Ga naar inhoud

dual ddr


Aanbevolen berichten

[quote:1033359e45="Paranoid Android"]Hallo, Ik kan geen goed info vinden op internet betreffende het verschil tussen "normaal" ddr en "dual ddr". Kan ik gewoon ddr geheugen plaatsen op een moederbord dat dual ddr ondersteund? Maak ik dan ook gebruik van dual ddr of heb ik daarvoor apart ddr geheugen nodig? Graag wat meer info. Groetjes[/quote:1033359e45] er is in principe weinig verschil tussen gewoon en dual channel DDR geheugen, het is eerder het verschil hoe het werkt: ff gauw van I-net geplukt: Het voordeel van dual channel DDR is het aanwezig zijn van twee kanalen/bussen tussen de geheugencontroller en het geheugen. Voordeel is dat er twee maal zoveel data getransporteerd kan worden per seconde (bandbreedte) dan wanneer er slechts één geheugenbus wordt gebruikt. Bijkomstigheid is wel dat elk geheugenkanaal voorzien moet zijn van geheugen; dus de modules per identiek paar plaatsen. Voorbeelden: Nvidia Nforce, Intel i840/850/860, Intel E7500, Intel E7205 (Granite Bay) en enkele Serverworks chipsets. Dual channel is zinvol als de cpu al deze bandbreedte kan verwerken en de FSB de bandbreedte niet afknijpt of in het geval van servers wanneer er veel DMA activiteiten plaatsvinden (b.v. meerdere PCI bussen die intensief gebruikt worden door veel I/O's). dus je zult ten eerste een mobo moeten hebben die dual channel DDR ondersteund.. daarnaast kan je elk geheugen plaatsen, mits het wel hetzelfde geheugen is... dus niet 1 reepje pc3200 en 1 reepje PC2700 bijv. er is tegenwoordig ook speciaal mem. uitgebracht door OCZ, wat volgens hun een Enhanced Latency heeft, ze zijn dus beter op elkaar afgesteld, wat ze dus zeer goed toepasbaar maakt in dual opstelling....
Link naar reactie
hmm, praat me maar niet over mijn scores.... :evil: heb eindelijk mem binnen, na eerst een paar install problems doet ie het eindelijk... maar scores zijn nog niet echt dapper te noemen... mem wil wel draaien, maar de rest niet echt... CPU wil nog steeds niet hoger booten als 190 FSB..... zal morgen wel ff een screentje van Sandra posten over mn mem scores....
Link naar reactie
[quote:3ae3e5746a="turbulence"]...maar scores zijn nog niet echt dapper te noemen... mem wil wel draaien, maar de rest niet echt... CPU wil nog steeds niet hoger booten als 190 FSB...[/quote:3ae3e5746a] Ik zit er toch over te denken of ik nou toch zo'n Zalman-heatsinkje zal kopen, gelijk met Alpha PAL 8045T en Artic Silver III :)
Link naar reactie
zou ik, als ik jou was zeker doen.... zit zelf ook nog natedenken over die zalmann... tenminste als je van plan bent te OC'en, anders is het niet echt nodig... pas bij hogere FSB snelheden wordt de Northbridge zo warm dat hij nog wel eens vast wil lopen... die van mij gaat waarschijnlijk voor RMA, hoop dat ie dan omgeruild wordt voor een nieuwe Revisie... 8) ASIII is zeker een pre als je goeie temps wil, zweer er tegenwoordig bij, wel duur 7 euro voor zo'n spuitje...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...