Ga naar inhoud

SDRAM op 2Ghz moederborden ...


Aanbevolen berichten

Zijn er eigenlijk nog moederborden met sdram , want ik zie enkel nog DDR, ik zit nu men een ---------------------------------------------------------------- besturingssysteem :Microsoft Windows XP Professional Processor :x86 Family 6 Model 4 Stepping 2 AuthenticAMD ~996 Mhz geheugen : 512,00 MB SDram HD : IBM 120GXP Deskstar 80 Gbyte 7200 rpm Mainboard : Chaintech 7AJA2/100, VIA KT133A + 686B, On-Board Audio CMedia 8738/6ch ---------------------------------------------------------------- Deze is nog uitbereidbaar tot 1.3Ghz ( of ben ik fout ? ) zou ik gewoon een nieuwe CPU kopen of nieuw MB en CPU , maar om er dan nog een 512DDR bij te moten steken zie ik niet zitten , ik heb er net 256ram bijgestoken :-? Dus zou ik een "goed" moederbord zien moeten te vinden met SDram maar waar ? en welk is dan het beste ??
Link naar reactie
SDram is nu de pispaal in de ICT wereld. Met de komst van DDR en Rambus is SDram ineens heel traag. Pure onzin, een SDram systeem kan bijzonder vlug zijn. Alleen worden de moederborden schaarser. Voor de Athlon ken ik geen SDram plankjes. Voor de P4 is de Aopen AX4BS pro een echt Topbord! Laat je niet pesten met die i845 chipset. Mijn buurman en ik hebben precies dezelfde PC, maar hij heeft SD-ram en ik heb Rambus geheugen. Ik merk onder Windows XP bijna geen veschil. Mijn PC is iets responsiever en zware 3D spellen lopen net iets beter. Geen grote verschillen tussen SDram en Rambus. Ik zou even de computerbeurzen in de gaten houden of eens rondneuzen tussen de HCC groeperingen. Suc6
Link naar reactie
[quote:d353e6d8ff]// Tussen een moederbord met SDRAM en PC800 zit een wereld van verschil. Als je dat niet merkt dan benut je de power van je PC echt niet.[/quote:d353e6d8ff] Daar zit ook net het probleem, het merendeel van de computergebruikers koopt veel meer pc dan ze nodig hebben. OEM's maken daar handig gebruik van. Als mensen toch een "overschot" aan pc aan willen schaffen, verkoop ze dan een systeem dat heel high-end lijkt - en waar ze voor betalen -, maar in feite erg zwak is. Daar komen de P4 3,06GHz (HT) met SDRAM en een TNT2 M64 vandaan. In het geval van PC133 SDRAM vs PC800 RDRAM is een P4 2,0GHz/PC133 ongeveer gelijkwaardig aan een P4 1,6GHz/RDRAM. En naarmate de kloksnelheid van de CPU stijgt neemt de invloed van het geheugen op de prestaties steeds verder toe.
Link naar reactie
ECS K7S5A kost ongeveer 66 euro en kan zowel SDR sdram als DDR sdram aan. Let er wel op, als je twee reepjes SDR sdram gebruikt op FSB133 ,de chipset beter moet koelen. De huidige koelblok werkt niet effectief, waardoor hij moeilijk twee reepjes aankan (overhitting). Haal de huidige koelblok er voorzichtig af, gebruik koelpasta en bevestig een goede chipset/vga koeler met een fan. Nu kan je met een gerust hart twee reepjes gebruiken en heb je een stabielere systeem. Succes!!!
Link naar reactie
[quote:2d98a858d6="egslim"]Daar zit ook net het probleem, het merendeel van de computergebruikers koopt veel meer pc dan ze nodig hebben.[/quote:2d98a858d6] Daar ben ik het 100% mee eens, HEEL veel computergebruikers (in denk wel meer dan 80%, ook hier op het forum) laten zich door allerhand termen die ze in de reklame, winkels, en van vrienden e.d. horen (maar niet precies weten waar ze voor staan of voor of nadelen hebben) meeslepen. zo MOETEN ze dan persee de snelste processor of gf4 of wat dan ook hebben en maken er in werkelijkheid nooit gebruik van of kunnen met sommige dingen zelfs helemaal niet overweg. Naar mijn idee zonde van het materiaal............
Link naar reactie
Aan Marcel: SDR sdram gebruikt 3.3volt en DDR sdram 2.5 volt. Op DDR met FSB133 heeft de ECS K7s5A geen problemen wel met SDR sdram. Vandaar de advies voor betere chipset koeling. Op OCworkbench staan vele topics over dit onderwerp (waarom SDR sdram op FSB133 vastloopt en op FSB100 niet, bij gebruik van 2 reepjes)
Link naar reactie
[quote:95b3a9ac8a="shailesh"]Aan Marcel: SDR sdram gebruikt 3.3volt en DDR sdram 2.5 volt. Op DDR met FSB133 heeft de ECS K7s5A geen problemen wel met SDR sdram. Vandaar de advies voor betere chipset koeling. Op OCworkbench staan vele topics over dit onderwerp (waarom SDR sdram op FSB133 vastloopt en op FSB100 niet, bij gebruik van 2 reepjes)[/quote:95b3a9ac8a] Verschil in Vdimm had ik niet aan gedacht. Logisch idd dat je dan een hogere load op de NB/SBchip krijgt (tis er maar 1 met de Sis 735). Dan zal je dus idd of actieve chipsetkoeling moeten kopen of zorgen dat er een casefan bijna direct tegenaan blaast.
Link naar reactie
Reken maar dat ik mijn systeem regelmatig op z'n knieën zet. Wat dacht je van NFSHP2 en UT2003. Elk componentje in mijn systeem zal benut worden :wink: daar heb ik ook voor betaald. Mijn buurman gebruikt z'n PC niet waarvoor het systeem bedoelt is. Ik zei dat ik weinig verschil merkte tussen SDram en RDram. Sorry, hij draait z'n spellen (die hij zelden speelt) op 1024x768x16bit en ik speel op 1280x1024x32bit. Ik ben niet helemaal zorgvuldig geweest. In 3Dmark heb ik 2000 punten meer 10200 tegen 8197. Zelfde videokaart :roll: :o Ik trek mijn woorden terug. Ik las het en dacht "even opnieuw testen die bak".
Link naar reactie
Ik stond vorige maand voor dezelfde vraag: DDR of SDRam. Vanwege de prijs hé. Ik heb gekozen voor SDRam en het ECS K7S5A mobo. MSI heeft ook een mobo voor Athlon XP met SDRam: K7T Turbo 2. Zie http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=24&MODEL=MS-6330%20Ver5.0 Daar was echter moeilijk aan te komen.
Link naar reactie
DDR is de toekomst, ik zou het toch een zonde vinden al sje nu nog een moederbord zou kopen die SDR ondersteunt, de DDR mobo's zijn iets duurden maar ja, je hebt er dan ook snellere prestaties bij, prijs tussen DDR en SDR is inderdaad niet zo groot. Moest ik van u zijn koop een nieuw mobo(DDR ondersteunend) en nieuwe cpu (wat je ook wilt) en koop er 1 reepje DDR ram bij van 256 en je zult toch al een pak sneller gaan (alleen al door zwaardere CPU en het feit dat je ddr gebruikt ipv sdr) en als je nog eens wat poen kan vrijmaken poef je er nog eens een reepje bij van 256. Je oude boeltje zal dan ook misschien rapper verkocht raken als je er meer ramgeheugen kan bijgeven want als je je Ram wilt overzetten kan je je oude mobo + cpu niet meer verkopen, mensen kopen geen occasie Mobo+cpu zonder ram. mensen kopen iets dat direct werkt en niet iets waar ze nog moeten bijkopen.
Link naar reactie
[quote:14fbef753f="Jimmy"]RD RAMBUS RAM is nog vlugger dan DDR. Alhoewel ik twijfel tussen DDR333 en RIMM400. Als ik straks (volgend jaar) een nieuwe PC ga kopen ga ik voor DDR400 (en wel de snelste). Met SDram mag je niet verwachten dat de nieuwste 3D spellen helemaal lekker zullen lopen. AL heb je een Radeon 9700pro kaart.[/quote:14fbef753f] Rambus heeft geen enkele toekomst. Bovendien is PC3200 niet veel langzamer dan PC1066 hoor. Vanwege de hoge latency's van RIMM wordt het verschil van 166mhz bijna overbrugd. Overigens kun je nu met de Nforce2 nu ook PC3200 in een dual channel zetten net als je met PC1066 doet, wat er dus op neerkomt dat DDR in dat geval ~1.5x zo snel is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...