Ga naar inhoud

AMD concept is Low Budget getruukte oplossing ???


Aanbevolen berichten

Na het maken van een offerte voor een klant met een AMD chip en een VIA chipset wees hij me op het volgende stukje tekst: [quote:8714465728] NB : Flight Computers Nederland is gestopt met het aftunen van computers voorzien van AMD Processoren en VIA Chipsets! De redenen : De combinatie AMD en VIA chipsets zorgen ervoor dat we altijd consessies moeten doen met andere hardware om een zuivere performance van de AMD processor te behouden of andere mogelijke problemen uit de weg te gaan. Het gehele AMD concept is en blijft een Low Budget (getruukte) oplossing waar de rechtgeaarde Flightsimmer niet echt bij gebaat is als het op stabiliteit maar vooral integriteit van een computer aankomt. [/quote:8714465728] Het systeem wordt uitsluitend gemaakt om met een flightsimulator te werken. Zelf heb ik hele goede ervaringen met deze combinatie. Wat moet ik hiervan denken? Graag jullie mening / ervaring.
Link naar reactie
Ik vindt dit persoonlijk een ongefundeerd pro-Intel verhaal. De tegenargumenten zijn op z'n zachtst gezegd wat "vaag". Ik heb geen directe persoonlijke voorkeur voor AMD, maar wanneer je merk-componenten in een AMD based PC bouwt, kun je volgens mij ZONDER aanpassingen een stabiel, vlotlopend systeem maken zonder noemenswaardige nadelen tov. een P4 systeem.
Link naar reactie
Ik lees op hun website ook hetvolgende: [quote:5c62cf8d4b]Naast een aantal andere zaken die nodig zijn, zal de computer opnieuw moeten worden voorzien van een volledig nieuwe installatie van Windows. Deze Windows zal geheel volgens onze eigen ontwikkelde werkwijze worden aangepast om betere prestaties uit de computer en dus ook uit Flightsimulator te krijgen.[/quote:5c62cf8d4b] Ze finetunen dus idd hele systemen. Ik kan me voorstellen dat je wanneer je in een Windows config gaat rotzooien, je vroeg of laat tegen gemekker aanloopt. Ook kan ik me voorstellen dat ze geen [b:5c62cf8d4b]zin[/b:5c62cf8d4b] hebben om bij elke VIA 4-1 driver update een test uit te voeren. Van de andere kant; als dat daadwerkelijk het probleem is, "bevries" dan een bepaalde driver release of neem een NForce2 of SiS chipset oplossing ipv VIA. Het is onzin dat je met een AMD based systeem geen stabiel en snel dedicated FlightSim systeem kunt bouwen, gezien het allebei x86 based systemen zijn. Tenzij ze P4 geoptimaliseerde software gebruiken natuurlijk.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je met flightsimulator een workstationapplicatie bedoelt? VIA chipsets hebben een goede geheugencontroller, maar hun PCI bus presteert minder goed. Als je daar RAID controllers en/of Gigabit ethernetkaarten aan gaat hangen kun je tegen die beperking aanlopen, anders niet. [quote:7afc70993c]De combinatie AMD en VIA chipsets zorgen ervoor dat we altijd consessies moeten doen met andere hardware om een zuivere performance van de AMD processor te behouden of andere mogelijke problemen uit de weg te gaan.[/quote:7afc70993c] Sinds de KT266A chipset is de enige mogelijkheid om compatibiliteits/stabiliteits problemen met VIA chipsets te krijgen het nalaten van het installeren van de chipsetdrivers. [quote:7afc70993c]Het gehele AMD concept is en blijft een Low Budget (getruukte) oplossing waar de rechtgeaarde Flightsimmer niet echt bij gebaat is als het op stabiliteit maar vooral integriteit van een computer aankomt.[/quote:7afc70993c] Wat moet ik me voorstellen bij de integriteit van een computer? Dat-ie niet tegen me gaat liegen? :) Ik heb het idee dat dit bedrijf kosten wil besparen door minder platformen te ondersteunen. Aangezien Intel producten vaak duurder zijn hebben ze daar hogere marges bij, dus daarom laten ze liever AMD vallen. Ook omdat AMD nog steeds controversieel is in de ogen van sommige mensen. Hun derde alinea werkt eerst op het ego ("de rechtgeaarde Flightsimmer") en komt vervolgens met enkele ongegronde beweringen die een oncomfortabel gevoel moeten opwekken bij de klant. Prachtig geformuleerd, maar als er echt iets aan de hand zou zijn hadden ze enkele hardwarecombinaties gegeven die problemen opleveren. Naast VIA is er nog een heel interessant alternatief, nVidia. nVidia heeft de nForce2 chipset, met een nog iets betere geheugencontroller dan VIA en een goed werkende PCI bus. Bovendien zitten in de Southbridge twee netwerkaansluitingen ingebouwd, waaronder een 3Com.
Link naar reactie
[quote:7b16477ff7="cHiLlaH"]En de nVidea variant is van realtek :lol: [edit] Dan heb ik het natuurlijk over de 2e netwerkaansluiting die op dit mobo zit [/edit][/quote:7b16477ff7] Heb je daar een link voor? Volgens deze: http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1719&p=10 is de nVidia variant hun eigen ontwerp en het gemeten CPU gebruik ondersteunt dat.
Link naar reactie
Volgens jouw logica is de 3Com MAC een ontwerp van Broadcom. Ik ben geen netwerkexpert, maar het lijkt dat de MAC een onderdeel van de Southbridge is, terwijl tussen de netwerkaansluiting en de MAC nog een extra chip nodig is. Dat kan bijvoorbeeld een Realtek chip zijn. Als ik het me goed herinner heeft Windows XP ook geen drivers ingebouwd voor de nVidia MAC, terwijl dat voor Realtek netwerkkaarten wel het geval is.
Link naar reactie
Waarschijnlijk ben ik nu een ontzettende ramdebiel maar stel je nou een vraag? :s snap je antwoord namelijk niet helemaal. De chips zijn ingebouwd en het zijn 2 operationele nicjes. De nVidea variant was in de vorige serie trager dan de broadcom. Dit is echter opgelost (lees: verschil nForce en nForce 2) Het zijn nu 2 nic's van hoogwaardige kwaliteit volledig fine getuned op de nForce 2 mobo Grtz
Link naar reactie
//egslim Volgens mij heeft chillah gelijk. 3Com is de fabrikant, net als bijvoorbeeld Sitecom. De netwerkchips die de nForce 2 gebruikt zijn een Broadway en een Realtek chips. Mijn Sitecom kaart heeft ook een Realtek chip, er zijn echter ook Sitecom kaarten met andere chips en er zijn ook andere bedrijven bijvoorbeeld NetLINE die ook Realtek chips gebruiken. Volgens mij moet je dus lezen dat de 1ne netwerkport door nVidia is gemaakt en gebruik maakt van een Realtek chip en de andere netwerk ingang wordt geleverd door 3Com met een Broadcom chip.
Link naar reactie
Stukje info. Afkomstig van tweakers en tom: Een ander punt van kritiek was de geïntegreerde 3Com netwerk controller die stukken minder presteerde dan nVidia's eigen netwerk controller. nVidia wees hier twee oorzaken voor aan. Als eerste was er de driver van de 3Com controller die niet getweaked was voor performance en als tweede een bug in de A02 revisie. Beide problemen zijn nu opgelost en de 3Com controller presteert nu even goed als nVidia's eigen controller. Alleen gebruikt de 3Com controller meer CPU tijd. Ook de IDE drivers zijn verbeterd. De nForce2 presteert nu aanzienlijk beter onder office benchmarks dan de KT333 van VIA.
Link naar reactie
sorry maar ik vind dit totale onzin, ik ben van een intel celeron 1ghz naar een amd athlon xp1900+ gegaan op een msi kt3 ultra mobo met via chipset plus daarbij een andere videokaart gestoken (gforce 4 ti 4200) en ik heb mijn windows niet moeten herinstalleren. Mijn pc presteerd zoals de gemiddelde pc met een gelijkwaardige configuratie (te zien in sommige benchmarks va sisoft sandra en ik heb 9300 3dmarks zonder overklokking van kaart of cpu). Daarbovenop is mijn pc stabiel. Ik denk omdat amd based computers minder kosten en ze dus ook minder winst maken dat ze zo dingen uit hun botten beginnen te slaan die natuurlijk voor de onwetenden zeer geloofwaardig overkomt. Gelieve nooit meer bij die zaak te kopen of wat dan ok want ze hebben blijkbaar niet het beste voor voor hun klanten. De zelfstandige moet volgens mij ingaan op de vraag van de klant in combinatie met het beste voor de klant en niet voor het meeste winst anders raak je klanten kwijt enz...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...