Ga naar inhoud

486 vind HardeSchijf niet


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Als heb pas m'n 486 gereset door de CMOS leeg te maken. Hierdoor heb ik wel een oudere versie van de bios. Zo oud zelfs dat hij, volgens mij, niet meer automatische de hardeschijf vind. Ik heb toen een programma gevonden wat de hardeschijf zoekt. Maar toen ik de diskette in de floppy drive deed gebuirde er ook niets. De computer geeft het volgende aan: Trident TVGA Bios C4.01(02) Amibios (c) 1991 American Megatrends inc. 007808 kb ok wait...... (10 sec. ongeveer) (een lange hoge piep) diskette boot failure insert boot diskette in a: press any key when ready Ik heb al gecontroleerd of de floppy drive kapot was, dit was niet het geval. Ook staat de floppy drive al aan in de bios. Als jullie me kunnen helpen ?? GRAAG !!!! Alvast bedankt.
Link naar reactie
# Je kunt nooit een ouder BIOS krijgen door een CMOS clear. Simpelweg onmogelijk. # Staat er wat op die hardeschijf? # Is de floppy zeker weten bootable? # Staat de bootvolgorde goed in het BIOS? Diskette, HD? Lijkt verder niets mis te zijn met je PC hoor. Ik denk zelf dat de diskette gewoon niet bootable is.
Link naar reactie
[quote:9b2752a6d7="Jimmy"][u:9b2752a6d7]Hoe groot is de betrokken harddisk ?[/u:9b2752a6d7] Is erg van belang als we dat weten. Oudere 486 BIOS'en kunnen nog wel eens moeite hebben de 503 MiB grens te doorbreken. ? Merk harddisk ? Geometrie van harddisk CHS waarden ? Instellingen van BIOS ? Master slave[/quote:9b2752a6d7] laatst en P-I die moeite had met 1 gieg maar na bios update snapte hij het weer. dus upgraden die bios indien nodig maar wel de goede nemen
Link naar reactie
een bios van 1991 is gegarandeerd niet te flashen harde schijf detectie waarschijnlijk niet Harde schijf uit pc halen gegevens opschrijven als je mazzel hebt staan de CHS gegevens erop anders bij de fabrikant kijken van de HD als je de bios reset moet je in het bios een aantal dingen controleren 1 Floppy instelling met juiste type 2 harde schijf gegevens invoeren werken die flop en HD nog wel, aangezien dit apparaten zijn met draaiende delen Peter
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...