Ga naar inhoud

Kan een P I 75mhz nog zonder koeling?


Aanbevolen berichten

[quote:917028e214="scenic20"]Okee ik ga het ff proberen, ik doe het helemaal zonder koeling, dus ook geen heatsink ofzo, er zitten wel 2 casefans in die kast en de fan in de voeding dus het zal wel goed gaan zo[/quote:917028e214] Zonder heatsink lijkt me wel link dan kan hij echt de geest geven, of niet opstarten en dan heb je ook niets aan een cpu/pc. Heatsink moet toch te vinden zijn. zeker op 2dehands. Op een oude 486 zat bij mij al een Coolermaster fan met een heatsink, wel een heel klein fannetje hoor, maar toch
Link naar reactie
[quote:9550d8746a="scenic20"]Okee ik ga het ff proberen, ik doe het helemaal zonder koeling, dus ook geen heatsink ofzo, er zitten wel 2 casefans in die kast en de fan in de voeding dus het zal wel goed gaan zo[/quote:9550d8746a]Waarom ook het heatsink eraf? Je kan toch gewoon het fannetje uitzetten of op 5 volt laten lopen, dat koelt nog stukken beter dan helemaal niets. Ik herinner me wel dat 486 dx2 66-jes zonder heatsink al behoorlijk heet werden (niet meer aan te raken) dus dat wordt een P75 al helemaal.
Link naar reactie
Onder dat fannetje wat er nu op zit, zit geen heatsink, alleen een heel dun plakje metaal met een paar ribbeltjes op de hoeken. Ik heb tussen de oude 'zooi' nog een heatsink gevonden, weet niet waar die vanaf komt. Niet van een P I 75 in iedergeval want daar is i nogal groot voor, 't lijkt wel op de heatsink die in mijn pc zit zonder fan. Die heb ik er nu op gezet. 'T was ff het beugeltje wat verbuigen maar hij zit. Hij word alleen nouwelijks warm dus zal wel goed koelen :D Ik weet ut al, hij komt van een Amd duron 1000 die geploft was, had het fannetje ergens anders voor gebruikt
Link naar reactie
[quote:3a174e2dff="scenic20"]Onder dat fannetje wat er nu op zit, zit geen heatsink, alleen een heel dun plakje metaal met een paar ribbeltjes op de hoeken. Ik heb tussen de oude 'zooi' nog een heatsink gevonden, weet niet waar die vanaf komt. Niet van een P I 75 in iedergeval want daar is i nogal groot voor, 't lijkt wel op de heatsink die in mijn pc zit zonder fan. Die heb ik er nu op gezet. 'T was ff het beugeltje wat verbuigen maar hij zit. Hij word alleen nouwelijks warm dus zal wel goed koelen :D Ik weet ut al, hij komt van een Amd duron 1000 die geploft was, had het fannetje ergens anders voor gebruikt[/quote:3a174e2dff] ALs hij slecht contact maakt wordt hij ook niet warm maar de cpu wel, kan je de temp ook controleren?
Link naar reactie
[quote:aa87657b0f="Benmen"]Ik heb een p2 350 zonder actieve koeling :D maar wel 1 case fan der langs...[/quote:aa87657b0f] En dat noem je dan passief :wink: Maar hier ging het in eerste instantie om cpu zonder heatsink da's niet heel; verstandig, huidege cpu draait nu goedmet alleen heatsink da's geen probleem. Gewoon case fannetje dan blijft hij ook na intensief gebruik lekker cool.
Link naar reactie
[quote:72d12313f4="Benmen"]ja want die casefan zit niet op t koelblok maar aan de andere kant de kast is zegmaar in 2 helfde verdeeld 1tje met de cpu de andere met diskette blablabla....[/quote:72d12313f4] Dan blaast hij er niet langs maar heel ergens op de achtergrond zal je cpu het gezoem horen van die case fan :lol:
Link naar reactie
P 1 75 zonder heatsink, bij mij geen probleem, ik heb een AMD (volgens mij K5) 75MHZ al een hele tijd zonder heatsink, fan en zelfs zonder casefan draaien. Een paar maanden geleden ben ik van de dos/linux combinatie op dos/win95 combinatie overgestapt (ik weet het het is fout, maar deze slackware versie gebruikte ik toch niet meer naast redhat 8.0), alle drie de besturingssystemen draaien zonder problemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...