Ga naar inhoud

Nieuwe PC kopen


Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen, maar ik kan mijn keuze nog nie echt maken. Wat is op dit moment (of binnen een maand) de beste pc ? Ik ben voorlopig alleen ff opzoek naar mobo + proc + geheugen. Alvast bedankt voor alle reacties. Groeten, Paul. PS Is het misschien aan te raden om op iets te w88 wat met een maand of 2 gaat komen ??? Intel met 800 Mhz fsb of zow ??
Link naar reactie
[quote:11509557d5] PS Is het misschien aan te raden om op iets te w88 wat met een maand of 2 gaat komen ??? Intel met 800 Mhz fsb of zow ?? [/quote:11509557d5] Ik weet niet hoelang die Intel nog duurt maar waarschijnlijk komt in maart ([url]http://forum.computer-totaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=80671&sid=5dacc0e023e14432dc51678ebdca3d0a[/url]) de barton met een FSB van 200 en daarna ook nog een met 400 Mhz. Wellicht het wachten waard. Ook is er dan de Geforce FX, anders moet je het met de 9700PRO doen.
Link naar reactie
# Wat is je budget en wat wil je met de PC gaan doen? # Die Intel heet de Prescott core en dat wordt idd de nieuwe P4, maar zoals altijd zal het wel weer verder vertraagd worden. Trek gerust 5 maanden uit voor ie normaal te krijgen is, 6 is ook goed mogelijk. # Barton wordt eerder verwacht, een Barton met een 400mhz DDR FSB bedoel je? Die komt er iig niet. Als je gewoon 400mhz effectief bedoelde dan klopt het wel, maar dan klopt de 200mhz FSB niet. Hij komt waarschijnlijk op 166mhz (333mhz) en op 200mhz (400mhz). # Uitstellen met het kopen van een computer heeft nooit zin. Je kan blijven uitstellen. AMD komt ook met de Hammer (Athlon64) die naar verwachting de Prescott verpulverd. Het is de eerste 64bits proc voor thuisgebebruik bedoeld, daar kun je ook weer op wachten. # Beste nu: Asus A7N8X Hercules Radeon 9700 Pro Corsair PC3200
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus # Barton wordt eerder verwacht, een Barton met een 400mhz DDR FSB bedoel je? Die komt er iig niet. Als je gewoon 400mhz effectief bedoelde dan klopt het wel, maar dan klopt de 200mhz FSB niet. Hij komt waarschijnlijk op 166mhz (333mhz) en op 200mhz (400mhz). [/quote] Ik kwam er net achter dat ik een FSB fout had. Maar ik was te laat. Het moest dus 333/400 zijn.
Link naar reactie
[quote:dddf4c1224]# Die Intel heet de Prescott core en dat wordt idd de nieuwe P4, maar zoals altijd zal het wel weer verder vertraagd worden. Trek gerust 5 maanden uit voor ie normaal te krijgen is, 6 is ook goed mogelijk. [/quote:dddf4c1224] Prescott wordt pas in het vierde kwartaal van dit jaar verwacht en met de verwachte vertraging waar Marcel het al over heeft moet je denken aan een verkrijgbaarheid ruwweg rond december. Over enkele maanden komt Intel inderdaad met een een nieuwe "lijn", maar daar hoef je niet extreem veel van te verwachten. De 800MHz FSB is mooi meegenomen, maar zal geen spectaculaire prestatiewinst met zich meebrengen. Hyperthreading zal beschikbaar komen voor alle P4 CPU's vanaf 2,4GHz t/m 3,2GHz, maar dat is ook geen wondermiddel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...