Ga naar inhoud

Papst fan connentors.


Aanbevolen berichten

Hee mensen, Nu wil ik binnenkort ff twee papst fannetjes halen, lekker stil, en als ik het goed heb zitten daar van die kleine power connectors op (3 molex?). Punt is dat er nog maar een zo'n uitgang daarvoor op m'n moederbord zit. Zijn hier dan spitters voor of zo, of is er een simpelere oplossing misschien?
Link naar reactie
[quote:c9919e59e9="Black Shadow"]Nou, meestal is het zo: hoe groter de fan, hoe minder dB :roll:[/quote:c9919e59e9] Idd maar heb jij een 120mm fan option in je kast? 2x 80mm Papst is prima, Papst fans zijn heel stil en zijn prima fannetjes. Ik snap BTW niet hoe we op 1 grote fan komen, hij stelt gewoon een vraag en daar wil hij antwoord op. De vraag luidt: Zijn er splittertjes van 3 naar 4? Het antwoord is: ja die zijn er. Volgende vraag zou kunnen zijn: Waar koop je die? Het antwoord zou zijn: Freezing Hardware of de OC-shop. Case closed, zo simpel is het
Link naar reactie
Freezing Hardware. Al 2 keer wat besteld. Goede zaak, en SNEL!!! :D Maar een ding blijft jammer, die rembourskosten :cry: (12.50) Vorige keer had ik mijn chieftec daar besteld, 17.50 hoor jaja.... 17.50x2.20= :lol: voor wat spulletjes uit overdinkel... Nouja, die chieftec is wel bigges (+/- 14 Kg, alleen kast!)
Link naar reactie
[quote:6a88273a74] 3dB extra is namelijk een verdubbeling van het geluid. 12dB is 2x zo hard als 9dB.[/quote:6a88273a74] hmmmm, volgens mij bepaald het aantal db de geluidsterkte. Voor het oor is het geluid pas twee keer zo hard als het aantal db ook twee keer zoveel is. Als je een geluidbron vermenigvuldigd (2 fannetjes), neemt het aantal db met 3 toe, wat dan niet twee keer zo hard klinkt. Maar we dwalen af. :wink: [quote:6a88273a74]Maar een ding blijft jammer, die rembourskosten (12.50) [/quote:6a88273a74] 12.50!!! Dat is inderdaad aan de pittige kant voor een kleine bestelling. Zal eens kijken of ze die splitters+fannen niet ergens anders hebben. Informatique of alternate of zo.
Link naar reactie
[quote:a05b43e8f0="Stimpson"] hmmmm, volgens mij bepaald het aantal db de geluidsterkte. Voor het oor is het geluid pas twee keer zo hard als het aantal db ook twee keer zoveel is. Als je een geluidbron vermenigvuldigd (2 fannetjes), neemt het aantal db met 3 toe, wat dan niet twee keer zo hard klinkt. Maar we dwalen af. :wink: [/quote:a05b43e8f0] Volgens mij moet je je Natuur/Scheikunde uit de 2e nog maar eens overdoen ;) :D Even ter verduideliking, vliegtuig op de landingsbaan op 100 meter afstand is ~100 dB, een Delta 80HP is 52 dB, nu weet ik dat de Delta lawaaierig is, maar het is niet de helft van dat vliegtuig :P 6 dB extra is BTW 2x2= 4 keer zoveel geluid, enz enz. [quote:a05b43e8f0]Maar een ding blijft jammer, die rembourskosten (12.50) [/quote:a05b43e8f0] Dan moet je voorruit betalen.
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus"][quote:9376d338cc="Stimpson"] [quote:9376d338cc]Maar een ding blijft jammer, die rembourskosten (12.50) [/quote:9376d338cc] Dan moet je voorruit betalen.[/quote:9376d338cc] Ik betaal bij FH altijd gewoon vooruit, degelijk zaak en kost een stuk minder, ik betaalde 6,80 dat scheelt toch een heel stuk
Link naar reactie
Ik heb ook 2 fans bijgeplats maar ik heb gewoon de twee 3 molex stekkertje er afgeknipt en beiden gesoldeerd op een 12 volt die rechtstreeks uit je voeding komt, werkt perfect en het enige nadeel dat je zou kunnen hebbe is dat je het toerental niet kan aflezen en dan nog maar het voordeel is dat de stroom niet meer over je moederbord moet gaan, niet dat dat zo erg zou zijn maar ja.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...