Ga naar inhoud

WinXP floppy start


Aanbevolen berichten

Ik kreeg toevallig iets mee over een zogenaamde 'swap floppy seek', dit zou inhouden dat bij het starten van de computer niet meer gezocht wordt naar een bootdiskette ofzoiets waardoor je computer sneller opstart... zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit moet? Windows XP home edition 384 SD RAM Pentium IV 1.7 processor Met vriendelijke groet, Laurens V.
Link naar reactie
[quote:bc6dd0c95b="XxxxPhaZexxxX"]Ik kreeg toevallig iets mee over een zogenaamde 'swap floppy seek', dit zou inhouden dat bij het starten van de computer niet meer gezocht wordt naar een bootdiskette ofzoiets waardoor je computer sneller opstart... zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit moet? Windows XP home edition 384 SD RAM Pentium IV 1.7 processor Met vriendelijke groet, Laurens V.[/quote:bc6dd0c95b]Ik geloof dat je twee dingen door elkaar haalt: je bedoelt de opties Floppydrive seek (dan kijkt hij of de floppydrive(s) het doet), en Swap floppydrive (dan kan je de schijfletters A: en B: omdwisselen als je perongeluk de aansluitingen op de kabels hebt omgewisseld). Dit moet je in het BIOS instellen.
Link naar reactie
[quote:cbb6548176="XxxxPhaZexxxX"]Dan heb ik het over de 'Floppydrive seek ' die neemt als het goed is dan ook een paar seconden in beslag, zou iemand met uit kunnen leggen hoe ik die uitzet in mijn bios... ? Met vriendelijke groet, Laurens V.[/quote:cbb6548176]Ja, dat kan een paar seconden schelen. Dit moet je in het BIOS instellen, staat uitgelegd in de handleiding van het moederbord. Als je had verteld wat voor'n pc je precies hebt (dus merk of zelfbouw) dan zou ik je ook meteen kunnen vertellen met welke toets je daarin komt.
Link naar reactie
weer een gevalletje RTFM :-? er wordt een boekje meegeleverd met je mobo.. waarom is dat toch nederlander eigen? zie het zovaak. eerst even lezen, en je was er zelf ook achter gekomen... bios kom je in door bij het opstarten direct op de DEL of F2 toets te drukken.... zijn nog wel een paar, maar dit zijn meest voorkomende..
Link naar reactie
[quote:cdaf8fc8c2="turbulence"]weer een gevalletje RTFM :-? er wordt een boekje meegeleverd met je mobo.. waarom is dat toch nederlander eigen? zie het zovaak. eerst even lezen, en je was er zelf ook achter gekomen... bios kom je in door bij het opstarten direct op de DEL of F2 toets te drukken.... zijn nog wel een paar, maar dit zijn meest voorkomende..[/quote:cdaf8fc8c2]Ja dit denk ik dus ook altijd, en als ik daar dan wat van zeg valt Spiderned over me heen, maar ik stond in dit geval er bij stil, dat bij pc's van bijvoorbeeld Dell géén moboboekje wordt bijgeleverd, dus is RTFM hier niet 100% geldig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...