Ga naar inhoud

virus,en nu?


Aanbevolen berichten

Hoihoi, M'n ouders hebben op de computer een virus Een virusscanner kan niet meer worden geinstalleerd. Wat nu? Is alleen de Harddisk naar z'n grootje? Of ook 't moederboard en andere komponenten? Als 't alleen de Harddisk is moet er dan alleen een nieuwe Harddisk gekocht worden,opstart diskette erin en windows installeren of komt er iets meer bij kijken? Met vriendelijke groet, Patrick
Link naar reactie
Er kan door dat virus naar mijn weten niets 'kapot' zijn. Ik weet niet welk besturingssysteem er gebruit word maar als je een w98 of me opstart diskette gebruikt en hem daarvan laat booten zonder of met cd-rom ondersteuning en dan format c:/u dan moet je gewoon window weer kunnen installeren. Zet op de opstart disk eerst het bestandje format.com erbij. Dit is in w98 / me te vinden in de man C:\Windows\command\ w98/me 1. Pc uit 2. Opstarddiskette er in 3. Bios instellen met bootvolgorde A: C: Cd-rom: 4. Nadat diskette klaar is met 'rammellen' kies je voor: De computer opstarten met cd-rom ondersteuning 5. Achter de A:\> typ je: format c:/u (dus format 'spatie' c:/u 6. Nadat hij klaar is krijg je de vraag om een volume label druk hierbij op enter (je hoeft daar niets in te vullen) 7. Steek dan de windows cd in de speler en typ dan e:\ 'enter' en dan setup (hierbij is aangenomen dat d:\ de letter van de cd rom drive is want i.v.m tijdelijk ms ramdrive station schuift de cd rom een positie op dus d word e. e word f enz. 8. Volg de aanwijzingen op het scherm
Link naar reactie
ga als volgt te werk om dat virus te verwijderen en trek je niets aan wat een ander zegt. Laat je pc als je kan online scannen, virus zal gevonden worden, schrijf de naam van het virus op en zoek dan op www.bitdefender.com bij downlouds, free removel tools het tootje op om het virus automatisch te laten verwijderen. indien je niet meer online kunt met die pc, ga dan met een andere pc online, en zoek op ofwel bij daarjuist gemoemde site ofwel bij www.mcafee.com bij de virus database naar de symptomen van het virus , schrijf de naam op van het virus en ga opnieuw kijken of er een tooltje voor is zo niet kijk bij mcafee naar de instructies om het virus handmatig te verwijderen, het is poepsimpel normaal gezien.
Link naar reactie
Als ik dit allemaal zo lees wordt het "mission impossible"... Neem ajb iemand in de hand die je kan uitleggen wat je het beste kunt doen en die naast je gaat zitten wanneer je ZELF aan de slag gaat. Zo te lezen heb je namelijk niet veel kaas gegeten van de virussen en hoe dit op te lossen is, laat staan dat je weet hoe je Windows moet installeren. Da's niks om je voor te schamen (alles is te leren), maar op eigen houtje zomaar wat gaan doen zonder dat je weet wat er nou precies gebeurt is vragen om problemen. Een middagje ploeteren (onder begeleiding) maakt een hoop duidelijk, is heel leerzaam en voorkomt dat je aan het eind van de dag nog steeds geen functionerende PC hebt.
Link naar reactie
windows installeren lukt wel , maar wist niet hoe 't vanaf een nieuwe schijf ging. Thanx voor je antwoord ik ga ''t zo proberen !! Wat dat medior gebeuren betreft: Als ik lang genoeg hier dingen vraag over andere dingen, kan ik wel medior zijn maar als ik nog nooit echt met virussen te maken heb gehad,houd 't toch een keer op. Ik kan natuurlijk niet alles weten Ik ben geen computer technicus,ik kom op dit forum zodra ik iets niet meer weet of raad nodig heb. ik vind 't waanzinnig tof dat mensen zoals ik dit forum kunnen raad plegen om zo toch een beetje of in grote lijnen 't computer gebeuren door kunnen krijgen. Hartstikke bedankt hiervoor ! Maar iemand aan vallen op dat 'ie ; junior, Medior ,senior ,ouwe rot is slaat nergens op ! Toch met vriendelijke groet
Link naar reactie
[quote:09e43cbe9f="pijman"]is toch echt waar, ouders pc slaat op hol Ze vragen mij om hulp , ik vraag jullie wat ik 't beste kan doen... Dus alleen format c is voldoende?[/quote:09e43cbe9f] en internet op kan niet meer?? www.symantec.nl en dan Symantec Security Check for Home Users dan druk je op scna voor virussen en het lost zichzelf bijna op
Link naar reactie
[quote:8b668cc3bf="ProblemPc"]Pijman, je bent nu Medior. Je zal toch wel moeten weten dat virussen softwarematig slopen en niet hardwarematig. Hoewel er ook wel virussen zijn die settings van hardware kunnen veranderen en zo toch schadelijk kunnen zijn is dit gewoon een kwestie van formatteren of verwijderen.[/quote:8b668cc3bf] Vreemd dan dat ik met een virus heel je PC kan slopen, alle hardware naar de eeuwige jachtvelden helpen. Virussen zijn namelijk ook programma's en er zijn dus programma's die je hardeschijf de frequentie van je kast laten opzoeken en daarop gaan draaien. Als gevolg dat je kast gaat springen en het niet goed gaat aflopen ;) :P Ook is een hardeschijf heel makkelijk stuk te krijgen. Een format c: en een scan van het MBR zijn in geval van wat voor virus dan ook voldoende. Het is dan zeker weten weg. Je hebt wel hardnekkige virussenl, waarbij je je HD lowlevel moet formatteren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...