Ga naar inhoud

Moederbord-merken beoordeeld


Aanbevolen berichten

Ik heb deze topic gemaakt omdat ik graag wil weten wat jullie nou precies vinden van de verschillende moederborden gemaakt dooe verschillende fabrikanten. beoordeling is over de algemene kwaliteit van de moederborden. Beoordelingpunten: [b:7883a10d8b]algemene layout stabiliteit (ook i.v.m Oc) prijs oordeel van merk/fabrikant[/b:7883a10d8b] Ik zal er eentje doen die ik goed ken ------------------------------------------------------------ ECS (Elitegroup Computer Systems) http://www.ecs.com.tw/ [b:7883a10d8b]algemene layout van de ECS-borden. [/b:7883a10d8b]Ecs heeft goede borden maar de layout is vaak wat overzorgt. Weleens horizontale powersupply en weinig ruimte voor het socket. [b:7883a10d8b]stabiliteit[/b:7883a10d8b] ECS is door zijn lage prijs soms een beetje gebrekkig in zijn controle. Vooral de temperatuur zit weleens dwars, kan niet zeggen ofdat dit bord iets is voor de echte klokkers, naar meningen van klokkers niet echt een superbord. [b:7883a10d8b]Prijs[/b:7883a10d8b] De goedkoopste, maar goedkoop is niet altijd goed, omgedraaid ook niet trouwens. Reken bij een Kt33 op een Prijs van onder de €100,- [b:7883a10d8b]oordeel fabrikant[/b:7883a10d8b] ECS maakt wel leuk spul maar wanneer je echt een beetje kwaliteit zoekt zal ik ergens anders gaan kijken. De duurdere borden willen trouwens wel goed presteren, al is het maar omdat de controle op gebreken bij die producten hoger ligt. Meer controle dus en het komt wel goed. De prijs gaat dan wel omhoog natuurlijk maar ja, wie maakt dat uit?
Link naar reactie
als eerst z'n specificaties: Supports AMD Duron/Athlon 500M~1.2GHz CPUs with frequency at 200MHz in Socket A for Micro ATX Form Factor. Provides 2 DIMMs for PC133 SDRAM modules, and memory size is expand up to 1GB. Highest Performance, 128-bit 3D AGP Graphics Accelerator with 64MB(MAX.) frame buffer embedded in North bridge, up to 1920x1200 16M resolution; AGP Rev. 2.0 Spec. Compliant. Provides an AMR slot; DirectSound AC97 Codec on board, for Audio and Modem applications. 10/100Mbps Fast Ethernet LAN on board, supports IEEE 802.3 and 802.3u standards, and fully compliant ANSI X3.263 TP-PMD physical sub-layer. Bundled an AMR 56K V.90 Fax/Modem card for internet communication. 2MB Flash ROM on board, provides complete Advance Configuration Power Interface (ACPI) and Legacy PMU; Ultra DMA 66/100 ; fully compliant with PC'97 and PC98 Spec. Provides ATX power connector supports various functions of ATX Power such as Suspend, Shutdown, Wake on LAN, Wake on Modem, Wake on Alarm, Interrupt Wake-Up from Keyboard/Mouse, and Keyboard Power On/Off. Built-in Hardware Monitor circuit supports Thermal, Power and Fan Speed monitor. Supports PC99 Color Connector for easy identification of peripheral devices. Optional external USB card for extra USB ports connection. Bundled 3Deep, to deliver the precise imagery and display accurate color in your monitor. Bundled Super Voice for Fax/Modem and Voice applications; MediaRing Talk for Internet Phone communication. stabiliteit: het is wel een stabiel moederbord (ligt de stabiliteit nou zo veel aan het moederbord?) prijs: 74,90 euro lijkt weinig maar het is dan ook geen geweldig moederbord dus zou eigenlijk nog wel 10 euro minder mogen kosten :x merk: pc chips is wel een redelijk merk dat zich voornamelijk op goedkopere moederborden concentreerd ze hebben wel een goede service op de internet site dit was toch zo ongeveer de bedoeling?? :-?
Link naar reactie
[quote:8ce20f49c1="computer_nerdo"]als eerst z'n specificaties: Supports AMD Duron/Athlon 500M~1.2GHz CPUs with frequency at 200MHz in Socket A for Micro ATX Form Factor. Provides 2 DIMMs for PC133 SDRAM modules, and memory size is expand up to 1GB. Highest Performance, 128-bit 3D AGP Graphics Accelerator with 64MB(MAX.) frame buffer embedded in North bridge, up to 1920x1200 16M resolution; AGP Rev. 2.0 Spec. Compliant. Provides an AMR slot; DirectSound AC97 Codec on board, for Audio and Modem applications. 10/100Mbps Fast Ethernet LAN on board, supports IEEE 802.3 and 802.3u standards, and fully compliant ANSI X3.263 TP-PMD physical sub-layer. Bundled an AMR 56K V.90 Fax/Modem card for internet communication. 2MB Flash ROM on board, provides complete Advance Configuration Power Interface (ACPI) and Legacy PMU; Ultra DMA 66/100 ; fully compliant with PC'97 and PC98 Spec. Provides ATX power connector supports various functions of ATX Power such as Suspend, Shutdown, Wake on LAN, Wake on Modem, Wake on Alarm, Interrupt Wake-Up from Keyboard/Mouse, and Keyboard Power On/Off. Built-in Hardware Monitor circuit supports Thermal, Power and Fan Speed monitor. Supports PC99 Color Connector for easy identification of peripheral devices. Optional external USB card for extra USB ports connection. Bundled 3Deep, to deliver the precise imagery and display accurate color in your monitor. Bundled Super Voice for Fax/Modem and Voice applications; MediaRing Talk for Internet Phone communication. stabiliteit: het is wel een stabiel moederbord (ligt de stabiliteit nou zo veel aan het moederbord?) prijs: 74,90 euro lijkt weinig maar het is dan ook geen geweldig moederbord dus zou eigenlijk nog wel 10 euro minder mogen kosten :x merk: pc chips is wel een redelijk merk dat zich voornamelijk op goedkopere moederborden concentreerd ze hebben wel een goede service op de internet site dit was toch zo ongeveer de bedoeling?? :-?[/quote:8ce20f49c1] Als je hiermee de PCChips 810LMR is het echt een *piep* bord. ASUS en Epox maken over het algemeen goede borden. MSI behoord ook tot de betere merken. Maar volgens sommige werkt het minder met overclocken, zelf heb ik juist ervaring dat hij goed presteerd met overclocken.
Link naar reactie
MSI 845 PRO2-> goede ervaringen :D heb ik nog steeds. kost iets van 100 euro QUI LEGEND -> slechte ervaringen, vooral compabiliteitsproblemen :evil: prijs weet ik niet. gebruikt voor P2 350 Heb nog een mobo'tje gebruikt. Het was een naamloos ding ->slechte ervaringen :evil: Ook gebruikt voor P2 350 ASUS -> goede ervaringen :D kostte toen iets van 400/500 gulden. Ook voor P2 350, alleen de asus deed het goed met een voodoo 2
Link naar reactie
MSI KT3 Ultra2 Layout Mooi rood geval, alleen de AGP poort zit wat de dicht bij de memorybanks. Wisselen van 1 van de 2 is dan erg krap. Stabilieit Is dik in orde. alleen in het begin was windows niet erg stabiel. Een driver update van via4 in 1 heeft dit verholpen Prijs Redelijk zo'n 120 Eurootjes. (2 maanden geleden) Oordeel fabrikant Levert redelijk tot snel spul af met wat leuke tuning-progies zoals Fuzzylogic (aanpassen FSB en Multiplier). :wink:
Link naar reactie
http://www.jetway.com.tw/evisn/index.html onbekend maakt onbemind, heb het gewoon geprobeerd en ben er erg tevreden over, geen problemen ondervonden, gewoon stabiel heb op het punt gestaan voor de ECS K7S5A te gaan gezien de oordelen van de diverse ouwe rotten op dit forum doch liep min of meer bij toeval tegen een zaak in Den Haag aan die Jetway verkocht en heb het plankje aangeschaft, biedt min of meer dezelfde functionaliteit als de ECS keuze altijd persoonlijk, geloof me, heb al heel wat mensen in mijn omgeving op hun bek zien gaan met de A-merken :roll:
Link naar reactie
algemene layout stabiliteit (ook i.v.m Oc) prijs oordeel van merk/fabrikant Epox moederborden: [b:79a7458d18]lay out:[/b:79a7458d18] hoor meestal wel wat problemen over de Epox borden. - bekend probleem voor mij op de 8RDA+ - verkeerde plaatsing heatsink Northbridge (te dicht op socket) - verkeerde plaatsing IDE slots ( bekabeling valt over display heen) [b:79a7458d18]Stabiliteit:[/b:79a7458d18] dit is volgens mij een van de meest geprezen borden als het aankomt op stabiliteit na overclocken.. draait bij mij nu stabiel op 198 mhz (200 haalt ie net niet) [b:79a7458d18]Prijs:[/b:79a7458d18] de prijzen van de epox borden vindt ik meestal wel acceptabel voor wat je ervoor krijgt.. het is gewoon plain and simple, geen tierelantijnen erom heen, wil je een uitgebreid en duurder bord met een boel extras, ga dan voor merken als chaintech enzo... [b:79a7458d18]oordeel van merk/fabrikant: [/b:79a7458d18] no nonsense producten, vooral gericht op overclocken.... goeie website, jammer dat ie niet vaak geupdate wordt, en dat er geen NL versie is...
Link naar reactie
A-merken bv ASUS, ABIT Jetway geen A-merk toch? gewoon een no nonsense plank zonder toeters en bellen voor een lage prijs er werd toch gevraagd naar goedkopere borden en de ervaringen ermee? enne luister niet naar ouwe rotten? doorgaans toch wel genieten om te lezen wat deze kunstenaars met hun plankjes hebben weten uit te vreten toch?
Link naar reactie
Vooruit; dan ook maar zo: JETWAY V266B socket A [b:01fab7c366]algemene layout[/b:01fab7c366] Processor is makkelijk te plaatsen doordat de socket aan de bovenrand van het bord zit, geen mogelijkheid om uit te schieten met de schroevendraaiier bv. tijdens bevestiging cooler Plaatsing Power connector verticaal bovenin het midden, geen draden die de CPU kruisen Geheugenbanken eveneens verticaal op het bord geplaatst en wel rechtsboven, geen gedrang met AGP kaarten Ondersteuning voor zowel SDRAM als DDR-SDRAM (PC2100) (allebei 2 banken) Het bord is ook wat breder waardoor het gewoon lijkt of alle componenten overzichtelijker geplaatst zijn en makkelijker bereikbaar Verder aansluitingen op het bord voor 2 extra fans Goed verzorgde spanningsvoorziening voor de CPU [b:01fab7c366]stabiliteit (ook i.v.m Oc) [/b:01fab7c366] In BIOS instelbare FSB tot 200 mhz, in laatste BIOS ook vele CPU spanningen instelbaar. Ben zelf niet tot de bodem gegaan ermee maar mogelijkheden zijn er [b:01fab7c366]prijs [/b:01fab7c366] 72,50 EURO [b:01fab7c366]oordeel van merk/fabrika[/b:01fab7c366] Onbekend en onbemind (??) Op de website; ook in engels jaja, regelmatig BIOS-updates te vinden welke naar mijn mening niet al te grote problemen netjes oplossen en soms extra functionaliteiten geven Bord draait nu 3 maanden zonder een krimp met een Athlon XP 1800 + en met oa RADEON 9000 pro en een GF4Ti 4200 (ene keer de ene enz) Geloof me nou maar, als het ding niet doet wat ik wil komt de Neanderthaler in mij boven en zal ik de plank ritueel verbranden
Link naar reactie
[b:df15a3df21]MSI KT4 ULTRA-BSR[/b:df15a3df21] [u:df15a3df21]LAYOUT:[/u:df15a3df21] Is een erg goed board. Vind hem vrij ruim opgezet zodat je overal makkelijk bij kan. Wat vooral een groot voordeel is bij dit board is alle dingen die erop zitten (onboard 6.1 sound, AGP8x, S-ATA, RAID, Bluetooth, USB2, optical out en er kan PC3500 DDR in). [u:df15a3df21]STABILITEIT:[/u:df15a3df21] Tot nu toe erg stabiel, maar ben niet aan het OC-en. [u:df15a3df21]PRIJS:[/u:df15a3df21] €145,-- bij Einstein. Zit hiermee in de wat hogere prijsklasse, maar met zoveel leuke spullen erop heb je vind ik wel waar voor je geld. Voor €118,-- is er al een eenvoudigere versie zonder al die leuke dingen erop (wel 8x AGP en onboard sound) dus als je als die opties niet wil is die waarschijnlijk ook OK.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...