Ga naar inhoud

Is deze update zinvol?


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn pc upgraden met een nieuw moderbord en nieuwe processor aangezien mijn huidige mb maar tot 1000mhz gaat. Merk: ECS (elitegroup) AMD® Athlon (K7) processors Full series of Athlon/Duron CPU including the future Athlon processors CHIPSET SiS® 735 System Chipset super I/O and LPC - ITE8705F system Hardware Monitor: Built-in ITE8705 LAN: MAC integrated in SiS735 & PHY on board (Optional) AC97 Audio Codec MEMORY 2 DDR DIMM sockets and 2 DIMM sockets support (can not be used simultaneously) Two 184-pin DDR SDRAM (DDR200, DDR266) or Two 168-pin 3.3V SDRAM (PC100, PC133) Maximum: 1.0GB (DDR or SDRAM) SYSTEM BIOS AMI 2MB Flash EEPROM Supports Plug and Play 1.0A, AMP 1.2, Multi Boot, DMI Full Support for ACPI revision 1.0 specification I/O INTERFACE Supports Plug and Play function PS/2 keyboard and PS/2 mouse connectors Dual USB Ports and LAN connectors One - EPP/ECP mode parallel port Two - 16550 high-speed serial I/O ports Audio Ports (Line-in, Line-out, Mic-in, CD-in and game port) Dual PCI IDE interfaces - support four IDE devices (PIO mode 4, DMA Mode 2, Ultra DMA 33/66/100) Supports 360K~2.88M Byte, 3 Mode FDDs or LS120 ATX Power Supply Connector ports, Headers and Others: IrDA Cable header Extra USB header Two CD-In headers Front Panel MIC/Line-out header HDD LED, ACPI MSG LED, Reset Switch, Power Switch headers CPU and Case Fan headers Modem Ring Wake Up Header RTC & BATTERY SiS® 735 included 256 bytes of CMOS SRAM With CMOS SRAM hardware clear jumper EXPANSION SLOTS 5 PCI slots, 1 4X AGP slot, 1 AMR slot FORM FACTOR ATX (304mm*244mm), 4 Layers Prijs € 67,90 Amd athlon 2100+ box € 125,90 Is dit zinvol? Dit is nog een van de weinige mb's waar mijn huidige pc133 geheugen nog op kan en waar ik eventueel later nog ddr op kan zetten.
Link naar reactie
Wat wil je nou allemaal? Zet alles even op een rijtje, dit is wel héél onoverzichtelijk. Wat ik af kan leiden, jij wilt een nieuwe: -mobo -proc Oke, je kan in iedergeval al die processor kopen. Een 2000+ is goed voor standaard gebruik. Koop dan ook even een nieuwe voeding en wat nieuw geheugen (256Mb DDR2700) En koop als je een ECS wilt een bordje uit de Kt400 serie. Je kan natuurlijk ook denken om een beetje beter geheugen te kopen.
Link naar reactie
Tis opzich niet heel onoverzichtelijk hoor -Nieuw moederbord -Nieuwe Processor Als ik namelijk met mijn huidige configuratie video captue naar .mpg formaat hapert het beeld af en toe even als ik heel hoge bitrates gebruik, daarom wil ik m'n pc upgraden maar mijn budget is erg beperkt ongeveer € 220 à 240 (ben een scholier 3e klas atheneum en moet mijn centjes verdienen met folders lopen...). Ik had eerst een redelijk buget maar na aankoop van een nieuwe videokaart en een dvd brander is dat een stuk krapper geworden. Ik heb nu 512mb Sdram PC133 en daardoor viel mijn oog op dit moederbord want die ondersteund namelijk beide geheugensoorten. Ik kan op internet weinig vinden van testen o.i.d. van dit moederbord (van borden met de SIS 735 chipset is het zowizo al moeilijk) daarom vroeg ik hier om advies of het zinvol is of dat ik beter nog ff door kan gaan met sparen.
Link naar reactie
Dat ECS bord is prima hoor, goed en goedkoop. 2100+ is ook prima dus ik zou er lekker voor gaan. Je kunt idd dan je oude ram blijven gebruiken. Of je later nog moet upgraden naar DDR, is misschien de vraag aangezien er niet VEEL hogere XP's meer op dat bord gaan en DDRII er dan al aan zit te komen.
Link naar reactie
Is inderdaad een oplossing indien je het huidige SDRAM wil behouden. Je zal er wel vlug bij moeten zijn, de produktie van de K7S5A is ondertussen gestopt, het bord wordt nml vervangen door de L7S7A, welke geen SDRAM ondersteund. Wel even opletten; heb het reeds in vorige topics vermeld: zorg ervoor dat je een goede voeding hebt, (300 Watt is een minimum) anders kun je voor verassende problemen komen te staan. Reviews : http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=112 http://www.tomshardware.com/mainboard/20010924/sis735-04.html Eddy :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...