Ga naar inhoud

nieuwe p4 2.4 ghz processor draait op 1,79 Ghz


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord en een nieuwe processor. Alleen zie ik in dos langs flitsen dat de proces een snelheid heeft van 1.79Ghz. Toen ben ik dus ook maar even in windows gaan kijken en daar stond het volgend: Pentium 4 CPU 2.4 GHz 1,79 Ghz (256 RAM) Das dus niet helemaal goed als je het mij vraagt. Kan het zijn dat ik iets in de bios moet veranderen of heb ik mijn moederbord niet goed aangesloten?
Link naar reactie
het lag hier inderdaad aan. Ik kon het zo in de bios veranderen. Ook kon ik instellen wat de snelheid is van mijn geheugen. Hij stond op 100mhz en door de verandering voor mijn processor is hij verhoogt naar 133. Is het mogelijk om hem te verhogen tot 166mhz?? ik heb 256 MB DDR Ram PC333, kan het daarmee?
Link naar reactie
Dat ie op 166 Mhz FSB opstart wil nog niet alles zeggen, opzich is het best goed voor een P4 2400 de meeste postte niet eens op deze snelheid (en op standaard voltage neem ik aan). Probeer eens een zwaar 3dprogramma (3dmark2001se of een zwaar spel). Als je die een tijdje laat lopen moet ie stabiel zijn. In windows zal je trouwens niet echt merken dat je van 2400 naar 3000 bent gegaan, maar in spellen en programma's die de pc tot het uiterste laten gaan zal alles net ff wat 'lekkerder' lopen :)
Link naar reactie
even voor de duidelijkheid, ik heb de snelheid van mijn geheugen op 166 Mhz. Die van mijn FSB staat op 133. De optie om mijn FSB op 166 te zetten is niet aanwezig in mijn bios. Ik denk dat iets gelocked is. Als ik wil proberen hem op 166 te zetten hoe kan ik dan die blokkade verwijderen, of moet ik even wat op mijn mobo veranderen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...