Ga naar inhoud

Opeens Trage computer zonder reden


Aanbevolen berichten

Ik heb een AMD 2000 met 512 MB intern geheugen die op Windows Xp draait. Sinds een week gaat alles opeens verschrikkelijk langzaam. Het laden van schermpjes gaat traag, zowel internet explorer als normale programmaschermpjes. Bij het draaien van meerdere programma's wordt het helemaal erg en blijft hij soms hangen. Ik heb de virusscanner geprobeerd (norton), alles gedefragmenteerd, gezocht naar spyware (met ad-aware) enz. , maar er wordt geen enkele fout aangegeven. Mijn virtueel geheugen staat op 925 mb. Windows xp gaf aan dat het te laag was. Wie weet wat ik moet doen?
Link naar reactie
Je zegt dat je virtueel geheugen op 900 nog wat staat. Heb je toevallig nageken of je ram stripjes nog wel werken? Heb ooit in een duister verleden hetzelfde probleem gehad. Toen bleek dat ipv 64 (dat was veel in die tijd :p) nog maar 4 mb ram werkte... Raar maar waar, en nee dat was GEEN virus Anyhow succes Greetz J
Link naar reactie
[quote:1f5aa114be="rombaft"]Moest er een ram-strip kapot zijn denk ik niet dat hij echt een pak zou vertragen je zou het slechts merken in bepaalde toepassingen.[/quote:1f5aa114be] Nou, ik denk bij alle toepassingen die in het geheugen geladen moeten worden. Bij een kapotte module is je geheugen dan minder en is dan dus sneller "op" en dan gaat hij swappen.
Link naar reactie
ik veronderstel als die persoon 512 ram heeft dat er dan 2 stripjes in zitten van 256 en ik zat eerst ook met 256 en heb dan later een stripje bijgestoken zodat iik nu 512 heb en het verschil is nauwelijks merkbaar, tenzij in sommige toepassingen en dan nog. Op sommige sites heb ik zelfs al gelezen als je niet echt veel toepassingen trzelfdertijd laat uitvoeren en de pc gebruikt voor normale dingetjes dat je pc zelfs trager is met grote hoeveelheden ram omdat hij die ook moet aansturen, en dat in sommige windows versies (waarschijnlijk nu wel niet XP) pc de beste resultaten hadden met 384 RAM, ik ben er toch van overtuigd dat als er een strip kapot is en je nog steeds 256 RAM overhoud dat je pc niet enorm zal vertraagd zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...