Ga naar inhoud

cpu en geheugen overload


Aanbevolen berichten

hallo beste mensen, Ik heb deze vraag min of meer al eerder gesteld, maar er ging toen iets mis. Als ik mijn explorer open en ik klik vervolgens op "deze computer" dan schiet mijn cpu-gebruik helemaal naar 100 %. Hier blijft hij dan vervolgens een halve minuut. Dan daalt hij weer maar dan is mijn geheugengebruik vervolgens zeer zeer zeer groot en dit houdt niet minder dan 5 minuten aan! Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. De computer is tijdens dat hoge geheugengebruik namelijk niet of nauwelijks te hanteren. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Bedankt! Jan [/img]
Link naar reactie
Ik heb het als ik windows explorer, dus niet internet explorer gebruik. Ik heb een AMD Athlon XP 2000+ met 320mb sdram. Eerst schiet de cpu dus naar 100% en vervolgens zit het wisselbestand bijna helemaal vol voor minstens 5 minuten. Ik weet trouwens niet zeker of het alleen gebeurt bij het gebruiken van windows explorer. Het gebeurt namelijk wel vaker, sinds ik een nieuwe harde schijf heb. Een 80 Gb van Western Digital. Misschien komt het door mijn nieuwe beeldscherm? een Iiyama visionmaster pro 413. Die heb ik op 100 Hz ingesteld, misschien dat dat te hoog is, maar kan het me niet voorstellen. Hellup hellup hellup! :-? Jean
Link naar reactie
Ga naar "Apparaatbeheer". (Configuratiescherm, systeem) Zoek naar het IDE kanaal waar je harde schijf op zit (primaire of secundaire), kijk naar de eigenschappen daarvan. Een van de tabbladen geeft de "huidige overdrachtsmodus" aan. Als daar DMA staat is het goed, als het PIO is heb je het probleem gevonden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...