Ga naar inhoud

pc2700 of pc3200?


Aanbevolen berichten

je kan het mem asynchroon zetten, normaal loopt het met de FSB mee, maar je kan dan bijv. PC2700 gewoon op 166 mhz laten draaien... nadeel daarvan is dat je dan een aardige prestatie vermindering hebt.... zou daarom gewoon voor goed PC3200 mem of PC3500 gaan, dan ben je voorbereid op de Barton, en als je goed mem koopt kun je het nog eens lekker OC'en ook nog... heb zelf net ook 2 reepjes PC3500 Corair mem gekocht om in Dual DDR te zetten, en om straks naast de Barton te gaan draaien
Link naar reactie
[quote:0c3ebb38b4="no_name"]Zou gewoon PC3200 nemen. Lekker snel en past goed bij de barton. [quote:0c3ebb38b4]ook als ik straks op de barton over wil stappen? (200mhz fsb!!)[/quote:0c3ebb38b4] offtopic; wanneer wordt de barton verwacht?[/quote:0c3ebb38b4]Er is ook nog zoiets als een zoekfunctie hoor, gewoon zoeken op 'wanner barton' :roll:
Link naar reactie
Aan PC2700 heb je voldoende. Omdat voor PC3200 nog geen officiële standaard bestaat rommelt iedereen maar wat aan, met als gevolg dat de mobo fabrikanten om toch zeker te zijn van stabiliteit trage timings gebruiken voor PC3200. Dat gaat dus verder ten koste van de prestatatiewinst, terwijl je met dual channel toch al voldoende bandbreedte hebt. Barton zal zeker ook met een 333MHz FSB verschijnen, een 400MHz FSB staat nog lang niet vast.
Link naar reactie
Ik blijf bij mijn punt: PC2700 Barton maakt geen verschil. De 200mhz FSB is supported en er kan dus gewoon een 200mhz FSB Barton in mochten deze uitkomen. Het geheugen loopt gewoon asyncroom, maar door de Dual Channel functie ligt de bandbreedte van je mem toch nog hoger als die van de FSB. Geen prob dus. Verder noemt egslim een heel belangrijk punt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...