaan ze na 2 seconden branden, waarvan 2 rood. Nr 3 en 5. Het boekje zegt: "check local vendor for possible internal mainbord problem". Volgens mij heb ik alle jumpers goed staan. Heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Deze foutmelding komt vlak voor het activeren van de ide en fdd controller zodat er echt nog niks werkt. Help, mijn netwerk ligt plat en er zijn 4 personen, waaronder een arme student, van afhankelijk. Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van mijn verhaal, nu de oplossingen nog :oops: [/url]
Link naar reactie
[quote:192de29768="Marcel de Reus"]# Vraag 1: Een Celeron 400mhz is toch niet Socket 370, maar slot 1? Is de converter die je gebruikt dan wel goed?[/quote:192de29768] :lol: Support Socket 370 for Intel® Pentium® III or Celeron™ Processor * Supports 233 ~ 733MHz Chipset VIA® 82C693A Chipset VIA® VT82C596B Chipset MS-6153 ver 2.1. het is echt een socket 370 mobo
Link naar reactie
[quote:afb55d6158="leonardus"]Van mijn bestand/printerserver en softwarematige router is onlangs het mobo naar de piep gegaan. Heb vandaag een MS-6153 ver 2.1 [url]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=110&MODEL=MS-6153VA [/url] opgestuurd gekregen. Alles overgezet (celeron 400, hdd's etc) behalve de geluidskaart en netwerkkaarten, die komen later wel. Dit mobo heeft 4 diagnose led's". Als ik het systeem aanzet gaan ze na 2 seconden branden, waarvan 2 rood. Nr 3 en 5. Het boekje zegt: "check local vendor for possible internal mainbord problem". Volgens mij heb ik alle jumpers goed staan. Heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Deze foutmelding komt vlak voor het activeren van de ide en fdd controller zodat er echt nog niks werkt. Help, mijn netwerk ligt plat en er zijn 4 personen, waaronder een arme student, van afhankelijk. Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van mijn verhaal, nu de oplossingen nog :oops: [/url][/quote:afb55d6158]ik snap het eff niet je zegt dat er vier d ledjes op zitten. hoe kom je er dan aan led nr 5. als ik bij mijn kijk dan is het groen groen rood rood 1.2.3.4 decompressing bios image to ram for fast booting :wink:
Link naar reactie
[quote:56cc844405="plextor"][quote:56cc844405="Marcel de Reus"]# Vraag 1: Een Celeron 400mhz is toch niet Socket 370, maar slot 1? Is de converter die je gebruikt dan wel goed?[/quote:56cc844405] :lol: Support Socket 370 for Intel® Pentium® III or Celeron™ Processor * Supports 233 ~ 733MHz Chipset VIA® 82C693A Chipset VIA® VT82C596B Chipset MS-6153 ver 2.1. het is echt een socket 370 mobo[/quote:56cc844405] Goh ik snap nog wel dat het een socket 370 mobo is, maar is die CPU socket 370 of gebruikt hij een converter?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...