Ga naar inhoud

Welke CPU heb je?


Aanbevolen berichten

[quote:b2f9a325d2="egslim"][quote:b2f9a325d2="cHiLlaH"]Egslim daar ga je de fout in, ik geef toe op dit moment (op de site) kan ik er geen adm comp tussen uitplukken. Maar een kameraad van mij heeft een tijdje geleden een dell pc gekocht en daar zit toch wel degeleijk een amd processor in... Ze hebben ze dus in ieder geval wel geleverd... Dell gaat wel voor ati :D[/quote:b2f9a325d2] Laat me maar eens de specs zien van een Dell machine met een AMD CPU. Er zijn steeds weer geruchten dat Dell een overeenkomst met AMD zal sluiten, maar daar is nog nooit iets van terecht gekomen. Dell gebruikt die gesprekken alleen als hefboom om gunstige overeenkomsten van Intel gedaan te krijgen. Controleer de pc van die kameraad van je nog maar eens, als het een Dell is zit er gegarandeerd geen AMD CPU in.[/quote:b2f9a325d2] Er zijn gegarandeerd wel Dell systemen met een AMD CPU!!!!!!!!!!! Zowel desktop als laptop.
Link naar reactie
  • Reacties 176
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Om maar even een probleem uit de wereld te helpen heb ik er daadwerkelijk moeite voor gedaan. :wink: Beste mijnheer Boerenkamp, Bedankt voor uw informatie aanvraag. Dell gebruikt alleen Intel producten, geen AMD, en zal dit in de toekomst ook niet gaan doen. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, Dell Computer edit: Dit geld voor zowel laptop, desktop als servers.
Link naar reactie
Das wel heel erg raar dan, de kast is van dell de monitor is van dell en als ik bij systeeminfo kijk staat er toch wel degelijk een amd processor. Voor zover ik weet heeft hij bij lange na niet genoeg verstand om er een andere proc in te bouwen of om uberhaupt op het id te komen een andere processor in te laten bouwen. Ik ben er voo 99% zeker van overtuigd dat dit een standaard dell pc is Grtz J
Link naar reactie
[quote:be04fbe71c]Bedankt voor uw informatie aanvraag. Dell gebruikt alleen Intel producten, geen AMD, en zal dit in de toekomst ook niet gaan doen. [/quote:be04fbe71c] In deze mail staat dat ze op dit moment geen AMD gebruiken en het in de toekomst ook niet van plan zijn. Hij zegt echter niks over het verleden... Greetz
Link naar reactie
[u:e35829204d]Omdat ik het met mijn eigen 2 ogen heb gezien[/u:e35829204d] [quote:e35829204d]Hehe, volhoudertje. Maar dat had ik in mijn mail naar hun erbij gezet, gevraagd of je ooit AMD's hadden gebruikt, nu gebruiken of ooit zullen gebruiken. Geeft hij/zij keurig antwoord op moet ik zeggen. [/quote:e35829204d] Geef nooit op aight :p! Ze geven inderdaad netjes antwoord op het heden en de toekomst. Maar over het verleden wordt met geen woord gerept! Groeten! J
Link naar reactie
leuk, zo'n eindeloze discussie.... zal je ook even proberen uit je droom te helpen :wink: [quote:7515182451]OK, I can't resist commenting on the Dell questionnaire originally cited by AMDZone and The Inquirer (see our news story). All I can say is that it's about time. In past years as a technical director at PC Magazine, I've been asking Dell "what about AMD"? Just last summer when I met with Dell execs in one of their new factories in the Austin area, I was able to extract some info as to why they weren't considering AMD at the time. I asked why no AMD, especially Athlon? I told them I imagined they were leaving much money on the table. Their response? They said they couldn't trust that AMD would be as reliable of a supplier as Intel. Somehow, I found that hard to believe, and I'd think AMD would find a way to supply Dell all they need, but who knows. Second, they said it was extremely costly to ramp up a new architecture from the design, validation, manufacturing, support, marketing, etc, perspectives. OK, I can buy that to some extent, but the costs are projectable and fairly consistent, and my gut told me that their profits would outweigh those costs. Then again, it's hard to argue with most of Dell's business decisions for the past 16 years, plus who am I to come sweeping in there without access to their hardcore business modeling and insider knowledge and expect them to listen to me? Still, I wasn't satisfied with those answers. I told them that I believed that they shunned AMD because they received favorable treatment from Intel on product allocations and pricing (no big news there--everyone suspects that to this day). No matter how much you tell me it ain't so, I said, you're Intel's premiere mainstream processor customer, and that has to be worth special consideration from Intel (and yes, I realized the negative consequences Intel could face with such a scenario if discovered to be true). Of course, they told me it ain't so. But the bottom line is that Dell seems to be seriously considering AMD product now (even though the radio buttons on the questionnaire are screwed up, in addition to other coding errors, as pointed out by an AMDZone reader). Hooray!--not that it matters much to enthusiasts who build their own--but if Dell selects AMD, it's a great endorsement for AMD technology and a strong vote for a competitive, multivendor marketplace. In reality, AMD would benefit more from Dell's endorsement in business computing than personal computing, yet it's clear from the first question of the survey "If you were purchasing a new personal computer for your household today, which processors would you consider?" that it's geared to home users [/quote:7515182451] [quote:7515182451]So, Dell, pursue AMD product and people will come. Even more users will respect you. You will be happy. Trust me this time. [/quote:7515182451] [url=http://www.extremetech.com/article2/0,3973,44699,00.asp]Bron[/url] zoals je dus ziet, er is zelfs eens een enquete geweest op de site van DELL of ze nou wel of niet AMD moesten gebruiken... (wat dus al aangeeft dat ze het nooit gebruikt hebben) waar heeft hij dat systeempje gekocht dan??? lijkt me er eerder op dat hij ergens gekocht heeft waar ze niet zulke eerlijke handel drijven...
Link naar reactie
[quote:3fc8c13b21]Omdat ik het met mijn eigen 2 ogen heb gezien[/quote:3fc8c13b21] Beter kijken! Draai WCPUid maar eens op die computer en controleer of het moederbord nog het originele Dell exemplaar is. Zoek anders uit welk model de pc is en zoek daar bij Dell de specs van op. Boerke87 zegt duidelijk: [quote:3fc8c13b21]gevraagd of je ooit AMD's hadden gebruikt[/quote:3fc8c13b21]
Link naar reactie
Hehe noem me maar eigenwijs :p //egslim dat zegt hij inderdaad maar zoals je ziet in de mail is daar geen antwoord op gegeven. het stukje tekst wat ik net heb gezien heeft me echter wel overtuigd De volgende keer dat ik bij hem ben zal ik dat toch eens uit gaan zoeken! Sorry! I admit I was wrong :lol: Grtz
Link naar reactie
[quote:19e29ae04f="egslim"]Waar ik wel heel benieuwd naar ben is om welke reden sommige mensen hier er zo van overtuigd waren dat Dell ooit AMD heeft gebruikt. Het is een vrij bekend feit dat Dell Intel-only is, en altijd is geweest.[/quote:19e29ae04f] Omdat ik met eigen ogen een Dell Laptop met een AMD proc gezien heb in zo'n foldertje dat ze bij de NRC doen (Ik loop het RD en het NRC), zomervakantie afgelopen jaar. 1000% zeker, origineel met AMD logo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...