Ga naar inhoud

PC probleem


Aanbevolen berichten

Enkele weken terug kreeg ik telkens CMOS errors bij het opstarten; batterij vervangen en probleem opgelost. Rond hetzelfde tijdstip viel me op dat (toen ik de pc eens moest rebooten) Windows XP Pro meer dan 1 minuut erover deed om af te sluiten; normaal staat de pc in slaapstand en die deed het normaal. Gisteren toch spuugzat geworden van het langzame afsluiten igv reboot of de pc 'echt' uitzetten. Dus een format c: gedaan om zoals wel vaker op dezelfde pc Windows XP Pro schoon te installeren. Ik moet erbij zeggen dat ik met de huidige configuratie wel vaker een schone install heb gedaan. ECHTER; bij de installatie van Windows Xp Pro loopt de pc keer op keer vast op het moment dat je na de eerste apparaatinstallatie de cd-key in moet toetsen. Verschillende dingen geprobeerd tot ander geheugen en videokaart aan toe. Sinds de format is het tevens zo dat af en toe bij een koude start de PC tijdens de POST 1 lange en 1 korte piep geeft. Deze code alleen bij IBM gevonden die zegt dat dan het moederbord overleden is. Als proef op de som ook nog Win98SE geprobeerd te installeren. Deze installeert beter, totdat Windows voor de eerste keer wordt opgestart en hij dingen als monitor etc gaat herkennen. Op het moment dat de drivers voor de plug-en-play monitor geinstalleerd zullen worden loopt hij keer op keer vast. Moet ik onderhand nu echt gaan geloven dat mijn moederbord overleden is? Of wat kan er anders nog aan mankeren? Ben ook al bij Dynabyte en Vobis geweest, maar daar hadden ze nog nooit van deze beepcodes en problemen gehoord..... Configuratie PII-350 Moederbord: MS-6151 Bios: Award (nieuwste uit 2001 voor dit MB) Videokaart: AGP Leadtek GF4-MX440 (of in geval van nood de onboard van het MB) BVD, Richard
Link naar reactie
Ik heb dit ook wel eens bij oude pc's gehad die ik voor mijn oude basisschool nog wel eens leeghaalde en cd-rom spelertje en geluidskaartje erin. Het lijkt wel of de 1e cluster op de hd defect is. (weet niet of dit met moderne pc's nog steeds zo is.) Ik kan me alleen niet voorstellen dat het moederbord defect is. Probeer eens een andere harddisk met ander geheugen en de ob videokaart zonder de eventuele andere insteekkaarten
Link naar reactie
Hmm, alleen een ander mobo..... Is idd het overwegen waard en veel goedkoper. Alleen zijn die 440BX-100Mhz borden wel schaars heb ik me laten vertellen. Zal eerst het oordeel van de 'expert' afwachten die momenteel mijn moederbord/processor etc doorlicht en dan een beslissing nemen: nieuw mobo (als het daar aan ligt) of toch maar een nieuw systeem. En als ik dan toch beslis om een nieuw mobo/processor etc te kopen (Pentium4, staat al vast). Kan ik dan beter een ASUS of een MSI moederbord nemen? Ik doe niet aan overklokken en aan deze merken kan ik relatief goedkoop komen via de zaak.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...