Ga naar inhoud

geheugen


Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik bij systeeminfo kijk staan mijn intellingen voor het geheugen zoals onderstaand, nou is mijn vraag is dit oké of moet ik het e.e.a. veranderen. Ik draai met 850Mhz AMD-Athlon processor en Windows XP prof. [color=blue:fc61387b2c]Totaal fysiek geheugen 384,00 MB Beschikbaar fysiek geheugen 216,47 MB Totaal virtueel geheugen 1,09 GB Beschikbaar virtueel geheugen 828,68 MB Ruimte voor wisselbestand 731,02 MB Wisselbestand C:\pagefile.sys[/color:fc61387b2c] Intruder[color=blue:fc61387b2c][/color:fc61387b2c][color=blue:fc61387b2c][/color:fc61387b2c]
Link naar reactie
Dat ziet er allemaal prima uit. Je hebt nog 200+ Meg aan vrij fysiek geheugen over. Je vrije Fysiek geheugen (RAM) plus de vrije ruimte op de HD (op de partitie waar de swapfile staat; in dit geval c:\) vormen de totale hoeveelheid beschikbaar virtueel geheugen. Eigenlijk is dat niet helemaal de exacte waarheid; officieel is namelijk alleen da swapfile (of pagefile) zelf het virtueel geheugen. Normaliter wordt virtueel geheugen pas gebruikt als het fysieke geheugen volledig in gebruik is (da's maar goed ook; een HD is veel langzamer dan RAM geheugen) Windows maakt in de standaardinstellingen echter al een swapbestand aan. Hierdoor kan het bepaalde stukken programma's "onthouden" (caching) en sneller oproepen wanneer ze vaak achter elkaar gebruikt worden. Start maar eens een zware applicatie, sluit 'm af en herstart 'm meteen weer. De 2e keer gaat dat als het goed is een stuk sneller.
Link naar reactie
allemaal niet mee inzitten alles is normaal, soms kan het zelfs zijn dat je bv maar 50 MB vrij fysiek geheugen vrij hebt maar bij het openen van een programma zal je OS (windows XP in uw geval) opnieuw geheugen vrijmaken voor desbetreffende prog dus je moet daar allemaal niet te veel aandacht aan geven aan dat beschikbaar fysiek geheugen, windows heeft nogal de gewoonte om het niet altijd direct te resetten maar dat is geen probleem aangezien het wel gebeurt wanneer je het nodig hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...