Ga naar inhoud

CPU 100% belast!


Aanbevolen berichten

volledig normaal, bv tijdens het openen van een prog zal hij bijna altijd eens naar de 100% gaan of tijdens verwerkingen (bv, bewerkingen van foto's, enz...) zal hij ook naar 100% gaan wat heb je anders aan de snelheid van je processor moest hij niet af en toe zijn volle vermogen nodig hebben? Kwestie van temp moet je je niet ongerust maken, processoren zijn er volledig op voorzien om constand stressed te draaien en een PIII zal echt niet te rap te warm worden, ik denk dat voor zo'n processor de die temp 75-80 graden is maar voor hij die bereikt zal hij eerst onstabiel worden en zou je het wel merken aan sommige progs of aan je OS.
Link naar reactie
Zoals eerde aangegeven kan het waarschijnlijk geen kwaad. Ik heb zelf ook een P3 alleen dan een 866Mhz, dus het zelfde 'probleem'. Toch is mijn cpu continu 23 graden. Om dit zelf te controleren even een link: CPUCool: ( http://www.podien.onlinehome.de/CPUCOOL.HTM ) Aanrader! (komt overigens uit de FAQ) Edit: :oops: lees net dat je je cpu warmte al hebt opgezocht
Link naar reactie
[quote:4628ac3800="rombaft"]echt geen zorgen maken en laat die processor maar werken, hij dient ervoor.[/quote:4628ac3800] Ik zou me idd pas zorgen gaan maken als ie niet 100% belast wordt. In het ideale geval moet ie altijd op 100% draaien, de tijd dat ie dat niet doet betekend nl. dat ie aan het "duimdraaien" is tot er nieuwe instructies binnenkomen.
Link naar reactie
[quote:d792fac2c3="diniz"]Draait er niet een vervelend proggie mee? Kijk eens in de taakbeheer wat er draait...[/quote:d792fac2c3] Nee, denk het niet: [quote:d792fac2c3="praatpaal"]Bij mij [b:d792fac2c3]komt het wel eens voor[/b:d792fac2c3] dat mijn CPU [b:d792fac2c3]bij bepaalde programma's[/b:d792fac2c3] 100 % wordt belast.[/quote:d792fac2c3]
Link naar reactie
maar die proggies die er staan. wat voor programmas zijn dat dan??? pik er ff eentje tussen uit, doe je even ''zoeken'' in startbalk, en zoek je de filenaam op die zoveel cpu time eet.... pakt ie een file die op een vreemde plaats staat, of een file die je niet kent, heb je maybe een virus te pakken.... ook ff Adaware en viruskiller draaien.
Link naar reactie
Ik weeet niet of je Seti@home zelf geïnstalleerd hebt, maar die heeft juist als bedoeling dat ie alle CPU cycles die "niet gebruikt worden" benut. Daardoor heb je dus altijd 100% belasting (je processor wordt zo optimaal mogelijk benut) Als het goed is geeft het programmaatje de CPU tijd weer "vrij" op het moment dat een ander programma CPU tijd vraagt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...