Ga naar inhoud

Speedfan en Athlon Xp 1700


Aanbevolen berichten

Hallo, sinds kort ben ik in het bezit van een Athlon Xp 1700 Met een moedebord: ECS k7s5a lan, 256 SDRAM geheugen. Ik heb Speedfan geiinstalleerd, en in Windows heb ik de FSB verhoogd. De procesor loopt nu dus in Windows op 1,61 gHz. :-) Dus als 1900! Nu is het zo dat als ik Windows start alles weer op z'n originele waarden staat, dus 1,46 gHz. Hoe kan ik in Speedfan de instellingen opslaan, zodat hij bij de volgende Windows start gelijk op 1,61 staat ? Anders moet ik steeds het programma starten en de nieuwe snelheden aanklikken. Is niet handig. Weet iemand hoe dit moet? Nog een vraag over het BIOS: Moet plug and play enabled? Bij geheugentimings alles op z'n laagst? (2T,6T,6T) En OS/2 >64 enabled? Bedankt!
Link naar reactie
[quote:7774d66566="Charlotte"]Dat kan dus niet in het BIOS...vandaar en ik ga ook geen BIOS flash doen, heb daar geen ervaring in. (Lijkt me moeilijk en gevaarlijk..) En in Windows kan toch ook? Wat is er slecht aan? In het BIOS boekje staat niks over deze bios settings, daarom vraag ik 't.[/quote:7774d66566] Volgens mij zoek je dan niet goed. Je moet ergens naar voltage/frequentie's menu gaan. Alleen mensen met een dell of compaq hebben soms de pech dat ze het niet kunnen instellen in het bios omdat die gemodificeerd is.
Link naar reactie
Wat zeur je nou met je doet het niet goed? Gewoon de FSB veranderen. Zet je de timer even op manual en zet je de GSB iets hoger. Dan pas Windows opstarten, is veiliger voor je Proc. Je FSB op je Mp ophoogzetten in een proggie als Speedfan werkt vaak niet, als het wel werkt en je doet het elke keer weer, pats Proc kapot na een keer of 20. Veel switchen met je FSB doet geen goed.
Link naar reactie
Oke..Speedfan er maar weer afmikken dus.... :-? Alleen een ECS k7s5a Lan moederbord, daarmee kan je GEEN FSB veranderen!! Daarom probeerde ik het softwarematig. Er bestaan wel overklok biossen...maar het lijkt me link om een BIOS te flashen , ik weet niet hoe het moet. Iemand anders nog tips?
Link naar reactie
Hallo!!! :-? Dit is nu niet echt de hulp waar Charlotte wat aan heeft vrees ik. # De ECS K7S5A heeft idd geen mogelijkheden tot OC'en in het BIOS, zoveel moederborden hebben geen OC opties, dat dat alleen bij OEM's is is koek. # Voor de ECS K7S5A bestaat een heel goed Cheepo BIOS waarmee je hele goed kunt overklokken. Het BIOS is al door verschillende op dit forum getest en het werkt pima. # Als je niet wilt flashen is software matig OC'en idd een prima alternatief. Probeer CPUcool eens, www.podien.de deze heeft een optie om bij elke Windows reboot automatisch te OC'en en hij geeft prima temperaturen weer. # Geheugentimings natuurlijk op zijn laagst proberen. Kan heel goed zijn dat je geheugen het niet trekt maar proberen kan geen kwaad. # Plug and Play OS kan je het beste uit zetten # OS/2 >64 hoeft ook niet aan, dat is voor het besturingssysteem OS/2 # OC'en levert in real-time maar een matige preformence winst op, het is echt een hobby. Videokaart OC'ing is andere koek.
Link naar reactie
Dank je! Nog één dingetje, is het niet slecht voor de procesor en andere delen om bij elke windows start alles op een andere snelheid te laten draaien? Ik maak mijn processor er niet stuk mee? Dat OC Bios is dus een goede optie....maar is het moeilijk zo'n Bios te flashen? Heb geen ervaring. Anders moet ik het maar gewoon zo laten...een 1700 is ook mooi toch?
Link naar reactie
# OC'en is niet gevaarlijk, je zult hem er niet zomaar stuk meemaken. Zeker niet als je de Vcore niet verhoogd niet. # BIOS flashen is heel makkelijk hoor, search er maar eens op. Het is vaak genoeg uitgelegd. Je moet gewoon voorzichtig zijn en zeker weten dat je alled goed doet. # Ik persoonlijk zou hem lekker 1700 laten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...