Ga naar inhoud

Kan iemand me dit ff uitleggen?


Aanbevolen berichten

Je hebt dus processors met een 0,13 micron procede en een 0,18 micron procede. maar wat houd dat nou allemaal precies in. ik weet alleen dat een 0,13 micron procede processor sneller is dan een 0,18 micron procede processor. kan iemand me dit misschien vertalen voor iemand die hier niks van af weet?? Thnx tim
Link naar reactie
Hoe sneller processors worden, des te meer warmte ze afgeven. Processors met een 0,18 micron procede kunnen maar tot een bepaalde snelheid komen waar ze nog met normale koelers gekoeld kunnen worden. Door een 0,13 micron procede te gebruiken produceren de processors minder warmte en kunnen ze verder opgeschaald worden. Het heeft ook met de productiekosten te maken. Bij een 0,13 micron procede kunnen meer processors uit dezelfde hoeveelheid "stof" worden gemaakt dan bij een 0,18 micron procede. Misschien dat iemand dit even kan toelichten, dat gedoe met die wafers weet ik niet helemaal.
Link naar reactie
0,13 Micron = 130nm een CPU bestaat uit miljoenen transistors, bij een 0,13 micron procédé worden de Transistors gemaakt met een hoogte van 130nm en een breedte van 70nm of minder. dat is dus erg klein. Daarom passen er op een 0,13 micron Pentium 4 meer dan 50 miljoen transistoren. Als je Acrobat Reader op je pc heb geinstaleerd is het misschien itteressant om dit eens door te nemen: http://www.intel.com/research/silicon/Marcyk_tri_gate_0902.pdf (acrobat reader kan je gratis downloaden @ www.adobe.nl)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...