Ga naar inhoud

Intel vs AMD


Aanbevolen berichten

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dat ben ik niet met je eens. Heb 2 intel pc's gehad waar de processor er mee kapte. En ik heb 2 amd pc's gehad waar de processor nog steeds (1 al 5 jaar) loopt. Het is maar een persoonlijke ervaring hoor. Maar voor mij is AMD number one. Zeker als je kijkt naar het prijsverschil. Voor een beetje een vergelijking van snelheid betaal je bij intel bij de hogere processor al snel 300 euro meer. Daar kan je bijna 2 amd processor voor halen. Dat heb ik er niet voor over! Grtz
Link naar reactie
Ik moet eerlijk toegeven dat dat verwarrend werkt. Maar jah voor de rest is alles in de wereld een type nummer. Een golf gti geeft ook niet door middel van zn naam aan hoeveel kp hij heeft. Als ik het goed heb is intel de enigste die de exacte benaming gebruikt. maar dit is toch niet iets wat onoverkomelijk is? En je bent echt van plan zoveel meer te betalen voor dat kleine beetje meer? (wat ik nog in twijfel trek) Grtz
Link naar reactie
[quote:db934c222d="Stephen"]betrouwbaarheid[/quote:db934c222d] Ik vindt dit zo'n vreemde term in processorland; Ik heb nog nooit in een computerwinkel gehoord: [i:db934c222d]"Zo meneertje, dat ziet er niet zo best uit. Zo te zien heeft het derde adresregister vlak naast de FPU z'n beste tijd gehad. Tja, dat hebben die AMD-tjes om de haverklap; die registers gaan gemiddeld maar 1.000.000 CPU cycles mee..."[/i:db934c222d]
Link naar reactie
[quote:fb19bd99bf="cHiLlaH"]Het heeft niks met mn budget te maken. Ik gebruik dat extra geld wat ik over hou op de pentium alleen liever voor BELANGRIJKER dingen dan de processor.[/quote:fb19bd99bf] Volgens mij valt dat onder de categorie "waar voor je geld" en is daarmee een budgetaire reden. Immers, als geld er niet toe zou doen, waarom zou je dan geen duurdere variant nemen?
Link naar reactie
Hey, Met betrouwbaar bedoel ik niet zoals een auto. Meer de levensduur en de prestaties. Ik heb een voorbeeld. Mijn vader heeft een AMD in zijn pc. Met wolfenstein doet ie nog regelmatig raar. 2 maanden geleden kreeg z,n pc opeens koeling problemen. Das toch raar als ie al 6 maanden draait. Nu heb ik er een koeler ingehangen van 15 cm bij 15 cm :lol: Nog doet wolfenstein raar (poppetje staat opeens andersom)
Link naar reactie
Dat heeft niks met de processor zelf te maken, eerder met de rest van de componenten en de bijbehorende drivers. Een P4 met brakke drivers en een dito OS is ook vragen om moeilijkheden. Ik heb een AthlonXP met de juiste drivers etc. en die is zo stabiel als een huis. M'n vorige K6 was dat ook. Dat ik voor een Athlon heb gekozen is puur gebaseerd op prijs/prestatie afwegingen. Zou een P4 wat dat betreft beter uitpakken, dan had ik die gekozen. Daarnaast is het volgens mij nog altijd zo dat een processor het of WEL of NIET doet, iig nooit "half". [edit] Die koelingsproblemen bij je pa hebben kennelijk te maken met een defecte fan ofzoiets; die processor is niet zomaar "out of the blue" warmer geworden neem ik aan. Poppetjes die omgedraaid worden lijkt me een software / driver probleem. Zoveer ik weet wordt er in een processor (zélfs niet in een AMD) een "spiegel het poppetje" bit ge-set of reset... Dat de rest van de PC brak loopt lijkt me redelijkerwijs ook terug te voeren op een brak systeem, niet zozeer de processor (denk aan idd drivers, moederbord, geheugen...) [/edit]
Link naar reactie
Hey, Dat foutje in wolfenstein heeft zeker wel temaken met de CPU. De Cpu maakt gewoon steets hetzelfde rekenfoutje en als ik de extra koeler weghaal gebeurd het steets vaker. Ik ben het wel met je eens dat als je wat minder te besteden hebt dat je beter je geld kunt uitgeven aan een betere videokaart ofzo. Maar als we kijken naar de oorspronkelijke vraag. Intel vs AMD dan ga ik nogsteets voor INTEL. Nog iets ik hoor niemand over de nieuwe techniek van intel; Hyperthreading Het is toch 2 cpu voor de prijs van 1. Gooi daar maar een kost/baten analyse op los :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...