Ga naar inhoud

P4 2.00 GHz Overclocken


Aanbevolen berichten

Ik vraag me af waarom je in godsnaam een 2 giga processor moet over klocken, tuurlijk het is mogelijk maar merk jij het verschil nog, ik niet; en dan te bedenken dat je met overclocken het risico loopt de processor te beschadigen, zelfs met een goede koeling. met andere woorden, NIET DOEN, tenzij echt noodzakelijk.
Link naar reactie
[quote:bc4c7cba37="mercury"]Ik vraag me af waarom je in godsnaam een 2 giga processor moet over klocken, tuurlijk het is mogelijk maar merk jij het verschil nog, ik niet; en dan te bedenken dat je met overclocken het risico loopt de processor te beschadigen, zelfs met een goede koeling. met andere woorden, NIET DOEN, tenzij echt noodzakelijk.[/quote:bc4c7cba37] Jij leeft in een oud tijdperk. De kans dat je de CPU opzich beschadigd is nihil. Het ergste dan kan gebeuren is dat je PC niet meer opstart en dan ben je over de limiet en je doet een BIOS reset. (of je moet gewoon niks van computers afweten en dan moet je er zowiezo niet aankomen). Er zit geen Max. aan een overclock. Ieder CPU is anders. De een komt bij een P4 2000mhz tot de 2400 en de ander tot de 2800. Dit is heel verschillend per core. Wat ik wel met mercury eens ben dat je een goede koeling nodig hebt. Ik heb niet/geen ervaring met temps van een Pentium systeem dus dat laat ik andere forumgangers over :wink: Kijk in de FAQ van BA en download zijn overclockguide. Dit gaat over de Athlon XP maar de voorbereiding is bijna hetzelfde (temps controleren, voltages aanpassen enz.)
Link naar reactie
Ik hoor ook van mensen dat overklokken slecht is voor je processor....maar ik heb eigenlijk het idee dat dat gewoon aan de temperatuur ligt waarmee je werkt....ik heb hem nou overgeklokt en de temperatuur blijft onder de 40 graden tenzij ik ga gamen maar ik heb hem nog niet over de 50 gezien...vind ik trouwens wel raar omdat de temperatuur toen ie nog niet overgeklokt was ongeveer gelijk was :S dus als iemand hier nog wat over weet....graag antwoord!
Link naar reactie
Even een misverstand de wereld uit helpen: # de temperatuur stijging van OC'en is erg klein. Pas als je de Vcore gaat verhogen schiet de temperatuur omhoog. # Zolang ie stressed onder de 60 graden blijft is het prima. # Je zal een P4 nooit mollen met een OC, zonder de Vcore te verhogen. Een te hoge temp is voor een P4 niet schadelijk. Ze springen vanzelf in een safety mode en beginnen de clocksnelheid dan steeds verder te verlagen, dat is natuurlijk niet handig om normaal mee te werken, maar je proc gaat iig niet kapot. # Vcore is heel wat gevaarlijker, niet zozeer omdat de temp stijgt. Maar omdat je je proc gewoon kunt mollen door een overvoltage en een te hoge elektromigratie. Kortom: gewoon lekker doen en proberen. Blijf gewoon van de Vcore af totdat je zeker weet waar je mee bezig bent.
Link naar reactie
Idd..... klokken kan geen kwaad. Alleen de Vcore kan je een kapotte CPU opleveren. Vooral de nieuwere CPU's schijnen nog al slecht tegen verhoging van de Vcore te kunnen. Kijk [url=http://bille.tweakers.net/nieuws/24601]hier[/url] maar eens. Ik heb zelf een al "redelijk" oude 2GHz. Die doet niet zo heel moeilijk over het voltage. Hij ging bij mij met 1.96V :o tot 2.99GHz Dat vond ik toch wel iets te veel 8) en hij draait dus nu op 2.8GHz met 1.76V Dat is dan wel met een Vapochill dus aan mijn temps heb je niets (-2'C idle, 12'C stressed)
Link naar reactie
[quote:c36b6a6c2c="Genius"] Alleen de Vcore kan je een kapotte CPU opleveren. Vooral de nieuwere CPU's schijnen nog al slecht tegen verhoging van de Vcore te kunnen. Kijk [url=http://bille.tweakers.net/nieuws/24601]hier[/url] maar eens. [/quote:c36b6a6c2c] Mij P4 2,26 loopt op 2,9 heel stabiel maar de Vcore is iets opgeschroefd mijn Abit mobo laat max een 1,7 toe en dat is gewoon heel netjes en kun je niet heel veel mee kwaad doen, en ruim 600 MHz is toch echt niet slecht. [quote:c36b6a6c2c] Ik heb zelf een al "redelijk" oude 2GHz. Die doet niet zo heel moeilijk over het voltage. Hij ging bij mij met 1.96V :o tot 2.99GHz [/quote:c36b6a6c2c] Da's toch wel een link gebied 1,5V is normaal voor min Vcore en 1,75 is Vmax zonder beschadiging. P4-2.0G (256KB L2 - 478) heeft een Vcore van 1.75V en Vmax van 2.1V De P4-2.0A (512KB L2) heeft net als die van mij Vcore 1,5 en Vmax 1,75V [quote:c36b6a6c2c] Dat vond ik toch wel iets te veel 8) en hij draait dus nu op 2.8GHz met 1.76V Dat is dan wel met een Vapochill dus aan mijn temps heb je niets (-2'C idle, 12'C stressed)[/quote:c36b6a6c2c] Koud he dat is het nu buiten ook ongeveer :wink:
Link naar reactie
# Het is idd flink hoog voor een P4, maar met Vapochill is veel meer mogelijk. Echt geweldige koelingssystemen. Als de proc koud is presteerd ie beter, ik vind daarom 2.99ghz nog wel meevallen eigenlijk. OC je met een DDR bord? Met zulke temps en zo'n Vcore moet je er nog wel meer uit kunnen persen. BTW zo'n hoge Vcore verhoogd de slijtage enorm. Vraag 2FAST er maar eens naar, die zit nu al aan zijn (ik dacht) 4e P4 in een paar maanden :)
Link naar reactie
Er zit gewoon niets meer in die 2.0 van mij. 140MHz ( 2.8 ) doet hij makkelijk met 1.76V Alles boven de 140 moet meteen het voltage flink omhoog om het stabiel te houden. Tot 149MHz dan want 150 of meer boot hij gewoon niet ongeacht voltage (zelfs niet met 2.1V :o :lol: ) Het ligt echt aan de proc dat hij niet verder gaat. -Met CPU/MEM op 1/1 red hij het niet. -Ook na voldoende sap doet hij het niet :wink: -Aan mijn MEM ligt het ook niet want die kan makkelijk tot de 200MHz (draait nu op 187MHz bij 140MHz FSB (3/4)) -AGP/PCI is het ook niet... gelocked op 66/33 -en de temperatuur kan het dus duidelijk ook niet zijn Dus ik hou het gewoon op 2.8GHz. Fractie langzamer dan 2.99 maar iets meer zekerheid dat hij niet na een week de geest geeft. Hij draait nu al een maand of 4/5 zo. Dat hij er na een maand of 6/7 (of later) mee ophoudt is niet zo erg.... dan is het zowiezo tijd voor een nieuwe :D Het is idd een DDR bord. ABIT BD7II-R met 2x 256MB Samsung PC2700 en dus Vapochill koeling. Nog wel de "Classic"
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...