Ga naar inhoud

Advies Offerte


Aanbevolen berichten

Ik heb bij [b:6bf3ef4754][knip door teacher][/b:6bf3ef4754] Een offerte aanvraag voor het volgende gedaan: INTEL Pentium 4 2.8Ghz 512Kb 533Mhz BOXED ASUS P4PE LAN/Audio ATX I845PE skt 478 DDR Audio Club 3D ATi Radeon 9700 1x Samsung Original 512 MB DDR-SDRAM PC2700 / PC 333 Western Digital WD 800JB 80GB 7200RPM IDE met 8MB DVD-speler Pioneer A06 S, 16x/ 40x Samsung FDD 1.44Mb, 3.5 Black AOPEN H600B Black Supertower 350 Watt En ik kreeg dit als reactie dezelfde avond nog: [i:6bf3ef4754]Hartelijk dank voor voor uw aanvraag, Wij zullen u een richtprijs (waarna evt.detail-offerte) doen toekomen. Als tip willen wij u meegeven dat de WD800JB (8mb cache) in sommige opzichten zelfs langzamer presteert als de BB (2mb cache) versie vooral bij schrijf&leesacties in algemeen is de BB versie dus iets sneller. Als moederboard hebben wij zeer goede ervaringen met die van Gigabyte met o.a. intel 845PE chipset, alle GB-boarden bschikken over "dual-bios" als bij bios-uitval of verkeerde update de bios niet goed werkt zal deze reserve chip het overnemen ook de standaard opties van het board zijn uitmunted (zie ook ComputerTotaal dec.02 als beste getest). Natuurlijk kunnen wij ook de ASUS boarden leveren. Wij monteren alle systemen kostenloos en voorzien deze van div.updates en kostenloos Rounded-IDE kabels voor goede luchtstroom in de behuizing. Als behuizing kunnen wij de AOPEN behuizingen waarschijnlijk wel leveren, mischien is echte de AntecSX1040 (met 350W Powersuply,frontdoor,sidepanels) een optie,zie ook www.antec-inc.com Dit zijn suggesties op basis van onze ervaringen hiermee,echter uw keuze is natuurlijk ook mogelijk[/i:6bf3ef4754] Klinkt wel zeer verkoopachtig of hebben die mensen misschien een punt? Budget is tot € 1700 ongeveer Ik ga er vooral mee gamen en downloaden (heb nog een 40 Gb schijf liggen) Advies!! :o
Link naar reactie
[quote:c34405cd93="demuts"] INTEL Pentium 4 2.8Ghz 512Kb 533Mhz BOXED ASUS P4PE LAN/Audio ATX I845PE skt 478 DDR Audio Club 3D ATi Radeon 9700 1x Samsung Original 512 MB DDR-SDRAM PC2700 / PC 333 Western Digital WD 800JB 80GB 7200RPM IDE met 8MB DVD-speler Pioneer A06 S, 16x/ 40x Samsung FDD 1.44Mb, 3.5 Black AOPEN H600B Black Supertower 350 Watt En ik kreeg dit als reactie dezelfde avond nog: [i:c34405cd93]Hartelijk dank voor voor uw aanvraag, Wij zullen u een richtprijs (waarna evt.detail-offerte) doen toekomen. Als tip willen wij u meegeven dat de WD800JB (8mb cache) in sommige opzichten zelfs langzamer presteert als de BB (2mb cache) versie vooral bij schrijf&leesacties in algemeen is de BB versie dus iets sneller. Als moederboard hebben wij zeer goede ervaringen met die van Gigabyte met o.a. intel 845PE chipset, alle GB-boarden bschikken over "dual-bios" als bij bios-uitval of verkeerde update de bios niet goed werkt zal deze reserve chip het overnemen ook de standaard opties van het board zijn uitmunted (zie ook ComputerTotaal dec.02 als beste getest). Natuurlijk kunnen wij ook de ASUS boarden leveren. Wij monteren alle systemen kostenloos en voorzien deze van div.updates en kostenloos Rounded-IDE kabels voor goede luchtstroom in de behuizing. Als behuizing kunnen wij de AOPEN behuizingen waarschijnlijk wel leveren, mischien is echte de AntecSX1040 (met 350W Powersuply,frontdoor,sidepanels) een optie,zie ook www.antec-inc.com Dit zijn suggesties op basis van onze ervaringen hiermee,echter uw keuze is natuurlijk ook mogelijk[/i:c34405cd93] Klinkt wel zeer verkoopachtig of hebben die mensen misschien een punt? Budget is tot € 1700 ongeveer Ik ga er vooral mee gamen en downloaden (heb nog een 40 Gb schijf liggen) Advies!! :o[/quote:c34405cd93] Wat betreft de behuizing kan ik het helemaal mee eens zijn , heb zelf ook chieftec (=Antec) nooit problemen mee, Aopen wel eens problemen met voeding als er hard aan getrokken wordt. Asus prima mobo, Gigabyte leveren veel extra voor minder geld, heb je dat nodig leuk zo niet dan kun je ook voor kwaliteit van Asus gaan. Dus dat advies kan ik me ook wel in vinden. HD heb ik geen ervaring mee, gebruik zelf altijd Maxtor Ik vind dit een keurige reactie die getuigt van meedenken en niet van "we willen die soorten graag leveren."
Link naar reactie
idd netjes opgelost. evt alternatieven zijn gegeven. goed alternatief gegeven voor de Aopen kast. (hehe, zij weten dus ook wel dat die niet super zijn [quote:ba9159519e]Als tip willen wij u meegeven dat de WD800JB (8mb cache) in sommige opzichten zelfs langzamer presteert als de BB (2mb cache) versie vooral bij schrijf&leesacties in algemeen is de BB versie dus iets sneller.[/quote:ba9159519e] hmm, dat vind ik vreemd.. zou toch zeggen dat de 2mb stukje langzamer zou zijn als de 8mb versie... wil ik wel eens een bench zien waar ze deze info weg halen.....
Link naar reactie
[quote:9c893b4823="turbulence"]idd netjes opgelost. evt alternatieven zijn gegeven. goed alternatief gegeven voor de Aopen kast. (hehe, zij weten dus ook wel dat die niet super zijn [quote:9c893b4823]Als tip willen wij u meegeven dat de WD800JB (8mb cache) in sommige opzichten zelfs langzamer presteert als de BB (2mb cache) versie vooral bij schrijf&leesacties in algemeen is de BB versie dus iets sneller.[/quote:9c893b4823] hmm, dat vind ik vreemd.. zou toch zeggen dat de 2mb stukje langzamer zou zijn als de 8mb versie... wil ik wel eens een bench zien waar ze deze info weg halen.....[/quote:9c893b4823] :D Ze hebben het uit de bench van Computer Totaal, maar dat is de énige bench die zegt dat de 2mb sneller is dan de 8mb, alle andere reviews zowel in tijdschriften als op het internet wijzen toch echt de 8 mb als snelste aan. Zegt imo ook iets voor de computer totaal testmethodes.
Link naar reactie
[quote:66c5f675be="turbulence"]hmm, dat vind ik vreemd.. zou toch zeggen dat de 2mb stukje langzamer zou zijn als de 8mb versie...wil ik wel eens een bench zien waar ze deze info weg halen.....[/quote:66c5f675be] Er heeft een benchmark gestaan in de C!T van een maand of 2 geleden. In de C'T heb ik volgens mij weer juist het tegengestelde zien staan. Hier staat nog een interssant verhaal: http://www.storagereview.com/articles/200205/20020529WD800JB_1.html
Link naar reactie
Waarom Intel P4 en geen AMD ? Volgens mij zou je bij die snelheid toch een paar tientjes goedkoper uit kunnen zijn. Asus A7N8X + AMD XP 2700 is in ieder bij Computerland net iets goedkoper dan de onderdelen die je zelf in eerste instantie op de lijst hebt staan. Of is het snelheidsverschil tussen een 2,8GHz P4 & een AMD XP 2700 toch groot genoeg om dat te rechtvaardigen ?
Link naar reactie
Als ik me goed kan herrineren is die dvd speler een slot-in speler. Die kan geen 8cm cd's / dvd's. Ik weet niet of je er wel eens gebruik van maakt (of in de toekomst zult gaan maken en dan kan die die niet lezen) Pioneer maakt diezelfde speler ook met een laatje waar wel die schijfjes van 8cm in passen Kan zijn dat ik me heb vergist in de type nummers zie dit dan maar als niet verzonden
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...