Ga naar inhoud

pc reset elke dag


Aanbevolen berichten

Hallo Sinds een paar weken start mijn pc zomaar opnieuw op, wat ik ook aan het doen ben (gamen, internetten ofzo). Dit gebeurt ongeveer 1x per dag, maar omdat ik hem maar 5 uur per dag aan heb misschien wel vaker. Als Win XP Pro dan weer opstart, na evt. een schijfcontrole, geeft hij de melding: 'Het systeem is hersteld van een ernstig probleem', of zoiets dergelijks. Verder werkt alles gewoon weer perfect, voor zover mogelijk. Volgende dag precies hetzelfde. Nou klinkt deze foutmelding erg serieus, ook al doet verder elk programma of spel het. Wie helpt?? SYSTEEM: AMD Duron 899 Mhz 1x 64 MB RAM, merk weet ik niet 1x 256 MB RAM, merk weet ik niet, dit reepje 2 jaar later erbij laten zetten bij pc shop. 40 GB Harde Schijf Point of View Geforce 4 MX440 64 MB geheugen
Link naar reactie
Het beste is om eerst een clean install te doen. Schijf formatteren en alles opnieuw installeren. Windows kan er namelijk niet zo goed tegen als het te lang draait. Ook kan er een programma of een virus iets gemold hebben. Werkt het daarna nog niet dat is er hardware langzaam kapot aan het gaan. Wat dat is moeten we dan verder uitzoeken, maar probeer eerst de clean install.
Link naar reactie
[quote:5d88065662="Belg"]Ik zou niet te snel formateren. Je hebt geen idee wat je daarmee aanricht. Marcel de Reus helemaal niet want die speelt alleen maar spelletjes. Formateren is nooit nodig.[/quote:5d88065662] Formateren is nooit nodig geld alleen voor Linux ;) Ik game ongeveer 6 uur per week, terwijl ik toch zeker wel 23+ per week achter mijn PC zit, dus ik game helemaal niet veel. Ik weet prima wat je met formatteren aanricht: een snel en soepel systeem. Je hebt neem ik aan wel eens van backups gehoord?? Ik heb hier nog hele rijen backups uit mijn Windows tijd iig.
Link naar reactie
Het wordt tijd dat men eens bedenkt dat het plots opnieuw opstarten van een NT PC (XP is NT 5.1) het gevolg is van een (meestal) *.DLL of driverconflict. Vroeger, tot ME, had je last van de beruchte uitzonderingsfouten en blauwe schermen. XP is zoveel stabieler!! Ja hoor, als je ongevraagd heropstarten stabiel kan noemen......
Link naar reactie
[quote:c3e1ee95b2="DLiekens"] XP is zoveel stabieler!! Ja hoor, als je ongevraagd heropstarten stabiel kan noemen......[/quote:c3e1ee95b2] Het wordt denk ik meer tijd dat mensen gewoon de optie "automatisch opnieuw opstarten bij een ernstige fout" (eigenschappen van deze computer) uitzetten.. Daar heb je de oorzaak misschien niet mee opgelost, maar je systeem reboot niet zomaar 8) Bovendien kan je daar ook al die "raportverzendingen" uitschakelen :roll:
Link naar reactie
[quote:b2c9842d7f="Marcel de Reus"]XP is Windows en Windows is nooit stabiel, nooit geweest en zal het nooit worden ook tot ze het eindelijk UNIX based maken. Daarom noemde ik ook een clean install, je bent er dan zo goed als zeker vanaf. Tjaa ik zou zeggen ga gewoon over naar Linux dat scheelt je een hoop zorgen ;)[/quote:b2c9842d7f] Dit is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar hier heeft de topicstarter geen ruk aan :evil: :evil: zijn probleem is hiermee niet opgelost Ff terug, schakel eerst een het automatisch opstarten uit, via "deze Eomputer" , "geavanceerd" en dan "opstart en herstelinstellingen". Nu krijg je weer een "gewoon" blauw scherm te zien met de bijbehorende foutmelding, hiermee kan je op ,bijv, Google gaan zoeken naar de oorzaak. En vaak is het idd een driver/software probleem, maar controleer iig je geheugen ook ;) suc6
Link naar reactie
[quote:53b300d1e3="Belg"]Ik zou niet te snel formateren. Je hebt geen idee wat je daarmee aanricht. Marcel de Reus helemaal niet want die speelt alleen maar spelletjes. Formateren is nooit nodig.[/quote:53b300d1e3] Dit slaat nergens op. Ik ben het ook met Marcel eens. Als je formatteerd word je systeem gewoon sneller. Zorg trouwens dat je altijd een D schijf hebt waarop je al je data kwijt kunt als je de Windows schijf gaat formatteren. Zo loop je ook minder kans straks te denken, verrek waar is mijn telebankieren grei nu weer, och ja, geformatteerd, enz. Ik zou dus ook gewoon formatteren. Ik ga het van de week ook doen en ik heb niet eens es een probleem. Mijn Windows begint alleen dicht te slippen. Ik ben ook aan t nadenken over linux. (langs windows dan.) Over het Windows stabiel zijn. Ik heb hier nog een AMD Duron1200Mhz staan en deze draait nu een maand Windows98SE en heeft nog niet 1 foutmelding gehad. Ik ben nog steeds pro Win98SE. Maar ja, je moet ook een keer iets anders proberen.
Link naar reactie
inderdaad, formatteren je zegt het voordat je nadenkt. Er is in Xp een key onder uitvoeren waarmee je spontane reboots kan uitzetten. Regedit>HKEY_Local_machine>system>controlset001>>control>wait to kill system (verminder naar 150 bijvoorbeeld) Ergens in het register kan je ook instellen dat je systeem niet automatisch opnieuw mag opstarten. Dat heeft bij mij goed geholpen. Was bij mijn oude Pc. Ik weet niet waar het staat, probeer eens met google.
Link naar reactie
[quote:feb7170510="Belg"]Dat formatteren is voor jullie een toverwoord. Je doet maar je komt er vanzelf wel achter.[/quote:feb7170510] Voor mij is formatteren helemaal geen toverwoord. Ik hoef namelijk niets te formatteren aangezien hier alles gewoon werkt en blijft werken. Voor andere is formatteren wel een toverwoord. BTW als je slim bent partitioneer je zo dat je een OS partitie hebt voor alle programma's, OS en drivers. En een data partitie. Je kunt in Windows: Mijn documenten en in Linux /home gewoon een partitie maken. Die is dan iig altijd veilig als er iets mis gaat en makkelijk in 1 keer al je data te backuppen. (min 1 keer per maand, je HDD kan altijd kapot gaan) Je rich dan de OS partitie in zoals je wilt en maakt er een image van en die kan je als er iets niet meer werkt gewoon terug zetten. //Geest Ik ben zoiezo niet pro Windows, maar mijn favo Windows is nog steeds Win98SE ook.
Link naar reactie
Tof, Marcel, vandaar dat ik halsstarrig bij mijn Win98se blijf. Tenminste voor mijn persoonlijke PC's. XP mag dan nog zo fenomenaal zijn, waarom zou ik veranderen van OS, om hetzelfde mee te doen. Ik heb ook geen probs met Win98. Steeds een Image bij de hand, en slechts op 4 jaar nog maar 2x moeten gebruiken. Dan nog door de schuld van m'n eigen geklooi.
Link naar reactie
[quote:3c1eda8fb2="DLiekens"]Tof, Marcel, vandaar dat ik halsstarrig bij mijn Win98se blijf. Tenminste voor mijn persoonlijke PC's. XP mag dan nog zo fenomenaal zijn, waarom zou ik veranderen van OS, om hetzelfde mee te doen. Ik heb ook geen probs met Win98. Steeds een Image bij de hand, en slechts op 4 jaar nog maar 2x moeten gebruiken. Dan nog door de schuld van m'n eigen geklooi.[/quote:3c1eda8fb2] Ik heb op mijn nieuwe pc gewoon dual boot met 98SE en XP gemaakt. En.. Ik betrap mezelf er steeds weer op dat ik XP gebruik :) Toen XP was overleden een paar maanden geleden heb ik dankbaar gebruik gemaakt van m'n dualboot en win98 ;) Bovendien betrap ik mezelf er OOK steeds weer op dat ik nog steeds geen Linux heb geïnstalleerd.. Dat wilde ik al doen toen er RedHat 6.0 was... Nu weet ik nieteens wat de nieuwste (kernel)versie is... :oops: Ik heb ook al gehoord dat RedHat niet eens meer de beste keus is, maar daar verdiep ik me nog wel is in, hehe :roll:
Link naar reactie
Als je een beetje met computers hebt zitte plaren moet je ondertussen eigenlijk ook weten dat je minimaal 2 paratities moet maken. Daarom heb ik geen problemen met formatteren. Ik hoef alleen maar mijn G schijf (waar ALLEEN WindowsXP op staat en dus ook niks anders) te formatteren om een reinstall te doen.
Link naar reactie
[quote:1ae26dab86="ProblemPc"]Je kan ook in windows partities maken. Ik heb er geen ervaring mee... Partitionmagic heet het dacht ik...Het kan wel wat risico's meebrengen.[/quote:1ae26dab86] Partion Magic van Powerquest idd. Kost wel geld maar het is een heel goed programma en behoorlijk betrouwbaar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...