Ga naar inhoud

Moederbord-merken beoordeeld


Aanbevolen berichten

[quote:e7ac6334ce="Salv"]Ik vind prijs toch wel een teken van kwaliteit. Ik zie hier mensen met mobo's van 70€, en dat is kwaliteit wil je zeggen? :roll:[/quote:e7ac6334ce] heel erg kort door de bocht opmerking of niet??? zolang zij het kwaliteit vinden, dan maar toch... niet iedereen is een mobo expert... als hij/zij het een goed bord, en niet veel eisen stelt aan zn hardware en het bord ''maar'' 70 euro kost, wie ben jij dan om te twijfelen aan zijn oordeel??? niet flamend bedoeld hoor :wink:
Link naar reactie
klopt, ik heb ook wel eens iemand een computer laten kopen met zo'n goedkoop bordje erin. Maar die persoon wilde er alleen brieven tikken en een beetje internetten. Dan vind ik het persoonlijk onzin om een bord te kopen die € 100,-- duurder is. Kijk als je nou een veeleisende gebruiker bent die graag de nieuwste snufjes wilt hebben dan moet je ook niet zeuren over €100,-- meer of minder, toch?
Link naar reactie
[quote:aef83c3d0e="Marcel de Reus"][quote:aef83c3d0e="Salv"]Ik vind prijs toch wel een teken van kwaliteit. Ik zie hier mensen met mobo's van 70€, en dat is kwaliteit wil je zeggen? :roll:[/quote:aef83c3d0e] Zijn Adidas schoenen van beter kwaliteit dan Reebok? Dat ze duurder zijn is duidelijk, duurder is alleen niet beter.[/quote:aef83c3d0e] In mobo die wat duurder zijn worden vast duurdere componenten gebruikt maar dat is maar een van de kosten, research en marketing moeten ook betaald worden.
Link naar reactie
ik denk dat de vergelijking prijs - kwaliteit bij moederborden wel degelijk op gaat. Als er bij iemand iets fout gaat met het moederbord is dit toch echt meestal een goedkope. Ook is het zo dat de wat duurdere beter compatible zijn met AGP en PCI kaartjes en zijn de drivers meestal makkelijker te vinden.
Link naar reactie
[quote:ca7dd7b9cd="robindeurloo"]ik denk dat de vergelijking prijs - kwaliteit bij moederborden wel degelijk op gaat. Als er bij iemand iets fout gaat met het moederbord is dit toch echt meestal een goedkope. Ook is het zo dat de wat duurdere beter compatible zijn met AGP en PCI kaartjes en zijn de drivers meestal makkelijker te vinden.[/quote:ca7dd7b9cd] Kijk, daarom is een topic als dit nou handig, deze opmerking is nergens op gebaseerd, is slechts een aanname, daardoor denken wij consumenten dat duur beter is Ervaringen zijn veel objectiever
Link naar reactie
[quote:ecfa41e812="Ochem@n"][quote:ecfa41e812="robindeurloo"]ik denk dat de vergelijking prijs - kwaliteit bij moederborden wel degelijk op gaat. Als er bij iemand iets fout gaat met het moederbord is dit toch echt meestal een goedkope. Ook is het zo dat de wat duurdere beter compatible zijn met AGP en PCI kaartjes en zijn de drivers meestal makkelijker te vinden.[/quote:ecfa41e812] Kijk, daarom is een topic als dit nou handig, deze opmerking is nergens op gebaseerd, is slechts een aanname, daardoor denken wij consumenten dat duur beter is Ervaringen zijn veel objectiever[/quote:ecfa41e812] denk dat er wel wat in zit heb iig idee dat topmerken minder problemen geven, maar daar betaal je dan ook voor. Wil niet zeggen dat geodkoop minder is ,m aar kans is denk ik iets groter. En tsja het zal je bordje maar zijn (duur of geodkoop) zo'n maandagochtendprodukt blijft heel vervelend
Link naar reactie
wie herinnert zich niet de algehele teneur dat AMD en VIA inferieure producten zouden maken? (lees goedkoop) Intel was de top immers (lees duur) kan wel wat Intelmissers opnoemen hoor :wink: kijk, duurder bordje is voor mij echt geen probleem, heb het gewoon is geprobeerd (kan er geen buil aan vallen) en is goed bevallen heb verder ervaring met borden van MSI, ASUS en EPOX wat is 2 maal kapot gegaan? ASUS dus
Link naar reactie
[quote:0a9a88be0b="Ochem@n"]wie herinnert zich niet de algehele teneur dat AMD en VIA inferieure producten zouden maken? (lees goedkoop) Intel was de top immers (lees duur) kan wel wat Intelmissers opnoemen hoor :wink: kijk, duurder bordje is voor mij echt geen probleem, heb het gewoon is geprobeerd (kan er geen buil aan vallen) en is goed bevallen heb verder ervaring met borden van MSI, ASUS en EPOX wat is 2 maal kapot gegaan? ASUS dus[/quote:0a9a88be0b] Die Asus was dus van maandagochtend :lol:
Link naar reactie
maandagochtendproduct? Dat begrip ken ik niet. Maandag kom je fris op je werk na een heerlijk weekend. Lijkt me niet dat je dan fouten gaat maken. Meer een vrijdag één minuut voor sluitingstijdfout. snel voor het weekend weg...(ken het, deed ik zelf ook bij ouwe werk) Maar dat was ff offtopic. MSI, daar hoor ik verontrustende dingen over de laatste tijd. Gek want die borden zijn niet écht goedkoop. Mijn ECS van €70,- heeft ook PCI en AGP ondersteuning. Heeft niks met drivers te maken want die staan allemaal op www.driversguide.com
Link naar reactie
[quote:be2cbaa105="Salv"]maandagochtendproduct? Dat begrip ken ik niet. Maandag kom je fris op je werk na een heerlijk weekend. Lijkt me niet dat je dan fouten gaat maken. Meer een vrijdag één minuut voor sluitingstijdfout. snel voor het weekend weg...(ken het, deed ik zelf ook bij ouwe werk)[/quote:be2cbaa105] Ken je niet van die zware weekenden dat je op je werk weer een paar dagen nodig hebt om bij te komen??? :lol: :wink: Maar dat was ff offtopic.
Link naar reactie
Ik heb er nog wat. Binnenkort wellicht ook weer een nieuwe :D Abit TX5 (Pentium I): prima bord, doet 't nog steeds. Staat nu alleen stof te vangen. Was toen een van de betere borden die nog in een AT-kast kon. PCChips M720 (Celeron/PII, slot1): pruts: alles goedkoop: als je een DIMM erin zet dan buigt het hele mobo en geheugenslot mee, zodat de DIMM er dus niet goed in zit (aan de zijkanten wel, maar in het midden niet). Met veel moeite er toch ingekregen. Werkt ook niet met 100MHz FSB, terwijl dit wel zou moeten kunnen. AGP incompatibiliteiten. Slechte prestaties. Werkt wel nog steeds. Met PCI grafische kaart dus... Ook hilarisch: BIOS is een eprom, dus even je BIOS flashen: niet dus. Gigabyte GA6BA (Celeron/PIII, slot1): prima bord, werkt nog steeds met een PIII-500. AOpen AK33 (SocketA): erg sober, ook erg goedkoop. Stabiliteit geen probleem. Abit KT7-RAID (SocketA): prima bord. Toendertijd wel 450 piek (guldens dus, in Euro's lijkt 't alweer minder :wink: ) , maar 't geld waard. Minpuntje: koelertje op de chipset is er mee opgehouden (=vastgelopen). Nieuwe opgezet :) . Stabiliteit goed. MSI 6863-L (PIII/Celeron/C3, Socket370): Dit zit dus in m'n servertje, met een VIA C3 933MHz erop (energiezuinig :wink: ). Draait dag & nacht sinds ik 'm heb. Nooit vastgelopen. Alles onboard: VGA/audio/LAN, maar da's voor een servertje wel handig. Goedkoop & microATX, niet iets wat de meeste mensen zoeken dus. Ik ga verder maar niet in op layout's ofzo. Op de websites van mobo-fabrikanten staan genoeg plaatjes, dan kun je zo zien of ze iets handig gedaan hebben of niet. Al met al vind ik Abit toch een van de beste merken. Verder nooit echt problemen met mobo's gehad, behalve met die retegoedkope PCShits dan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...