Ga naar inhoud

vragen over begrippen in het Bios.


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn boekje nu nóg een keer doorgelezen. Ik heb wat dingen gevonden die ik niet helemaal begreep. Mijn Bios is een Phoenix met een Fastrak 100, dat staat bij de Post tenminste. [b:f1f79cf6e8]AGP fast Write default[/b:f1f79cf6e8] enabled of disabled? -Init Display First (PCI Slot) Er staat dat je met dit onderdeel kan bepalen ofdat je graphicsadapter in een PCI slot zit of is geïnstalleerd op het moederbord. Nou kon ik hier ook AGp selecteren, toen kon mijn Pc de videokaart niet meer vinden. ? [b:f1f79cf6e8]-ACPI Function (Enabled)[/b:f1f79cf6e8] ACPI maakt het mogelijk informatie te verstrekken aan de onderdelen. Moet dit nou aan of uit? [b:f1f79cf6e8]-ACPI Suspend Type (S1(POS)[/b:f1f79cf6e8] Use this item te define how your system suspends. In the default, S1(POS) , the suspend mode is equivalant to a software power down. If you select S3 (STR), the suspend mode is a suspend to RAM - the system shuts down with the exception of a refresh current to the system memory Moet ik hier een ander iets selecteren dan het default? Nou komt eens setting die het best is te omschrijven met mijn probleem. [b:f1f79cf6e8]-Suspend Mode (Disable)[/b:f1f79cf6e8] The CPU clock will be stopped and the video signal will be suspended if no Power Management events occur for a specified length of time. -Video Off Method (DPMS Support) Moet ik hier iets aan veranderen? [b:f1f79cf6e8]-AC Resume Function (Always Off)[/b:f1f79cf6e8] [b:f1f79cf6e8]Nog een laatste vraag:[/b:f1f79cf6e8] Staat dat Plug and Play aware Os ook weleens onder een andere naam? Ik kan het niet makkelijk vinden.
Link naar reactie
[quote:e7fd63a7ba="ProblemPc"]Kan niemand mij helpen? :cry:[/quote:e7fd63a7ba] Denk je dat ik aan mijn PC vastgekleefd zit oid, ik doe ook nog andere dingen hoor (zoals gamen ;) ) :P //AGP fast write OC je? Dan moet ie uit. OC je niet dan aan. Het zou een tikkie preformence winst moeten geven maar het zorgt voor een hogere instabiliteit bij het OC'en. //ACPI aan //ACPI default //Suspend gewoon een soort standby, kan op enable als je daar behoefte aan hebt //Video off ken ik niet Plug and Play heet bij mij gewoon ook Plug and Play, een andere naam zou ik niet weten
Link naar reactie
Hi Problem Pc. Je doet je nick-name alle eer aan. Te oordelen naar het aantal problemen dat je tegen het lijf loopt, ben je een beetje te hevig van start gegaan bij het tunen van je hardware. Het starten met "fail safe" bios, is een goed vertrekpunt om stap voor stap de maximum snelheid van je systeem af te tasten. Wil dus zeggen slechts één zaak veranderen in het bios, en gedurende enkele dagen uittesten wat het resultaat is. Overigens; veel "PERFORMANCE" zul je niet winnen met je PC tot het uiterste te drijven, hooguit enkele %, en dit ten koste van stabiliteit. Mijn voorkeur: 2% langzamer en nooit een vastloper. :o Eddy :o
Link naar reactie
Sorry jongens...Helpdesk at Sunday... Ik wilde dit probleem alleen maar oplossen voordat ik weer naar school moest, dat ik morgen. Maar het is me denk ik al gelukt. ik heb de fail-safe defaults geladen, daar kwam ik gek genoeg zelf op :-? Ik heb 2 uur Ut2003 kunnen spelen, langer dus dan ik normaal kan doen. Toen het 23.00 was ben ik maar gekapt. Alleen staan sommige instellingen nog niet echt goed. AGP size bv en nog meer van dat soort dingen. ik laat hem maar zo staan... Tja wat moet ik zeggen, moelijk is niet altijd beter...
Link naar reactie
Heel fijn de mensen die zeggen dat hij niet na 40 minuten al moet zeuren, waar ik ze best gelijk in geef, maar het voeft weinig toe aan het topic natuurlijk. //ProblemPC Helemaal zelf opgekomen?? :roll: Geloof dat dat in mijn laatste post van je vorige topic bovenaan stond. Helemaal zelf gelezen dus :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...