Ga naar inhoud

nieuw mobo: commentaar gevraagd


Aanbevolen berichten

Ik hou maar problemen met mijn Pc en weet bijna zeker dat het het moederbord betreft. Ik wil een nieuw moederbord kopen (MSI) en het oude opsturen voor een ander exemplaar. Ik zit te denken aan een MSI KT4 Ultra. Specs: CPU: AMD Athlon 2000+ @ 1667/ geen animo voor Oc CPU cooler: Spire 2 Mobo: ECS k7vta3 Kt333 Mem: 256DDR Pc2700 Dane-elec/Nanya AGP: Club 3D GF4 Ti 4200 HD : Maxtor 30Gb 5400 Rpm ----------------------------------------------- [b:d36c7a3fd8]Specs MSI-mobo[/b:d36c7a3fd8] [i:d36c7a3fd8]CPU - Supports Socket A (Socket 462) for AMD® Athlon™ XP/ Athlon™/Duron™ processor - Supports 800MHz up to 1.8GHz (Athlon™ XP 2200+) processor Chipset VIA® KT400 Chipset - FSB @200/266 MHz - Supports DDR200/266/333 memory - AGP 8X and PCI advanced high performance memory controller. VIA® VT8235 Chipset - Dual channel Ultra DMA 66/100/133 master mode EIDE controller. - ACPI & PC2001 compliant enhanced power management. - Integrated USB 2.0 controller. FSB 100/133 MHz clocks are supported. Main Memory - Supports six memory banks using three 184-pin DDR SDRAMs. - Supports up to 3GB memory size. Slots - One AGP (Accelerated Graphics Port) slot. - Supports AGP 2.0 4x/8x. - Six 32-bit PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface). On-Board IDE An IDE controller on the VT8235 chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA133/100/66 operation modes. Audio C-Media 8738MX 6-channel audio + SPDIF out. On-Board Peripherals On-Board Peripherals include: - 1 floppy port supports 2 FDDs with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and 2.88Mbytes - 2 serial ports (COM A + COM B) - 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode - 1 IrDA connector for SIR/ASKIR/HPSIR - 1 audio port - 6 USB 2.0 ports (Rear * 4/ Front * 2) BIOS - The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and expansion cards of the board automatically. - The mainboard provides a Desktop Management Interface (DMI) function which records your mainboard specifications. - ACPI, 1.0a, APM1.2, PnP 1.0a, SMBIOS 2.3, USB 2.0, WFM 2.0, Overclock, Boot from USB device. Dimension 30.5 cm(L) x 23 cm(W) ATX Form Factor Mounting 6 mounting holes[/i:d36c7a3fd8] ----------------------------------------------- Nou wat vinden jullie, doen of niet doen? Ik word ziek van die crases tijdens het spelen. ik heb ff rond gekeken en heb zo een handjevol mensen gevonden die ook zeggen dat die K7vta3 KT333 goedkope rotzooi is...
Link naar reactie
[quote:e15857fc7c="cHiLlaH"]Sinds wanneer is men positief te spreken over MSI? Ik was in de veronderstelling dat dat 1 van de meest belabberde bordjes was die je kon kopen. Of zit ik nu volledig fout? J[/quote:e15857fc7c] Nee hoor je hebt het helemaal juist. De KT133(a), de KT266(a) borden waren idd erg belabberd en hadden superveel problemen maar sinds de KT333 chipset zijn die MSI bordjes weer prima in orde, weinig problemen mee en gewoon heel degelijk. Ik persoonlijk zou niet boor MSI gaan, maar voor Epox of Asus, maar MSI is een prima keus in de "tweede laag" IMHO.
Link naar reactie
[quote:4ebfa91908="cHiLlaH"]Sinds wanneer is men positief te spreken over MSI? Ik was in de veronderstelling dat dat 1 van de meest belabberde bordjes was die je kon kopen. Of zit ik nu volledig fout? J[/quote:4ebfa91908] Dat was voor kort (volgens mij) in ieder geval ook de mening ja :D Gelukkig heeft nog maar 1 iemand gezegd dat het verder een goed merk is, hehe :lol: [EDIT: Oeehh.. Dit is me 1111'e post :roll:]
Link naar reactie
[quote:25626c4dc5="S0epkip"][quote:25626c4dc5="cHiLlaH"]Sinds wanneer is men positief te spreken over MSI? Ik was in de veronderstelling dat dat 1 van de meest belabberde bordjes was die je kon kopen. Of zit ik nu volledig fout? J[/quote:25626c4dc5] Dat was voor kort (volgens mij) in ieder geval ook de mening ja :D [b:25626c4dc5]Gelukkig heeft nog maar 1 iemand gezegd dat het verder een goed merk is, hehe :lol: [/b:25626c4dc5] [EDIT: Oeehh.. Dit is me 1111'e post :roll:][/quote:25626c4dc5] Ja, en dat was ik. Er is niks mis mee vind ik. Ik ben nog nooit een pc tegengekomen met veel fouten door een MSI-mobo. Okee asus is beter, maar MSI is ook best te pruimen.
Link naar reactie
[quote:de1102e499="no_name"]Ja, en dat was ik. Er is niks mis mee vind ik. Ik ben nog nooit een pc tegengekomen met veel fouten door een MSI-mobo. Okee asus is beter, maar MSI is ook best te pruimen.[/quote:de1102e499] Ah, ik al 2 keer, dat waren 2 KT266 plankies, de pro1 en de pro2.. allebei rare problemen, gaar geluid, enz..
Link naar reactie
Tja ik kan ook gaan voor de ASUS A7V8XLAN ATX KT400 SB6.1/LAN The ASUS A7V8X motherboard is loaded with the most advanced technologies to deliver maximum performance for Socket A processors. Based on the advanced VIA® KT400 chipset with DDR 400 support, the ASUS A7V8X also features AGP8X, serial ATA, USB 2.0 as well as optional 6-channel audio, LAN and 1394. Unique ASUS features such as ASUS C.O.P., Q-Fan, and MyLogo2 and more are included to ensure the best user experience and value in a motherboard. Asus is naar mijn mening een van de allebeste mobotuffers. Scheelt me ook 12.50 aan rembours... http://www.activesolutions.nl/nl/dept_519.html Keuzes zijn nog steeds open...
Link naar reactie
[quote:506a5977ac="Marcel de Reus"]Ach er zijn hier aan de lopende band probs geweest met MSI, maar zoals ik al zijn zijn de KT333 en het KT400 bordje, prima dingetjes.[/quote:506a5977ac] Ik overclock NIET, maar de MSI KT133a mobo zijn goed hoor, in de familie hebben we er NEGEN stuks (ik heb er 1) , met games, internet, in netwerk etc.. Geen probelem. En bij mij had ik ook nog TV kaart, scsi controller mer 5 devices eraan. Waar zou dat aan liggen, aan de mobo of RTFM ?
Link naar reactie
[quote:d766de095c="Bosje"][quote:d766de095c="Marcel de Reus"]Ach er zijn hier aan de lopende band probs geweest met MSI, maar zoals ik al zijn zijn de KT333 en het KT400 bordje, prima dingetjes.[/quote:d766de095c] Ik overclock NIET, maar de MSI KT133a mobo zijn goed hoor, in de familie hebben we er NEGEN stuks (ik heb er 1) , met games, internet, in netwerk etc.. Geen probelem. En bij mij had ik ook nog TV kaart, scsi controller mer 5 devices eraan. Waar zou dat aan liggen, aan de mobo of RTFM ?[/quote:d766de095c] Ik heb er echter verscheidene problemen over gehoord, vandaar. De KT266(a) was trouwen naar mijn weten degene met de meeste probs.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...