Ga naar inhoud

AMD Duron draait op halve snelheid


Aanbevolen berichten

Ik heb een notebook met daarin een AMD Duron 800 Processor. Sinds een paar weken is de kloksnelheid gedaalt van bijna 800 naar 493. OS is XP. Op het notebook is Norton Antivirus geïnstalleerd maar dat draait al meer dan een jaar zonder problemen. Weet iemand hoe ik de snelheid van de processore weer kan ophogen.
Link naar reactie
[quote:a6b37d0bca="mwamba09"]Ik heb een notebook met daarin een AMD Duron 800 Processor. Sinds een paar weken is de kloksnelheid gedaalt van bijna 800 naar 493. OS is XP. Op het notebook is Norton Antivirus geïnstalleerd maar dat draait al meer dan een jaar zonder problemen. Weet iemand hoe ik de snelheid van de processore weer kan ophogen.[/quote:a6b37d0bca] Waar haal je die informatie weg dat ie 493 loopt? Uit het bios of uit een programma'tje die er vaak naast zitten?
Link naar reactie
Het zal hoogstwaarschijnlijk niet aan de FSB liggen, aangezien daar nooit een 66MHz versie van heeft bestaan. AMD CPU's in notebooks gebruiken PowerNow! om het energieverbruik te verlagen. Dat houdt onder andere in dat de kloksnelheid van de CPU wordt verlaagd als de CPU belasting minimaal is. Zodra je de CPU gaat belasten neemt de kloksnelheid weer toe.
Link naar reactie
[quote:6c2cb9dc50="egslim"]Het zal hoogstwaarschijnlijk niet aan de FSB liggen, aangezien daar nooit een 66MHz versie van heeft bestaan. AMD CPU's in notebooks gebruiken PowerNow! om het energieverbruik te verlagen. Dat houdt onder andere in dat de kloksnelheid van de CPU wordt verlaagd als de CPU belasting minimaal is. Zodra je de CPU gaat belasten neemt de kloksnelheid weer toe.[/quote:6c2cb9dc50] Via "Computer" en dan "Eigenschappen" krijg ik de melding dat de kloksnelheid 493Mhz is.
Link naar reactie
[quote:8dd80dd0b4="egslim"]Start dan eens een CPU-intensieve toepassing op en ga dan opnieuw bij eigenschappen kijken wat de kloksnelheid is.[/quote:8dd80dd0b4] Ik heb de instellingen van energiebeheer aangepast en de kloksnelheid is gestegen van 493 Mhz naar 897 Mhz. Bedankt voor de adviezen!! :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...