Ga naar inhoud

hoge piep bij (edit) harddisk!


Aanbevolen berichten

[quote:36487d9dda="abeldebeer"]hij is net nieuw, dus niet versleten. ik zal em es wat beter in de houder proberen te drukken, kijken of dat helpt. waar kan je die siliconen spray kopen? bij een electronicazaak ofzo? thnx.[/quote:36487d9dda] Bij de doe-het-zelfer. Het is speciaal om dingen gladder te laten lopen. Wordt ook vaak voor schanieren en vastgeroeste dingen gebruikt. En als je het op een parketvloer spuit is het zo glad als een ijsbaan. Dus lijkt mij dit het ideale middeltje om stroeve lagers te verhelpen (als dat het probleem is tenminste). Maar als er veel vet op de lagers zit dan hoef je het niet te doen, omdat je zegt dat ie net nieuw is lijkt het me ook sterk dat de lagers zijn versleten. En als er garantie op zit stuur je hem gewoon terug.
Link naar reactie
ff wat specs: Papst 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm. -Vermogen: 0,9 W. -Toerental: 2050 RPM. -Luchtverplaatsing: 45 m³/h -Geluidsproductie: 19 dBA -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin -Lagering: Sintec hhhhm, 19 db? Zou toch wel stil moeten zijn denk ik. Als je er 2 van deze jongens in zet allebei op 7 volt dan heb je een stille en genoeg gekoelde pc zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:a77854c341="ProblemPc"]geen tricolor-olie, gewoon olijfolie of zonnebloemolie, gewoon één druppeltje. [b:a77854c341]Maar een casefan die veel lawaai maakt is niks geks hoor[/b:a77854c341]. dan moet gewon even de voltage veranderen. ik heb de mijne lopen op 9.5 Da;s met zo'n zallman kabeltje. Of is die 8412N een 4 pin molex?[/quote:a77854c341] Maar hij zegt toch dat er opeens een hoog geluid is, en dus eerst niet. :-?
Link naar reactie
die piep was INDERDAAD eerst niet. dus terugbrengen lijkt me ook een goed plan. alleen, ik heb em online besteld bij freezinghardware.nl (goede zaak hoor) en die zit in overdinkel (of all places) en das wel een eindje weg. naja ik geloof dat ze een RMA-aanvraag (???) op hun website hebben staan ofow... ik ga wel ffkes kijken hoe dat moet. hoe dan ook, bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
[quote:81925561d2="abeldebeer"]die piep was INDERDAAD eerst niet. dus terugbrengen lijkt me ook een goed plan. alleen, ik heb em online besteld bij freezinghardware.nl (goede zaak hoor) en die zit in overdinkel (of all places) en das wel een eindje weg. naja ik geloof dat ze een RMA-aanvraag (???) op hun website hebben staan ofow... ik ga wel ffkes kijken hoe dat moet. hoe dan ook, bedankt voor de reacties![/quote:81925561d2] Je kunt hem waarschijnlijk gewoon (verzekerd) opsturen..
Link naar reactie
[quote:7c0e36548e="ProblemPc"]yep freezinghardware. daar heb ik ook al hééél wat besteld.[/quote:7c0e36548e] interresant ;) Ik heb mijn Papst dus ook bij FH vandaan. Je moet idd ff een RMA formulier invullen en dan de fan terug zenden (op eigen kosten vrees ik). Ik zou ze wel eerst ff mailen, misschien weten zij waardoor het komt. Ze zijn immers experts op het gebied van koeling/modden.
Link naar reactie
HOLA! ik ben tot een beetje domme ontdekking gekomen... de piep die ik hoor komt niet van mijn casefan, maar van mijn harddisk!!! :oops: ik heb in mijn systeem 2 western digital WD800JB hdd's, aangestuurd door een advance 29134 u133 raid controller. 1 van die schijven maakt vrij weinig geluid, zoals het zou moeten. de ander veroorzaakt die hoge constante pieptoon. (dus het hele casefan verhaal is van de baan :roll:) is dit een door mij te verhelpen probleem of moet ik er mee terug naar de winkel??? thnx.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...