Ga naar inhoud

No signal op Hyundai P910+


Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft het PCCHips 810LMR moederbord met ob VGA. Iedere keer als hij opstart geeft hij geen beeld, wel na een keer of 10 op de reset knop te hebbe gedrukt. Hij heeft verder 256MB infeneon PC133 en een AMD Duron 1300 mhz die herkent wordt als een 1500+ :-? (de HDD led blijft hangen als hij niet opstart, BIOS flash ook geprobeert) Wie kan ons helpen????
Link naar reactie
Eh, 300watt, eh, 2 voeding van 300watt geprobeerd. Zeg nu aub niet dat ik me chieftech van 3?0 watt moet gaan proberen wat ik heb net alles aan de praat :( Maar ik zal het precieze systeem posten: Pcchips 810LMR (ob sound en VGA, LAN, modem enz) 30GB samsung spinpoint 5400rpm 17GB seagate 5400rpm SCSI kaartje van Adaptec 10 mbit PCI kaartje 1300Mhz duron 256MB PC133 mem 36MAX cd spelertje Dit is toch niet zo'n zwaar syteempje of wel??? (er heeft eerst een Geforce 2TI in gezeten, dit werkte beter, maar moesten af en toe toch reset knop aanraken)
Link naar reactie
[quote:8bc9427e12="Marcel de Reus"]Tjaa, ik zou geen andere oorzaak kunnen bedenken. Vaak komt eht doordat door het aanraken van de reset knop de HDD al begint te draaien wat veel stroom kost en hij daarna als de HDD al draaid wel kan opstarten.[/quote:8bc9427e12] Als de PC na 3x reset knop opstarte zou dit kunne ja, maar af en toe moeten we hem wel 10x indrukken voordat hij opstart. Gerben, hij komt niet eens in Windows laat staan dat hij BIOS post laat zien. Daar kan het dus ook niet aan liggen.
Link naar reactie
[quote:e072d737e3="amd lover"]PcChips mobo zijn over het algemeen heel goed :lol: NOT Ik heb zelf de PcChips 810lmr gehad ik heb hem weg gedaan omdat ik problemen had met met mijn gf 4 mx440 en mx460.[/quote:e072d737e3] Lijkt me ook eerder een mobo probleem dan en voedingsprobleem (dat ken ik niet van een 300W chieftec voeding)
Link naar reactie
ALs er geen fouten in de hardware zitten heb je een verborgen concflict. Ze je zal de PC van je pa moeten strippen. en 1 voor 1 opbouwen. Stop die TI er maar weer in. Zoals ik de config zie: AGP kaart, eerste te gebruiken PCI slot bezien vanaf AGP, moet je de Adaptec erin zetten (welk type), daarna de NIC en de rest maakt niet zoveel uit. Geef de NIC een dedicated iRQ evt ook de vga kaart. succes, we horen wel van je
Link naar reactie
[quote:830bfd8316="De Geest Van Oirlo"]We hebben dus 2 van die "El cheapo" ( :D :D :D ) geprobeert met geen resultaat. Mijn vader zegt: Als het ding maar een beetje "warm" is gelopen start hij zo op, en ook als hij eenmaal in Windows (XP) zit en je start hem opnieuw op doet hij ook gewoon alles. Het is het eerste......[/quote:830bfd8316] En dat zijn dus typisch symptonen van een zwakke voeding.
Link naar reactie
[quote:a86f4bfe25="Ruudfeen"]Probeer eens een andere kabel tussen monitor en pc te zetten. Het klink misschien een beetje raar maar het heeft ooit een probleem opgelost dat de monitor aan bleef staan terwijl de computer uit stond.[/quote:a86f4bfe25] De monitor blijft idd altijd aan staan ja. Dat strippen hebbe we al geprobeerd. Het PCI2 slot deelt idd IRQ met AGP. We hebbe nog zo'n speciale VGA kabel gekregen bij de monitor, met allemaal van die apparte pluggen, ik zal die es proberen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...