Ga naar inhoud

Twee vragen


Aanbevolen berichten

Twee vragen: Ik heb besloten mijn mobo, processor en geheugen te upgraden. En dit is wat ik van plan ben aan te schaffen: - EPOX EP-8RDA+ (nForce2 SPP+MCP-T) Rev. 1.1 (128,50 euro) - 2 X 256 MB DDR PC2700 TWINMOS (158 euro totaal) - AMD XP2400+ (FSB 266Mhz) (210 euro) Maar voordat ik dit ga kopen wil ik graag weten of dit een goede (de beste) keus is. Zijn er nog betere mobo’s/processors/geheugen dan dit, in dezelfde prijsklasse. Is de combinatie van de onderdelen goed, komen ze niet met elkaar in conflict? (en heb ik ook een nieuwe koeling nodig?) Vraag numero 2: Mijn Geforce3 trekt oude spellen niet. Geen ondersteuning voor. Nu dacht ik, ik koop een goedkope Voodoo5 PCI kaartje en zet dat in mn PC. Nu is mijn vraag of je daadwerkelijk twee grafische kaarten kan draaien, met de drivers enz. zodat ik en mn Geforce kan gebruiken voor nieuwe(re) spellen en mn Voodoo voor oude spellen.
Link naar reactie
[quote:07b06309ff]En dit is wat ik van plan ben aan te schaffen: - EPOX EP-8RDA+ (nForce2 SPP+MCP-T) Rev. 1.1 (128,50 euro) - 2 X 256 MB DDR PC2700 TWINMOS (158 euro totaal) - AMD XP2400+ (FSB 266Mhz) (210 euro) Maar voordat ik dit ga kopen wil ik graag weten of dit een goede (de beste) keus is. Zijn er nog betere mobo’s/processors/geheugen dan dit, in dezelfde prijsklasse. Is de combinatie van de onderdelen goed, komen ze niet met elkaar in conflict? [/quote:07b06309ff] goeie keuze... heb zelf ook bijna dezelfde samenstelling, alleen heb ik er 2x PC3500 corsair inhangen :lol: de Nforce2 borden zijn momenteel gewoon de snelste AMD borden op de markt... ben je van plan te gaan Overclocken??? dan zou ik dat mem iig wel vervangen voor een andere (samsung ofzo) [quote:07b06309ff]en heb ik ook een nieuwe koeling nodig?[/quote:07b06309ff] hangt er vanaf wat voor cpucooler je nu hebt... wat voor cpu zat er eerst in je systeem? [quote:07b06309ff]Nu is mijn vraag of je daadwerkelijk twee grafische kaarten kan draaien, met de drivers enz. zodat ik en mn Geforce kan gebruiken voor nieuwe(re) spellen en mn Voodoo voor oude spellen.[/quote:07b06309ff] moet in principe wel kunnen, alleen niet handig.. wil je gamen, dan kun je gewoon opstarten, ga je niet gamen en wil je de Voodoo gebruiken, moet je eerst of de AGP kaart in bios uitschakelen, of de AGP kaart eruit halen. daarna moet je de kabel omzetten... als je nou slim bent koop je direct ook een goeie vga kaart... heb je direct een compleet en snel systeem staan... neem anders een langzamer gerate XP cpu, en doe er een goeie videokaart bij....
Link naar reactie
Ja je hebt echt een nieuwe koeling nodig, die 2400 is net een kachel. 2 videokaarten gaat maar is zoals eerder gezegd onpraktisch, je moet telkens je monitor versteken, vogens mij moet je wel niet de ene telkens uitzetten in bios en andere telkens terug opzetten, ik heb er geen ervaring mee maar ik heb eens gehoord dat je beide kaarten teglijk kunt laten aanstaan (bv voor iemand die 2 monitoren heeft en geen extra monitor uitgang op zijn videokaart heeft) hoe het moet weet ik wel niet en je verliest er wel cpu-time door die moet nu immers twee kaarten aansturen. Volgens mij kan het infeite zelfs niet dat je gforce3 oude spellen niet ondersteunt, volgens mij ligt het eerder aan je OS die geen oude spellen ondersteunt.
Link naar reactie
[quote:4417b4bbb9="rombaft"]Ja je hebt echt een nieuwe koeling nodig, die 2400 is net een kachel.[/quote:4417b4bbb9] niet helemaal waar.... XP2400 is cpu op TB core 0,13 micron, die wordt minder warm als een ''oude palomino core op bijv een xp2000 die langzamer loopt en een lagere rating heeft... [quote:4417b4bbb9]vogens mij moet je wel niet de ene telkens uitzetten in bios en andere telkens terug opzetten ik heb er geen ervaring mee maar ik heb eens gehoord dat je beide kaarten teglijk kunt laten aanstaan (bv voor iemand die 2 monitoren heeft en geen extra monitor uitgang op zijn videokaart heeft) hoe het moet weet ik wel niet en je verliest er wel cpu-time door die moet nu immers twee kaarten aansturen.[/quote:4417b4bbb9] hmm, heb er nog nooit eerder van gehoord. misschien op een speciaal mobo, maar in je bios geef je aan waar de computer zn videokanaal kwijt kan, of op AGP poort of op 1 van de pci poorten...
Link naar reactie
# De combinatie die je noemt is prima. # Koop er een Zalman CPS6000Cu koeler bij en een casefannetje. # Je Geforce3 trekt oude spellen wel, hij ondersteund alleen geen 3dfx. Om welke games gaat het? Ik zou namelijk lekker alleen de Geforce3 gewoon er in laten zitten. Twee videokaarten is onpraktisch en om nu al een nieuwe videokaart te kopen is onnodig. Je kunt daarmee beter wachten. Deze kaart voldoet nu nog prima en als tegen de tijd dat je echt een nieuwe nodig hebt kun je voor hetzelfde geld veel beter spul krijgen.
Link naar reactie
zijn vorige processor is een athlon K7-850, die word echt niet zo warm als een 2400+, het scheelt een pak, een 2400 verbruikt in de eerste plaats meer, meer watt=meer warmte, de 2400+ wekt meer warmte op dan de 2000+ maar vanaf de 2200+ is de processor gebakken in een ander materiaal (welk weet ik niet precies meer) waardoor de core beter zijn warmte kwijt kan en dus uiteindelijk minder warm word. Nog zoiets , volgens mij , je zegt daar dat die 2400+ een 0.13micron is maar volgens mij hoe kleiner de transistors hoe dichter ze op elkaar liggen en hoe warmer het gehele zaakje word dus slaat dit volgens mij op niets. Een nieuwe koeling is vereist als je van een K7-850 naar een Athlon 2400+ gaat hoe dan ook.
Link naar reactie
Het nieuwe fabricageproces werd gebruikt vanaf de 2200+, maar ook nieuwere CPU's op lagere snelheden gebruiken het tegenwoordig. Het nieuwe proces is .13 micron, het oude was .18 micron. Doordat het proces kleiner is geworden zijn minder hoge voltages nodig, waardoor het gebruikte vermogen daalt - minder warmte. Bovendien is de chip kleiner en het formaat is zelfs verder afgenomen dan het benodigde vermogen. Daardoor is de warmte per oppervlakte eenheid wel toegenomen. Je hebt dus een extra goed contact tussen koelblok en CPU nodig, maar het koelblok hoeft minder warmte af te voeren.
Link naar reactie
[quote:d6420666df="Salv"]een paar tekens: Kt400...ach Kt333 is ook goed, alles ligt aan je budget.[/quote:d6420666df] Idd maar Nforce2 is toch echt beter. Ik zou gewoon een nieuwe koeler kopen om de reden die egslim al noemt. De warmteoverdracht moet namelijk echt optimaal zijn en dan zul je een koeler met een koperen onderkant hebben. De Zalman CNPS6000Cu dus bijvoorbeeld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...