Ga naar inhoud

[edit]Oude pc wil niet geupdate worden[/edit]


Aanbevolen berichten

Hey, ik formateer en installeer wekelijks windows op computers, maar vandaag kwam ik iets geks tegen. Ik heb hier een P1 133MHz en de HD heb ik geformateerd zodat ik Win98 erop kon zetten. Maar toen ik na het formatteren de pc opnieuw opstarte, zei tie: Invalid system drive Opstart diskette werkt niet, opstart cd werkt niet, weet er iemand een oplossing? Ik niet :oops: Btw: ik heb de HD veranderd van FAT16 naar FAT32, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Link naar reactie
[quote:836cc012ba="Bockempiep"]Hey, ik formateer en installeer wekelijks windows op computers, maar vandaag kwam ik iets geks tegen. Ik heb hier een P1 133MHz en de HD heb ik geformateerd zodat ik Win98 erop kon zetten. Maar toen ik na het formatteren de pc opnieuw opstarte, zei tie: Invalid system drive Opstart diskette werkt niet, opstart cd werkt niet, weet er iemand een oplossing? Ik niet :oops: Btw: ik heb de HD veranderd van FAT16 naar FAT32, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.[/quote:836cc012ba] niet toevallig de kabel naar je a drive omgekeerd?? of een van de andere ide kabels?? bij oude pc's kon je die wel eens omdraaien omdat er nog geen nokjes op zaten.
Link naar reactie
[quote:a891b7c680="Bockempiep"]Heeft er iemand MS-DOS 7 of hoger voor mij? Ik zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen. De plaatselijke antiekhandel had het ook niet :roll:[/quote:a891b7c680] Af en toe heb ik ook wel een probleem maar meestal installeer ik dan eerst DOS 6.2 erop, dat lukt altijd.
Link naar reactie
Oké, bootdisk werkte, maar in de Windows setup kreeg ik dit: Windows 98 setup Setup detection message Message SU0013 Setup cannot create files on your startup drive and cannot set up Windows 98. If you have HPFS or NTFS, you must create an MS-DOS boot partition. If you have a LANtastic server or Superstor compression, disable it before running setup. See setup.txt on setupdisk1 blablabla.......... Ik heb de HD veranderd van FAT16 naar FAT32, heeft het daar iets mee te maken OR WHAT THE HEK AM I DEALIN' WITH?!? :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
SU0013 Setup cannot create files on your startup drive and cannot set up Windows 98. CAUSE This behavior can occur if drive C on your computer is configured as a removable media device and the drive is using the FAT32 file system. RESOLUTION To work around this behavior, run Setup from within the MS-DOS environment: Start your computer with a Windows 98 Startup disk. If you do not have one, you may be able to create one on any computer that has a CD-ROM drive. On the Startup menu, choose Start Computer with CD-ROM Support, and then press ENTER. At the command prompt, type CD-ROM drive:\win98\setup, where CD-ROM drive is the drive letter assigned to your CD-ROM drive, and then press ENTER. Follow the instructions on the screen.
Link naar reactie
This behavior can occur if drive C on your computer is configured as a removable media device and the drive is using the FAT32 file system. Ik denk dat je dit op 2 manieren kunt lezen je kunt het als 2 loss probs. zien, een removable media device of een fat 32 drive, dus ik denk dat je prob. verholpen is zodra je de fat 16 weer terug hebt. Groeten Gerwin. Ps. is dit eigenlijks geen software vraag ?
Link naar reactie
[quote:2eacabacc7="gerwin111"]This behavior can occur if drive C on your computer is configured as a removable media device and the drive is using the FAT32 file system. Ik denk dat je dit op 2 manieren kunt lezen je kunt het als 2 loss probs. zien, een removable media device of een fat 32 drive, dus ik denk dat je prob. verholpen is zodra je de fat 16 weer terug hebt. Groeten Gerwin. Ps. is dit eigenlijks geen software vraag ?[/quote:2eacabacc7] achals je HD he niet doet is wel hardware :) oplossing is misschien wel software
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...